Melinda, som det ser ut nu så har jag inget tis-torsdag nästa vecka. Kan du inte inboxa mej ditt mobilnummer så kan jag höra av mej om vilken dag som passar, får ta det lite på dagsformen här
Klogu, Maria22 beklagar så era förluster! <3
Klogu, jag skulle absolut kolla upp tappen igen snarast. Tappen kan nog förändras sig rätt snabbt och med tanke på att den misnkat så tycker jag verkligen de ska ha nogrann koll och tom akut cerklage!
Maria22, som Laine skrev så är det lite olika men jag förespråkar definitivt sjukskrivning och att ta det lugnt! Det cerklage jag har nu är mitt andra. Första gången förlorade vi vårat barn i v 22, förlossningen drog igång när jag låg och sov fick inte den allra minsta lilla förvarning om att nått skulle vara fel. I min andra graviditet så sattes cerklage i v 13+4 ( det är vanligast att man sätter cerklaget i v 12-14 för då är det lättast och bäst att sätta det ) det funkade jättebra hela tiden och tappen höll sig oförändrad. Jag var sjukskriven och tog det lugnt men behvde inte vara sängliggande. Kände av cerklaget lite men det satt bra. Jag hade däremot problem med återkommande bakterier men de tog odlingar med 4-5 v mellanrum och jag fick antibiotika. Bakterierna i mitt fall verkar inte ha med cerklaget att göra, utan det beror på nått annat oklart vad.
Med ett cerklage så verkar det oftast gå bra i alla fall. Min läkare och jag pratade om det nu inför denna gång om vi skulle ha regelbundna kontroller eller cerklage. Jag skulle absolut inte våga chansa på en graviditet utan det.