• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • mamma mys

än har det inte hänt nåt:/ blir säkert i natt....blir så otålig att vänta..menar när det är igång för en annan så är det ju sjukhuset o förlossningen nästa för att hinna in innan bebis kommer...hon har ju gått hela dagen med värkar..men men det är väl så att vara "normal".... 

• MeOnFire
    mamma mys skrev 2011-08-28 09:12:10 följande:
    på mitt läkarintyg står det ordinerad vila...får vistas utomhus...får ta korta långsamma promenader...

just nu längtar jag till cerklage klippet...vill haaa seeeex...vill leva normalt utan att behöva tänka...

idag kanske min bästa kompis åker in till förlossningen med sitt andra barn...å jag ska vara med även denna gång..var med med första sonen också...ska bli så kul o den här gången blir det min gudson:) skönt att ha nåt annat att fördriva dagarna med..o hon bor så nära så jag kan gå dit..hon ringde precis o sa att hon har ont så hon inte kunde prata i telefonen under värken..så jag ska duscha nu o köpa med mig frukost från ica sen gå över o hålla henne sällskap:) 

längtar tills det är dax för mig o då det är ok att lillan kommer:) 
    kunde varit jag som skrev :) Visst längtar man något helt enormt efter allt som är normalt..Sexdrömmar kommer och går, varje gång tänker jag nej nej nej inte nu , inte orgasm i sömnen?! ;) Inge bra alls, men kroppen verkar inte alltid lyssna på mig ;)

• Schäfer

Åh Grattis Trassel!!! Härligt att snöret är på plats också!!!
    Grattis till Er andra också, ser att fler är gravida och på G! Kan bara önska Er lycka till och kämpa på! Vet hur jobbigt det är - men åh så värt det!

Trassel: tips...!? Jag var ju helt sängliggande även sist och jag tror nog att ur syskonsympunkt är det lättare för då har man inget val - bara att acceptera! Måste vara svårare att "sätta gränser" till sig själv när man får göra "lite"! Jag kunde ju inte göra nått, inte ens sitta upp i soffan och då är det bara att gilla läget. Men nu efteråt förstår vi att hon varit "arg", det börjar släppa nu och jag kan såklart inte säga vad som kommer kvarstå i framtiden att hon "inte hade sin mamma" under den perioden. Men hon har ju fått en lillebror

Kram till Er alla

• MiScHoOo

Jag åkte med mamma till två affärer. Jag åkte till leklust i helsingborg för att köpa presenter för vår jul till mina sytersöner och intill äffären finns babyproffsen, så gick jag in för att kolla min älsklingsvagn från emmaljunga, har endast sett den på internet, så nu ångrar jag färgvalet jag hade gjort, var kär i cream färgad men nu vill jag ha vit. Han i affären var guld värd. Han kom med alla kataloger och vi fick dem för att titta och bestämma oss i lugn och ro hemma, eftersom vi har audi a4 så passar inte alla barnvagnar, men han var underbar och sa att man får lov att prova om dem passar in i bilen innan man köper vagnen. Om barnvagnen inte fanns i affären så var beställningstiden endast 4 veckor. Han sa slutet av oktober ska vi beställa, glömde dock fråga om förlossningsgaranti.

(Jag har hittat på internet www.belis.se där har dem fina kompletta babyrum,som jag har tittat på. Har bett alla som vill köpa något till mig för bebisen att samla ihop till sovrummet.)

Sedan gick vi in till lidell, valde bort rusta för att handla garn för att inte sitta i bilen medan mamma handlade. Jag hittad köksredskap som var på rea och den kostade 50kr. men kassan slog in 0,01kr. Först trodde jag att det var öreavrundning men sedan upptäckte jag att priset stämde inte. Jag kunde inte gå hem och bad han i kassan rätta till det,lite pinsammt eftersom det blev lite för lång kö och en medhjälpare fick ta över mitt köp och fick betala min 50kr.

Ja, va borta 40min och fick panik hem... Helt plöstligt blev jag kissnödig och upplevde jag att jag var en vattenflaska som skulle explodera. Jaja, jag kissade direkt när jag kom hem. Jag köpte också en pall från lidell till min systerson eftersom förra veckan blev jag ensam med honom och han kissade på sig och jag fick lyfta upp honom två gånger och var rädd att det skulle påverka min etapp.Min systerson älskade pallen, har tvättat sig ett antal gånger idag och den har en handtag så den har han på toa och i vardagsrummet som en stol och ingen får lov att röra.

Jaja, det jag ville komma fram till att jag fick mer flyttningar efter min shoppingstur, men direkt efter jag vilade slutade det. Bebisen har varit väldigt aktiv idag.

• vixan

Var hos BM idag och lilltjejen har lagt sig till rätta och var fixerad. Glad

• MiScHoOo
    vixan skrev 2011-08-29 12:47:44 följande:
    grattis
  • FruHellström
    vixan skrev 2011-08-29 12:47:44 följande:
    spännande  

min låg neråt förra veckan, men snurrar fortfarande runt , lr ja, jag tror det...Obestämd
    Har du fått tid för klipp?
  • vixan

Fru Hellström: 

Har inte fått tid än ska inte träffa min läkare förrän den 13 sep först då vet jag. =) Har du fått klipptid? 

• FruHellström
    vixan skrev 2011-08-29 21:57:52 följande:
    Fru Hellström: 

Har inte fått tid än ska inte träffa min läkare förrän den 13 sep först då vet jag. =) Har du fått klipptid? 
    Nej, får min klipptid den 14e Sept. =)  
  • vixan
    FruHellström skrev 2011-08-30 07:40:56 följande:
    Nej, får min klipptid den 14e Sept. =)  
     Undrar om vi föder på samma dag.