• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • FruHellström

Hörni tjejer, jag måste bara ställa en rätt korkad fråga...Skäms

jag är skitosäker på det här med sammandragningar, jag har känt detta till o från i flera månader. Alltså; Magen blir hård o det känns som om bebis sträcker sig o korvar runt massor i magen o  sen kommer ett uns av illamående, är det sammandragningar eller är det just att bebis korvar o spänner o sträcker på sig....?
    Jag har ju känt det så länge men inget som har gjort ont utan bara lite illamående o hårt på magen, men nu kommer det flera ggr/dag så det kanske är sammandragningar iaf dåra? 

Solig 

• vixan
    FruHellström skrev 2011-08-31 09:04:13 följande:
    Hörni tjejer, jag måste bara ställa en rätt korkad fråga...Skäms

jag är skitosäker på det här med sammandragningar, jag har känt detta till o från i flera månader. Alltså; Magen blir hård o det känns som om bebis sträcker sig o korvar runt massor i magen o  sen kommer ett uns av illamående, är det sammandragningar eller är det just att bebis korvar o spänner o sträcker på sig....?
    Jag har ju känt det så länge men inget som har gjort ont utan bara lite illamående o hårt på magen, men nu kommer det flera ggr/dag så det kanske är sammandragningar iaf dåra? 

Solig 
    Om magen blir hård så är det nog en sammandragning. Sammandragningar (förvärkar) har jag också men inga smärtsamma. Ofta brukar man ha fler sammandragningar om man är omföderska. Livmodern över inför kommande förlossning.
  • FruHellström
    vixan skrev 2011-08-31 10:44:17 följande:
    Om magen blir hård så är det nog en sammandragning. Sammandragningar (förvärkar) har jag också men inga smärtsamma. Ofta brukar man ha fler sammandragningar om man är omföderska. Livmodern över inför kommande förlossning.
    Det jag misstänker, förut kom de ju bara ett par ggr i veckan, nu är det flera ggr om dagen... Men förut va jag ju övertygad om att det var lillfis som sträckte på sig. Men vid närmare eftertanke nu så är det väl sd helt enkelt, men trodde inte de skulle kännas så här ju, lr så har jag helt enkelt en släng av alzeimers o har glömt bort om /hur de kändes när jag väntade sonen...? 
    o Precis, de gör inte ont, utan bara en släng av illamående... 
  • MiScHoOo
    snalmums skrev 2011-08-30 11:25:54 följande:
    Nu har våran lilla flicka kommit ut. skriver mer när jag kommit hem! kram till er alla

stort grattis
  • MiScHoOo
    mamma mys skrev 2011-08-30 14:47:59 följande:
    snalmums: super grattis till er:)

imorse 05:20 var jag med på förlossningen när min blivande gudson kom till världen...så otroligt söt:) efter 3 dygn med värkar kom han tillslut.... 

härligt, grattis
  • MiScHoOo

mina sammandragningar har minskat, men när jag hade så blev magen hård och bebisen kunde simma snabbt ifrån höger sida till vänster sida, trodde först att det var barnet, men det var sammandragningar

• MiScHoOo

glömde skriva att det är min födelsedag idag, men jag njuter inte en sekund för att jag är orolig för imorgon...

• Pupp

Hej! Grattis på födelsedagen! Vad fyller du?
    Ska du på koll imorgon? Lycka till isf! Vilken vecka är du i nu? Jag är i v18+0 idag har inte haft mer blödningar som tur är och ska på koll igen på måndag..
    Kram

• FruHellström
    MiScHoOo skrev 2011-08-31 13:44:18 följande:
    glömde skriva att det är min födelsedag idag, men jag njuter inte en sekund för att jag är orolig för imorgon...
    Grattis!!{#emotions_dlg.flower}Skål
  • MiScHoOo

Tack snälla. Jag blir 31 år gammal. Jag är i v. 21+2 idag och varje dag är oros dag. Tappkontroll imorgon och jag är rädd eftersom flera gånger vid kontroller har jag buktande fosterhinna.