• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • FruHellström
    violatricolor skrev 2011-10-11 21:18:38 följande:
    Grattis till lyckade klipp! Och får jag be er att hålla tummarna för mig imorgon när jag ska få cerklage? Är skitnervös!
    Absolut!! Lycka till, jag håller tummarna, ska du bli sövd? Det kommer gå jättebra!!
  • MiScHoOo
    FruHellström skrev 2011-10-11 21:11:07 följande:
    Vad skönt att höra! {#emotions_dlg.flower} Hoppas du iaf går över 30veckor! Kram

tack snälla, det hoppas jag med
  • MiScHoOo
    Grattis till lyckade klipp! Och får jag be er att hålla tummarna för mig imorgon när jag ska få cerklage? Är skitnervös!

lycka till imorgon, jag håller alla tummar och tår och ber för er
  • snalmums

grattis vixan till klippetSkrattande då hoppas vi att en liten bebis tittar ut snart!

meonfire: hoppas det gått bra för dig också?

violatricolor: lycka till imorgon, det kommer säkert gå bra för dig. det är skönast att vara sövd då slipper man vara vaken under själva ingreppet.

fru hellström: håller tummisarna för dig! hoppas det inte drar igång nu om du har så jobbiga sammandragningar. minns precis i slutet sista dagarna typ, fy vilka sammandragningar jag hade då.

lilltjejen kom den 29 augusti
  • mamma mys

fru hällström: barn är så söta...min stora hjälper till så gott han kan med städning o sånt..han är 10..min 3 åring brukar säga mamma du får ont i magen om du lyfter...du måste vila magen annars får du ont..dom är så söta...lycka till idag det kommer gå toppen...

violatricolor: lycka till idag med insättandet..håller tummarna det kommer gå bra ska du se..

snalmums: svarade på ditt inlägg tidigare i tråden;)

idag då vecka 30:D 29+0.... börjar kännas riktigt bra nu när man kommit en bra bit på vägen..nu längtar jag till klippet:)

• FruHellström

Kom på en sak...behöver man ha med sig ngt idag?? Kläder o så, kanske ett ombyte till mig iaf... Men den beryktade BB-väskan kan väl stanna kvar hemma, lr hur har ni gjort??

Absolut mamma mys, och kloka han sa imorse igen, jo, men jag hoppas bebis kommer idag^^ sötnöten <3 

• vixan
    FruHellström skrev 2011-10-12 08:45:21 följande:
    Kom på en sak...behöver man ha med sig ngt idag?? Kläder o så, kanske ett ombyte till mig iaf... Men den beryktade BB-väskan kan väl stanna kvar hemma, lr hur har ni gjort??

Absolut mamma mys, och kloka han sa imorse igen, jo, men jag hoppas bebis kommer idag^^ sötnöten <3 
    Vi tog med allas väskor fall i fall. Oroa inte dig det kommer gå så bra så. Hör av dig så fort du kommer hem så vi vet hur det gått =)

• vixan
    Tack tack! Håller tummarna för dig!
  • mamma mys

fru hällström:nä du behöver inte ha med dig någonting egentligen... jag fick byta om till sjukhus skjorta...sen är det väl kanske om du vill ha med egna bindor om du blöder lite efteråt..de som finns på förlossningen är ju så stora:/ chanserna att det sätter igång efter klippet är ju inte så stora o har ni inte jätte långt till sjukhuset så kanske din partner kan åka o hämta det i så fall...jag hade inte med någonting..blir ju inte mer kladd än efter en gyn undersökning..kanske vill du skölja av dig i nedre regionen efteråt men handdukar finns ju där....de är för söta de små liven<3