snalmums skrev 2011-09-09 11:30:11 följande:
beklagar dina förluster, jag har varit precis i samma situation som du och hade en tidig vattenavgång i v 20, andra missfallet stannade graviditeten av i vecka 5. nu när jag blev gravid 3:dje gången så trodde jag allt var normalt och det visade sig att i v 21 hade jag börjat öppna mig och hade ca 13 mm kvar på tappen. fick ett akut cerclage under narkos och det har hållt hela tiden igenom graviditeten, visst har man varit orolig flertal gånger. jag upplevde som att det spänner inne i mellan benen. hoppas du får ett plus snart igen och att du lyckas få ett cerclage.
hur mår ni andra här i tråden? här flyter allt på bra med lilltjejen och jag börjar väl smått återhämta mig efter allt som varit. jag trodde att snittet skulle göra mycket mera ont, det känns mest bedövat och man känner inte riktigt om det gör ont eller inte eftersom nerverna är avklippta, så man får tänka på vad man gör såsom tunga lyft osv. jag längtar tills om 3 månader då får jag börja träna igen, nu blir det bara barnvagns promenader fast det är mycket för mig med tanke på hur still man varit sista tiden.
trevlig helg allesammans!

Hur jag mår? Jag har fått tillbaka lite av mitt illamående, kräker typ en gång i veckan. Jag vet inte om jag lider av foglossning, men har jätte ont i höfterna, mellanbenen, ryggen, om jag sitter och ligger en lång stund utan att röra mig och sedan behöver vända mig, herre gud vilken smärta jag får. Igår fick jag lov att gå till en affär och vilken smärta jag hade upplevde knivar i bäckenet och hade ont när jag trampade ner fötterna och i natt hade jag jätte ont i ryggen medan jag sov men smärtan blev mindre när jag gick upp och tvättade mig, men men jag har tid hos bm på torsdag så jag får se vad hon säger.
vad har lilla flickan fått för namn?