• Schäfer

Cerclage?

Lanie skrev 2011-01-05 19:27:07 följande:

härligt magda!

o efter schäfer o tiktok så dröjer det ännu längre innan det är niinis o min tur...

Du ska se sen när det börjar "ploppa ut" bebisar att du också undrar vart tiden tog vägen när du plötsligt står på tur
  • Schäfer
    Lanie skrev 2011-01-05 20:16:20 följande:
    jag hoppas det för just nu går det väääälidigt lååååångsamt...
    Åh lider verkligen med dig....tiden där från cerklaget till runt v.24 är såååååååååå segt...!!!
  • Schäfer
    Thalis skrev 2011-01-05 22:55:55 följande:
    Du får gärna ta förstaplatsen för jag är då inte alls redo för detta!!!
    Idag har jag drabbats av panik,bebis verkar inte vilja vända sig och jag vill inte ha ks! Eller rättare sagt jag klarar inte av tanken på ks.
    Har ni pratat om vändningsförsök?
    Vad jag har läs och hört så brukar ju första barnet lägga sig till rätta och fixera sig ganska tidigt, men kommande barn kan vara lite busigare och göra det ganska sent...
    Tycker så synd om dig som måste oroa dig för snitt nu också - som om det inte räckte!!! Kram
  • Schäfer

Idag, slutet på v.30, ska jag kanske för första gången sedan inskrivningen få träffa min BM Vad tror ni, kommer hon? Vore på tiden i så fall!!!

• Schäfer
    Lanie: Min tapp minskade i början efter ingreppet också (jag hade även funneling då), sen efter v.20 växte den på sig och stängde sig igen så ingen fara på taket och som min läkare säger - huvudsaken det inte är någon funneling i kombination med minskad tapp!

Jodå, min BM kom och det var skönt att få ett SF-mått mätt och det stämde med TUL vi gjorde i måndags. Dvs lite större än "normal" vilket ju är bekräftat då bebis låg på +12,6% i måndags!
    Jag börjar bli så nyfiken på vad det är för filur där inne!!! I natt höll h*n mig vaken mellan fyra och sex med onda träffsäkra sparkar... Känns som jag har blåmärken i magen Obestämd
  • Schäfer
    Lanie: Vad skönt att du får regelbundna kontroller och om du jobbar hemifrån är det ju jätte bra! Du kan själv bestämma takten
    Jag jobbade lite hemifrån förra gången, och då var jag sängliggande Skötte lite rapporteringar (är ekonom) och kontroller hemifrån - var suveränt!
    Denna gången blev det inte så... Men oj vad jag har ritat om hela vår lägenhet så nu bara MÅSTE vi renovera så fort bebis är ute
  • Schäfer

Åh Magda, det är så spännande Jag undrar också hur vi ska klara två barn...men oj så jag längtar även om jag vill att skrutt ska stanna många veckor till!!!
    Ska ni ha syskonvagn?
    Jag håller på och kollar lite då vi bor i stan och sällan tar bilen när vi ska handla och så är det långa hundprommenader. Vi har en prommenad till dagis på ca. 20 min också och visst skulle hon klara det - men knappast hem på eftermiddagen när hon är trött och grinig...

• Schäfer
    muppedupp skrev 2011-01-08 13:41:20 följande:
    Hej

Har läst en hel del gamla trådar om cervixinsufficiens och cerklage och blev så glad när jag hittade en aktiv.
    Vet inte vad jag själv har men fick sent missfall (v20) precis före jul. Vattnet gick mitt i natten och sen kom han ut lite mer än ett dygn senare. Har inte varit på återbesök hos läkaren än så vi vet inte vad alla prover gav.

Vi har en liten son på 20mån som håller mig uppe just nu, vet inte hur jag hade klarat mig utan honom.

Hoppas det är ok att hoppa in så här och att inte folk tar illa vid sig av att bli påminda... Känner att det ger mig jätte mycket att läsa om andra som fått missfall och gått vidare och lyckas få barn.

Kram och lycka till på er alla och speciellt er som kämpar för att hålla era små inne ett tag till.
    Hoppa in du
    Hoppas du får lite svar på varför ni inte fick behålla Er son... Beklagar, det är så orättvist...

Magda: Förstår att ni inte behöver en vagn och Alex är ju ett år äldre än Ebba också... Jag vill egentligen inte heller ha någon och har funderat på ståbräda lääääänge men måste nog inse att det inte kommer att fungera i hela vardagen... Vet ju hur trött och grinig hon kan vara efter dagis, då vill hon gärna sitta i vagnen och äta en banan eller liknande och hämt lite ny energi. Och hunden måste ju ut och är man själv någon gång skulle det kännas jobbigt med en i vagn, en som springer dit hon känner och så hund *pust* Tror inte vi skulle komma långt
    Nä, har tyvärr insett att vi nog måste ha en syskonvagn! Vilka problem va Men tänk att man ändå tillslut vågar se framåt och planera lite!!!
  • Schäfer
    Thalis skrev 2011-01-09 14:26:32 följande:

Schäfer: Vi har köpt syskonvagn, Ebba och min Alex är jämngamla och vi köpte syskonvagn eftersom Alex fortfarande sover siesta och det är det enda som funkar för oss.

Vad blev det för någon? Kollade ni på många? Erfarenheter?
    SaraDK skrev 2011-01-09 12:08:50 följande:

Har idag nått mitt första delmål: 25 fullgångna veckor!!!
    Har gått längre än första graviditeten (22+0) och närmar mig nästa (28+3)...

Hurra för delmål

Ego: skit dag idag... Hur mycket sammandragningar som helst och med mycket tryck neråt Känns inte bra alls... Bricanylen gör ingen större nytta
  • Schäfer
    Thalis skrev 2011-01-09 15:05:31 följande:
    Vad jobbigt!!! Men kan trösta dig med att så har jag haft det och cervix är oförändrad eller så har den blivit längre trots sd.
    Ta en varm dusch och lägg dig.....
    Jag ligger ju hela tiden...
Svar på tråden Cerclage?