• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • FruHellström

Ja jävlar i min lilla låda!!! Vilken pärs!! 

Efter lite fniss så satte han fart o klippa, den satt som bara den, för han fick inte tag i knuten heller, den hade tvinnat sig lr så? Känner under tiden hur han rycker o det känns som ståltråd som dras? 

Under tiden jag ligger där så känner jag hur han tar bort sina händer o säger, Men oj, nu kissar hon på mig! Varpå sköterskan säger: Ja, men det är bara o låta det komma, ingen fara... Tittar på min sambo som ser hur cool ut som helst, vilken kall jävel,  tänker jag. Panik, mer lustgas! Sen hämtar de en till sköterska som får hålla mitt andra ben, för nu kommer den!! Jag krystar för kung o fosterland! Hör sen hur han säger, varför gör hon sådär, samtidigt som han drar för o få ut bebis... Hör mig själv gallskrika när bebis kommer ut...

Saken är den att jag varken kissade på läkaren eller födde.... Men satan vilken trip jag fick av lustgasen,  Jag funderar ärligt på att skippa den på FL, jag blev ju helt kokko!! Hahaha!!!

Men sköterskan garvade gott då jag bad läkaren om ursäkt för jag kissat på honom!  Tungan ute

Fick ligga kvar ngn timme extra för bebis blev nog lite störd, hjärtslagen va uppe runt 200 , på morgonen hos bm så va de på 120... Stackars min lilla snutt!Hjärta Frågade bm oxå om hur lång tid det brukar ta efter klipp, ca en vecka verkade vara det vanliga, så nu ska det putsas fönster o fejjas^^

• vixan
    FruHellström skrev 2011-10-12 19:49:40 följande:

Efter lite fniss så satte han fart o klippa, den satt som bara den, för han fick inte tag i knuten heller, den hade tvinnat sig lr så? Känner under tiden hur han rycker o det känns som ståltråd som dras? 

Under tiden jag ligger där så känner jag hur han tar bort sina händer o säger, Men oj, nu kissar hon på mig! Varpå sköterskan säger: Ja, men det är bara o låta det komma, ingen fara... Tittar på min sambo som ser hur cool ut som helst, vilken kall jävel,  tänker jag. Panik, mer lustgas! Sen hämtar de en till sköterska som får hålla mitt andra ben, för nu kommer den!! Jag krystar för kung o fosterland! Hör sen hur han säger, varför gör hon sådär, samtidigt som han drar för o få ut bebis... Hör mig själv gallskrika när bebis kommer ut...

Saken är den att jag varken kissade på läkaren eller födde.... Men satan vilken trip jag fick av lustgasen,  Jag funderar ärligt på att skippa den på FL, jag blev ju helt kokko!! Hahaha!!!

Men sköterskan garvade gott då jag bad läkaren om ursäkt för jag kissat på honom!  Tungan ute

Fick ligga kvar ngn timme extra för bebis blev nog lite störd, hjärtslagen va uppe runt 200 , på morgonen hos bm så va de på 120... Stackars min lilla snutt!Hjärta Frågade bm oxå om hur lång tid det brukar ta efter klipp, ca en vecka verkade vara det vanliga, så nu ska det putsas fönster o fejjas^^
    Haha vad härligt!

Tänk vad skönt om det varit så lätt att föda. Var allt en dröm eller krystade och skrek du på riktigt. 
  • mamma mys

har ju hela tiden sagt att det gör ooont att ta bort de där jäkla trådarna;) fru hällström: måste erkänna att jag skrattade för mig själv när jag läste ditt inlägg;) tror det är så med lustgas, antingen älskar man eller hatar den...sen blir man ju rätt koko i skallen när den är på max styrka också;)

jag har värsta städ sugen...fönster ska putsas o gardiner o filtar o mattor tvättas..det ska bäddas rent i alla sängar o dammas överallt....har rensat alla garderober o plockat iordning förutom min för det får bli sen när man kommit i form igen o vet vad som passar o så;) men får nog dela upp det till mitt sovrum o vardagsrum i helgen o resten längre fram för där byter jag gardiner under jul också....hoppas på lite hjälp från äldsta sonen, sambon jobbar natt 5 nätter nu så han kan jag inte kräva så mkt av..får väl se vad som orkas med...men tror jag börjar bli riktigt "boa" sugen.... 

• mamma mys

vixan: vet inte vad max dosen är men vet att förra gången sa läkaren till bm att skruva upp lustgasen på max...

• Trassel

Vad intressant att höra om klippen! Och vad annorlunda det kan vara! Och vad skönt att det gick bra ändå!
    Spännande att se nu hur lång tid det tar innan de kikar ut!
    Tänk ni! Nu är det fritt fram!!! Underbart!!!
    När jag klippte sist, var det i en vanlig gynstol på förlossningen, i mina vanliga kläder. Ingen bedövning. Det gick på några minuter och kändes inte särskilt alls! Vad otroligt annorlunda det kan vara!
    Lustgasen håller jag med om. Fy tusan. Jag gillar den inte ett dugg och har haft den extremt lite och på väldigt låg nivå på förlossningarna.

Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008
  • MiScHoOo
    MeOnFire skrev 2011-10-12 17:54:07 följande:
    Klippet gick kanon igår :) Lustgasen var min bästis, ääälskar lustas hehe, kan prata en evighet när jag suger gas haha.. Gick snabbt och smidigt, kändes ju lite grann men gasen tog bort det mesta !
    Jäklar vilken tråd som satt där inne! Jisses vilken tjockis tråd! Idag har det kännts lite annorlunda men inte mycket "värre" än innan klippet.. Skönt att höra att Vixan oxå hade sig ett "lyckat" klipp :)  

grattis
  • MiScHoOo
    FruHellström skrev 2011-10-12 19:49:40 följande:

härlig upplevelse hehe, grattis
  • FruHellström
    vixan skrev 2011-10-12 20:18:00 följande:
    Haha vad härligt!

Tänk vad skönt om det varit så lätt att föda. Var allt en dröm eller krystade och skrek du på riktigt. 
    enligt sambon så skrek jag inte, men frustade lite typ. Jag tror jag krystade, ingen aning faktiskt :P

Lustgasen kollade jag lite på innan, 70/30, gas/luft e max, där stod min :P kommer inte ha så stark när det e dags på riktigt. jag var så nervös innan o superkissnödig, har småskvätt hela dan, kommer lixom inget... tror det gjorde sitt oxå

jadu trassel, nu längtar man bara, hoppas det sätter fart snart, sambon börjar nytt jobb imorrn , några dar kanske e bra om han får innan pappadagarna ska tas ut  

spännande vixan o meonfire, nu e det bara upploppet kvar  
  • FruHellström
    MiScHoOo skrev 2011-10-12 21:23:18 följande:
    härlig upplevelse hehe, grattis
    känner mig som värsta idioten, men sambon hävdar bestämt att jag skötte mig o att ev skrik va befogat iom det satt som berget...

Jag tror inte det gör så ont eg, utan mer som ett cellprov...