• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • Silverklar

Hej, hade skrivitt ett långt inlägg som försvann. Orkar inte skriva om allt. Så skriver bara kort. Ligger på KS i Solna sedan förra torsdag efter hotande för tidig förlossning. Jag är i v, 25+1 idag. Läget är ganska stabilt men ligger i i sängläge och klarar i princip bara av att gå till toan på rummet, utan att dra igång ökande sammandragningar. Fick tractocildropp 2första dygnen. Har fått kortidon för lungmognad och behandlas med bricanyltabletter+sprutor när sammandrsgningsrna sätter igång. Vilket har hänt några ggr under v. Vet ibte hur länge jag blir kvar. Saknar man och dotter men tänker att jag är på rätt ställe så länge det är så här. Vill att bebis ska få vsra kvar länge än! Håller tummarna för oss alla och speviellt för er andra som också ligger lite krisigt till med risk att föda alldeles för tidigt. Kram Ps skriver liggande, på en ipad, så ursäkta felstavningarna. Kan någon snäll person lägga in mig på listan? Har BF 24 jan 2012.

• MiScHoOo
    Silverklar skrev 2011-10-13 22:35:09 följande:
    Hej, hade skrivitt ett långt inlägg som försvann. Orkar inte skriva om allt. Så skriver bara kort. Ligger på KS i Solna sedan förra torsdag efter hotande för tidig förlossning. Jag är i v, 25+1 idag. Läget är ganska stabilt men ligger i i sängläge och klarar i princip bara av att gå till toan på rummet, utan att dra igång ökande sammandragningar. Fick tractocildropp 2första dygnen. Har fått kortidon för lungmognad och behandlas med bricanyltabletter+sprutor när sammandrsgningsrna sätter igång. Vilket har hänt några ggr under v. Vet ibte hur länge jag blir kvar. Saknar man och dotter men tänker att jag är på rätt ställe så länge det är så här. Vill att bebis ska få vsra kvar länge än! Håller tummarna för oss alla och speviellt för er andra som också ligger lite krisigt till med risk att föda alldeles för tidigt. Kram Ps skriver liggande, på en ipad, så ursäkta felstavningarna. Kan någon snäll person lägga in mig på listan? Har BF 24 jan 2012.

håller tummarna för er och hoppas liten stannar några veckor till. Skickar styrke kramar till er.
  • MiScHoOo
    {#emotions_dlg.flower}Slapptapparnas BFlista{#emotions_dlg.flower}

Vixan BF 28/10 Klipp 11/10
    FruHellström BF 4/11 klipp 12/10
    MeOnFire BF 4/11 Klipp 11/10
    Melinda88 BF 19/11 Klipp 25/10
    Mamma mys BF 27/12-11 klipp???
    MiScHoOo Bf enligt rul 9 jan, snitt mitten av december v. 36  
    Silverklar BF 24 jan 2012
     Pupp BF 30/1,Snitt i början av januari
    Trassel BF 15/2 -12  Klipp ???
  • mamma mys

silverklar: skönt att du är på rätt ställe iaf o att det är relativt stabilt o att bricanylen funkar...håller tummarna att det funkar i många veckor till...

violatricolor: skönt att operationen lyckades...vad gäller restriktioner så har jag knappt fått göra nåt första veckan efter operation..sen har jag fått tagit det lugnt med mkt vila...inte gjort så mkt mer än att bara vart närvarande o gått på toa ,duschat o så...plockat lite...sen desto längre jag gått o kontrollerna av tappen vart bra så har jag börjat gjort lite mer...nu när jag är i vecka 30 har jag dammsugit nån gång o torkat golven..vikt lite tvätt, plockat i ordning, diskat, korta promenader till o från dagis(bor nära) men absolut inga lyft..efter nästa kontroll har läkaren sagt att jag kan få börja göra lite mer o då är jag 31 fulla veckor, men bara om tappen fortfarande är opåverkad..o min tapp är nästan 5 cm.....sen gäller det att lyssna på kroppen..får jag sd så är det bara att lägga ner o vila istället... 

• vixan
    Silverklar skrev 2011-10-13 22:35:09 följande:
    Håller tummarna för dig och lilla bebis. Skönt att det är stabilt.
  • vixan

Ni som klippt cerklage hur länge har ni blödigt efter. Jag har bruna flytningar fortfarande som blir ljusare för varje dag. Frugan och Me blöder ni än?

• FruHellström
    vixan skrev 2011-10-14 10:22:29 följande:
    Ni som klippt cerklage hur länge har ni blödigt efter. Jag har bruna flytningar fortfarande som blir ljusare för varje dag. Frugan och Me blöder ni än?
    Jag blöder inget alls... :O

• vixan
    FruHellström skrev 2011-10-14 10:25:43 följande:
    Jag blöder inget alls... :O
    Kanske jag som är känslig då. blödde ett tag efter dit sättningen också. 
  • FruHellström
    vixan skrev 2011-10-14 10:40:08 följande:
    Kanske jag som är känslig då. blödde ett tag efter dit sättningen också. 
    Va ev lite mer flytning igår, men inget blod, jag blödde inte mkt efter isättandet heller. Säkert olika för alla
    Inga andra känningar?  
  • vixan
    FruHellström skrev 2011-10-14 10:42:57 följande:
    Va ev lite mer flytning igår, men inget blod, jag blödde inte mkt efter isättandet heller. Säkert olika för alla
    Inga andra känningar?  
    Nä inga känningar men UL BM sa ju på RUL att jag skulle gå över tiden. hehe
    Jag har inte mycket sammandragningar lite mensvärk ibland men inget annat.

Min man vill ju att hon ska komma en fredagkväll så vi får hoppas på nästa fredag då. =)

Själv då känner du något?