• Schäfer

Cerclage?

Lanie skrev 2011-01-19 09:07:18 följande:
    fick inte tag på henne, hon var i möte hela dagen o jag ska ju ändå till henne på fre så fram tills dess kan jag jbba ett par timmar o sjukskriva mig resten. läkaren kan ju sjukskriva mig retroaktivt ska se om jag kan stå upp o jobba istället för det ger ju lite mer avlastning, eller det kanske skule funka o ligga i sängen eftersom det inte blir så många timmar.. det löser väl sig, men nu är jag trött...

Ja prova! Sängen tycker jag personligen blir lite "bylsigt", men soffan fungerar fint. Klumpigt i början, men man lär sig fort Jag har blivit en hejare på att skriva liggandes på sidan!!!

Thalis skrev 2011-01-19 09:08:07 följande:
    Hon äter frulle just nu!

Då så!

• Schäfer
    Lanie skrev 2011-01-19 09:28:54 följande:
    Kan ju testa iaf.. jag har ju en speciell platta till min dator så den inte blir varm, utan kan ha den i knäet..kanske kan sätta jobbdatorn på den istället, ligga i soffan o ha datorn i knäet.. får skippa min speciella mousetrapper o göra så gott jag kan.. har jättesvårt o ligga på sidan o skriva, förstår inte hur du gör :)
    Låter som en bra idé
    Ja hur gör jag - nöden har ingen lag Haha, nä men jag har ju tränat i måååånga veckor (21 veckor förra gången och 18 veckor hittills denna gången )!
  • Schäfer
    MiScHoOo skrev 2011-01-20 23:20:37 följande:
    Senaste uppdatering, jag får lov att bli gravid i mars månad Solig.

Vad skönt att ni kommit överens Håller tummarna för Er nu!!!

MagdaA skrev 2011-01-21 07:59:58 följande:
    Hurra skönt att ni kunde komma överens. livet blir så mycke enklare då!

Hur mås/känns det?

• Schäfer
    MagdaA skrev 2011-01-21 09:31:32 följande:
    Schäfer: ont! mensvärk, mår illa, SD som håller i sig länge, men jag tror iaf inte att det är på gång. känns inte så. helt ärligt SKITLESS! Gått med mensvärk i 1,5 vecka, inte roligt alls. Vet att jag inte borde klaga, borde va glad att jag gått så här länge UTAN cerklage! Men det är inge kul när man inte mår bra. å sen att fogarna är sämre än nånsin gör inte saken lättare. + att jag är förkyld...

men, jag ska till bm idag, jag hoppas hon kan peppa mig lite.

sen är jag lite orolig om han har vänt på sig. han har ju legat så fint med huvudet neråt, men igår kände jag tydliga sparkar ganska långt ner i vänster sida, där har jag aldrig känt sparkar förut. hoppas bm kan känna idag hur han ligger, el om hon kan kolla med UL.
    Åh, då håller jag tummarna för BM-besöket!!! Hur många veckor o dagar är du nu?
    Kan ju vara så att din kille boxas där nere, det gör min ofta....
  • Schäfer
    MagdaA skrev 2011-01-21 10:31:12 följande:
    35+6 idag. helt otroligt! jao, kanske han boxas, men i så fall har han snott på sig, för det boxade åt det håll han legat med ryggen hela tiden. jaja, får se vad BM säger.

legat på soffan en stund nu å det har varit världens håll-i-gång i magen.
    Från 36+0 och framåt tycker jag känns lite som "fritt fram"
    Vad spännande det är nu!!!

Själv sitter jag och drömmer mig bort... Vi vill resa i höst om "allt går bra" så jag kollar resor och man blir ju bara så sugen!!! Solig
  • Schäfer

Magda: förstår din oro och klart att man som mamma SKA bli orolig också! Men kanske du kan försöka tänka så här, troligtvis är det ju inget men nu kommer de att ha koll på honom när han föds och även innan (tänker på ul närsta vecka)! Kram

Niinis: Kram vännen, känner så med dig... {#emotions_dlg.flower}

Lanie: du känner din kropp och så länge du lyssnar på den och alla undersökningar ser bra ut så är det ju jätte bra om du kan fördriva tiden med lite jobb Jag blir också "öm" och avskyr undersökningarna...men hellre vul än gynundersökning som är fruktansvärt tycker jag Obestämd Tur man försöker undvika dessa när man har cerklage...

• Schäfer

Magda: hoppas du fick sömn i natt och att fotograferingen gick bra Håller tummarna för Dig i morgon och tänk, nu är det verkligen inte långt kvar Så spännande ju!!! Hur mår du?

Ego: BM har varit här på hembesök och allt såg bra ut - skönt. Bebis har sjunkit långt ner men var inte fixerad! Förklarade tyngdkänslan jag haft senaste dagarna
    Tänk nästa kontroll får jag nog ta mig till mottagningen

• Schäfer
    Thalis skrev 2011-01-24 20:04:14 följande:
    Mäh,det klart att det kommer att se bra ut på UL imorgon! Hittills har jag inte haft fel när det gäller dig!!!
    Kram
    MagdaA skrev 2011-01-24 22:04:50 följande:
    Nä du har alltid rätt så jag litar på dig
  • Schäfer
    Lill Z skrev 2011-01-24 22:22:46 följande:
    Hej!! Tittar bara in en sväng här. Hade cerklage i min förra graviditet efter en hel del trassel, men det ledde till en underbar liten tjej . Börjar nu fundera på att skaffa ett syskon till henne och vet att det blir samma procedur som sist. Så utan att ni missförstår mig så är det skönt att hitta några som är i samma situation.
    Hej, du har kommit helt rätt Välkommen!!! Hur gamal är din tjej?
  • Schäfer

Jag måste fråga om det är någon som provat någon av de tens-apparater som säljs på Claes Ohlson?

Svar på tråden Cerclage?