• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • FruHellström

jag läste om en tjej, här på FL faktiskt, vars vatten hade gått när de hade sex.. .Det vore mindre kulTungan ute

• MiScHoOo

ska ställa en fråga.

bebisen ligger säkert med rumpan nere, men när jag var hos läkaren såg han ökad flytning, men nu är flyttningarna mer och segare om ni förstår, känns som jag kissar på mig fast det är flytningar, är detta normalt?  

• FruHellström
    vixan skrev 2011-10-13 15:15:26 följande:
    Frugan fick du vidare sjukskrivning för dina fogar?
    har ringt sjukhuset idag, de skulle kolla med min bm o sen ringa upp?  Har inte hört ngt än så jag får väl ringa imorrn. Annars blir det väl havandeskapspenning.... Är det samma dagar då som FP? Alltså att de minskas?
  • vixan
    MiScHoOo skrev 2011-10-13 17:22:16 följande:
    ska ställa en fråga.

bebisen ligger säkert med rumpan nere, men när jag var hos läkaren såg han ökad flytning, men nu är flyttningarna mer och segare om ni förstår, känns som jag kissar på mig fast det är flytningar, är detta normalt?  
    Jag hade också vatting flytningar  dessa har faktiskt minskat nu.
  • violatricolor

Hej! Tack så mycket för ert stöd! Jag var ju skitnervös och ert stöd lugnade lite. När jag kom till op så funderade narkosläkaren över ryggbedövning! Gaah! Men eftersom magen inte var så stor (v 18+3) och jag fick sådan huvudvärk senast jag fick ryggbedövning så blev det narkos. Skönt! Sen hade jag väldigt ont på uppvaket så jag grät av både smärta och rädsla. De proppade i mig så mycket smärtlindring de kunde utan att riskera bebisens hälsa. Efter ett par timmar kändes det dock mycket bättre! Jag måste ha varit ganska jobbig för de rullade ut mig från uppvakningssalen och in i ett eget rum och ringde min sambo sm satt på avdelningen så att han fick komma ner. Stackarn trodde något gått snett innan jag förklarade att jag bara var rädd för att jag hade ont... Fick stanna över natten men nu är vi hemma och det känns ok!

• vixan
    FruHellström skrev 2011-10-13 17:23:05 följande:
    har ringt sjukhuset idag, de skulle kolla med min bm o sen ringa upp?  Har inte hört ngt än så jag får väl ringa imorrn. Annars blir det väl havandeskapspenning.... Är det samma dagar då som FP? Alltså att de minskas?
    GP kan man bara få fram till 11 dagar innan BF. Då tar du inte från din FP-dagar men är kanske lite sent att söka.
  • mamma mys

ni cerklage klippta tjejer får ha sex nu....jag ska absolut ha sex när mitt cerklgare är klippt..kan knappt vänta..;)
    drömmer om det både dag som natt;)  men visst det skulle ju vara kul om vattnet gick då;) men vad är chansen för det??!!

mischooo: vet faktiskt inte om det är normalt, men man får ju mer flytningar under graviditeten o det blir ju mer pga cerklaget då det är främmande för kroppen...men det bästa är nog att kolla med läkaren..man är ju mer motaglig för infektioner när man är gravid så som svamp o annat..bara ringa o kolla med läkaren kanske...tog han nån odling kanske?? 

• vixan
    violatricolor skrev 2011-10-13 17:42:59 följande:
    Hej! Tack så mycket för ert stöd! Jag var ju skitnervös och ert stöd lugnade lite. När jag kom till op så funderade narkosläkaren över ryggbedövning! Gaah! Men eftersom magen inte var så stor (v 18+3) och jag fick sådan huvudvärk senast jag fick ryggbedövning så blev det narkos. Skönt! Sen hade jag väldigt ont på uppvaket så jag grät av både smärta och rädsla. De proppade i mig så mycket smärtlindring de kunde utan att riskera bebisens hälsa. Efter ett par timmar kändes det dock mycket bättre! Jag måste ha varit ganska jobbig för de rullade ut mig från uppvakningssalen och in i ett eget rum och ringde min sambo sm satt på avdelningen så att han fick komma ner. Stackarn trodde något gått snett innan jag förklarade att jag bara var rädd för att jag hade ont... Fick stanna över natten men nu är vi hemma och det känns ok!
    Skönt att allt gått bra! Klart att det gör ont de spänner ju åt tråden ordentlig.
  • MiScHoOo

Tack för svar. Läkaren tog odling för några veckor. Jag har haft ökad flyttning. Men denna kommer det massa på trosskyddet och när jag torkar är det jätte mycket mer än vanligt.