• Schäfer

Cerclage?

Thalis skrev 2011-02-11 13:46:08 följande:
    Schäfer: Jag hade stödstygnen förra gången och mina ärr var så fina att de kunde sätta denna cerklage på samma ställe som förra .Har stödstygnen även denna gång.
    Var glad för det! Jag hade mycke ärrbildning så det var svårt att sätta detta cerklaget...men det gick ju bra och har hållt även om de fick sätta det långt ner denna gången!
  • Schäfer
    MagdaA skrev 2011-02-13 13:32:12 följande:
    smyger in å skvallrar att Thalis lilla pojke har kommit Hon har skrivit det på FB så det är nog inte sååå hemligt, hoppas jag GRATTIS IGEN!!! Hon får berätta mer själv sen.
    Oj, wow - GRATTIS!!!
    Nu blir man ju lite nyfiken på hur det gått, hon hade ju snitt inplanerat på onsdag!?
    Hoppas alla mår bra! {#emotions_dlg.flower}
  • Schäfer
    Magda: om du hinner och vill - visst blev du igångsatt? Var du mogen? Hur gjorde ni? Hur gick det? Gjorde det ont?
    Förlåt många frågor, men oron har slagit till här....och jag läser om igångsättningar av icke mogen tapp som ofta slutar med snitt eller är långdragna eller smärtsamma...
  • Schäfer
    Magda: Tack för att du delar med dig! Oj, ja det låter som en kontrollerad drömförlossning!!! Min skrutt är inte heller fixerad, men ligger väldigt långt ner. Hur tappen är vet vi dock inte då ingen vågad känna med oro för att sätta igång nått...
    Men senaste dagarna har sammandragningarna även tryckt på neråt så jag hoppas att den är mjuk till på måndag!

Hur går det för Er nu? Går han upp i vikt?
  • Schäfer
    Magda: nej, förstå mig rätt - vet att ni hade helvetiska dagar med massa oro osv... Jag tänker nu på självaste igångsättningen! Har nämligen läst så mycket hur långdragna de kan vara, hur många slutar med snitt osv...
    Jag vet själv hur det är när man inte hinner med...hade en sån förlossning sist! Fattade ingenting...
    Just nu känner jag mig så svag av att ha varit sängliggande och de mediciner jag äter så jag vet inte om jag kommer klara av så mycket smärta och speciellt inte långdragen smärta Så jag känner mig orolig för igångsättningen - men det pendlar också. Jag har stunder när jag ser fram emot måndag
  • Schäfer
    MagdaA skrev 2011-02-14 16:36:57 följande:
    Schäfer: absolut, från den sidan var det en "bra" igångsättning om man kan säga så, så jag ska inte alls klaga över just den delen.

jag var också helst slut. hade knappt sovit på 2 veckor, var förkyld och trött trött trött! hade ju gått med en enda SD i 2 veckor pga allt vatten i magen. Men de gick! Jag var som sagt helt väck efteråt, men han var ute! å jag fick ut han själv!
    Ja herre gud vad vi får stå ut med mycket... Men mår ni bra nu? Det fanns ju oro och misstankar för ev. hjärtfel kommer jag ihåg - har ni fått några svar på det?
  • Schäfer
    MagdaA skrev 2011-02-15 09:51:01 följande:
    ang hjärtat. det är ju endel hålrum å grejer som ska stängas när bäbisen föds. det var inget konstigare äna tt det tog längre tid än "normalt" för MAtteus att stänga igen dom, likt som hos prematurer, så även där var han "sen". men efter diverse ul och undersökningar fick han "OK" även på den punkten.

han är verkligen undersökt från topp till tå denna gosse!
    Vad skönt Magda!!! Skulle man kunna säga att han hade velat stanna ett par veckor till i magen? Typiskt killar
  • Schäfer
    SaraDK skrev 2011-02-15 11:01:07 följande:

Har klarat mitt andra delmål: 30 fullgångna veckor och idag är det dags för mätning av tappen! Ska bli spännande att se om det är oförändrat...

Hurra

Håller tummarna för dagens undersökning!

MagdaA skrev 2011-02-15 10:52:47 följande:
    ja, de va väl så. han tyckte de va mysigt där. fast förhållandena va ju eg inte så bra iom allt vatten.

Nä, det är ju en avvägning... Precis som för mig nu nästa vecka egentligen är för tidigt... Hoppas nästan på en tjej då de brukar vara snabbare på att "bli klara"!

• Schäfer
    Thalis skrev 2011-02-15 19:45:05 följande:
    Fick kraftiga värkar runt kl.06.00 på söndagsmorgonen,vattnet gick och jag fick åka ambulans.
    Blödde en hel del och var öppen 7 cm enligt läkaren idag trots cerklaget.
    På förlossningen kolla de att Adrian mådde bra men när de såg att jag var så öppen fick de panik och sövde ner mig och utförde akutsnitt.
    Men nu är jag hemma och alla mår bra.
    Oj vilken dramatik!!! Vad skönt att Ni är hemma och mår bra nu i alla fall - GRATTIS!!!
    Inte annat än att man blir lite nervös hur fort det kan gå... Kram
    Niinis skrev 2011-02-15 13:00:52 följande:
    ville bara kika in och säga att jag mår bra, v.25+4 idag. Så det går framåt. Efter kollen förra veckan fick jag kraftiga sammandragningar så jag tänker inte gå på koll denna vecka. det finns inte så mycket de kan göra nu så det är bara att vänta och se. måste komma till v.28 iallafall!
    Vad skönt att du mår bra och du ska ju såklart inte göra nått du inte vill! Beundrar dig som kan vara så cool!
    Själv hade jag velat veta hur det ser ut och om det finns nått mer man kan göra! Håller tummarna såklart Kram
  • Schäfer
    Thalis: helt underbart söt!!! Är storebror lika ljus? Åhhh, vad sugen jag blir nu!!!
Svar på tråden Cerclage?