• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • vixan
    FruHellström skrev 2011-10-12 21:31:52 följande:
    känner mig som värsta idioten, men sambon hävdar bestämt att jag skötte mig o att ev skrik va befogat iom det satt som berget...

Jag tror inte det gör så ont eg, utan mer som ett cellprov... 
    hm jag känner inget när de tar cellprov men det gjorde jag när de drog tråden.
  • FruHellström
    vixan skrev 2011-10-12 21:33:20 följande:
    hm jag känner inget när de tar cellprov men det gjorde jag när de drog tråden.
    jag har lyckats en gång med o inte känna... då har jag gjort ett par iom svåra cellförändringar.

det kändes som han ryckte fler ggr, det va nog det som skrämde o gjorde att jag inte kunde slappna av det minsta utan bara sög i mig gas för glatta livet...
  • FruHellström

Vixan o meonfire: men era klipp tog inte många minuter heller? Blev era bebbar stressade?

Sa läkaren ngt om hur lång tid det brukar ta innan det sätter fart? 

• MiScHoOo
    FruHellström skrev 2011-10-12 21:31:52 följande:
    känner mig som värsta idioten, men sambon hävdar bestämt att jag skötte mig o att ev skrik va befogat iom det satt som berget...

Jag tror inte det gör så ont eg, utan mer som ett cellprov... 

hoppas du inte känner så längre fram utan att du tycker var skoj och hur du än känner dig är du duktig, grattis
  • vixan
    FruHellström skrev 2011-10-12 21:37:03 följande:
    jag har lyckats en gång med o inte känna... då har jag gjort ett par iom svåra cellförändringar.

det kändes som han ryckte fler ggr, det va nog det som skrämde o gjorde att jag inte kunde slappna av det minsta utan bara sög i mig gas för glatta livet...
    Klippet gick snabbt och med ett drag var tråden borta. Hoppade en bit när han drog. Sen kom tankarna "tänk om jag hoppat till så att han fått hela härligheten i huvudet.".
    Har inte en aning om bebis blev stressad men tror inte det.

Har nu funderat på smärstillande inför förlossningen eftersom det gjorde så ont att dra tråden. Har ni några förslag?  

Nu ska jag baka kanelbullar om jag orkar =)

• mamma mys

violatricolor: undrar hur det gick med operationen...håller tummarna att det gått bra..hoppas snart o få höra hur det gick..kram

fruhällström, meonfire, vixan: skönt att det är över nu..nu ska ni bara invänta att det drar igång....håller tummarna att ni inte behöver vänta allt för länge;) kramar 

• snalmums

fru hellström: grattis till lyckat klippSkrattande

fyfan, nu blir jag lite avskräckt att bli gravid igen. nästa gång kanske jag får föda vanligt vilket innebär att
    dom måste klippa tråden.... nu denna gång kände jag absolut ingenting (kanske tur det)

mammamys: japp jag såg det glömde helt att svara dig! Obestämd jag bor inne i örebro!

lilltjejen kom den 29 augusti
  • MeOnFire

nu borde det väl vara lite mer fritt fram med sex/orgasm eller? För oss cerclage klippta tjejer?? :)

• FruHellström
    MeOnFire skrev 2011-10-13 13:33:19 följande:
    nu borde det väl vara lite mer fritt fram med sex/orgasm eller? För oss cerclage klippta tjejer?? :)
    Ja... jag hoppas det, men bor som sagt hemma hos mor, inte samma spänning o "hejhåvaroligtsom närman var 15"... 

Hemlängtan!!!!! Men då startar väl FL under tiden när man håller på Tungan ute 

Kör så det ryker!  
  • vixan
    MeOnFire skrev 2011-10-13 13:33:19 följande:
    vågar inte =)