• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • MeOnFire
    mamma mys skrev 2011-09-07 09:58:43 följande:
    mitt första mål är nått:D 24+0 idag...o snart åker jag iväg o gör teori provet för körkort:S hoppas dagen fortsätter vara lika bra;) med andra ord att jag klarar provet annars kommer det nog vara lite svårt att hålla känslorna i styr som gravid kvinna;)
    Lycka till nu! :)
  • Trassel
    Meonfire, Mitt förra cerklage klipptes ju i v 35+3 för då ansåg läkaren att det var ok. Tidigare vet jag inte om nån klippt men senare är väl vanligare.
    Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008
  • Trassel

Mammamys, Lycka till!!!! och grattis till 24+0!

Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008
  • MeOnFire
    Trassel skrev 2011-09-07 10:05:08 följande:
    Meonfire, Mitt förra cerklage klipptes ju i v 35+3 för då ansåg läkaren att det var ok. Tidigare vet jag inte om nån klippt men senare är väl vanligare.
    ok så då borde de ju vara mellan 35+0 fulla och -36+0 de klipper då.. (alltså v 36-37 :) )  Shit då har jag ju bara typ 4 veckor kvar dit nu!!!
  • FruHellström
    MeOnFire skrev 2011-09-07 10:19:22 följande:
    ok så då borde de ju vara mellan 35+0 fulla och -36+0 de klipper då.. (alltså v 36-37 :) )  Shit då har jag ju bara typ 4 veckor kvar dit nu!!!
    samma här, längtar!!
  • vixan
    FruHellström skrev 2011-09-07 11:09:24 följande:
    samma här, längtar!!
    samma här, längtar samtidigt som jag är rädd för det som komma skall. Tänk om jag inte hinner in!!!
  • MiScHoOo
    mitt första mål är nått:D 24+0 idag...o snart åker jag iväg o gör teori provet för körkort:S hoppas dagen fortsätter vara lika bra;) med andra ord att jag klarar provet annars kommer det nog vara lite svårt att hålla känslorna i styr som gravid kvinna;)
    grattis och håller tummarna för dig och du kommer hem med glädje besked, jag klarade teorin från första gången.
  • MiScHoOo
    du påminde mig just nu när jag tog teorin och sedan körkortet, jag var gravid och jag berättade inte för dem att jag var gravid. Jag körde felfritt hela tiden till sist viste hon inte var hon skulle testa mig och jag fick köra på en landsväg 70km/h och panikbromsa, herre gud säger jag bara, jag känner fortfarande av det hur hela världen snurrade i mitt huvud, som att åka karusell, jaja, fick körkortet den dagen,

Nu önskar jag dig all lycka, vet hur nervös man är.
  • FruHellström
    vixan skrev 2011-09-07 11:19:18 följande:
    samma här, längtar samtidigt som jag är rädd för det som komma skall. Tänk om jag inte hinner in!!!
    Efter det är klippt sen menar du, det tror jag man gör ;) Jag har oxå lite såna tankar, mannen jobbar uppe i stan o jag ska förda i Nyköping, tänk om värkarna sätter igång kl 16 på em o han måste ta sig genom hela stan o hit, en dålig dag kan det ta över 2 timmar, en bra dag, 45min. Jag hoppas de sätter igång när de klipper, alt på natten/helgen när han är hemma. Vill inte föda ensam!! Har  20-30min (beroende på hastighet o hur laglig/bråttom man/det är) till bb så åt det hållet är jag inte orolig. 
    Däremot så funderar jag på det här med bb väskan, ska man ha med den i bilen när man klipper cerklaget kanske...? Jag är nästan inställd på o föda då, trots att det är en månad kvar...Fast iom sonen är född i v 37 så tror jag det blir en Oktoberbebis iaf...

Har du allt klart till ankomsten?