Malin83 skrev 2011-01-02 19:03:55 följande:
Hejsan och tack för alla era snabba svar!
Saken som förbryllar sjukvården är att det jag känner inte går att mäta med CTG och kan alltså inte betecknas som SD, jätte frustrerande.
Så läkarna tror att det är en försvagning det handlar om å att jag är väldigt känslig och upplever trycket och öppningen av cervix som "SD". Magen blir nästan aldrig hård utan det är mer som ett tryck och en tngdkänsla i bäckenet.
Ju längre mina senaste 2 graviditeter har gått så har cervix blivit kortare och mjukare och mer funneling oavsett hur mycket jag vilar. Det är därför både läkarna och jag tror att det egentligen inte handlar om ett problem som har med SD att göra.
Men jag får väl se hur min dr bedömmer mina chanser/risker denna gång.
Är hemskt nervös och lite orolig att vi ska behöva göra samma resa en än gång, vill kunna njuta lite mer av denna graviditet och bebistid.
Lycka till alla ni som kämpar och hoppas att allt går bra!
Hänger gärna kvar i denna tråden och får fler svar på mina frågor och diskuterar vidare i hur era och min graviditet fortlöper. Jag är ju ännu bara i v.6=) Så jag vill inte ropa hej än, men om jag ska hinna kriga med sjukvården så lär jag nog börja snart!
Hej igen,
det du skriver nu låter väldigt mycket som försvagning och helt annorlunda från ditt första inlägg och cerklage kan mycket väl vara nått för dig!
Tyngdkänsla är ju klassiskt för oss med försvagade cervix!
Men som sagt, bara en läkare som har hela din historia kan ju såklart ta det beslutet!
Vilket landsting tillhör du?
Stanna i tråden du och håll oss uppdaterade hur det går