• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • violatricolor

Jag vet inte om det förvärrade smärtupplevelsen att jag vaknade inne in op.salen (det gör ju alla men jag somnade inte om).

• FruHellström
    MiScHoOo skrev 2011-10-13 17:22:16 följande:
    ska ställa en fråga.

bebisen ligger säkert med rumpan nere, men när jag var hos läkaren såg han ökad flytning, men nu är flyttningarna mer och segare om ni förstår, känns som jag kissar på mig fast det är flytningar, är detta normalt?  
    man har ju ngt främmande i kroppen, därav kroppen försöker stöta bort/rena det främmande materialet. Jag trodde jag läckte förut, men då förklarade läkaren att det va normalt...
  • FruHellström
    vixan skrev 2011-10-13 17:43:07 följande:
    GP kan man bara få fram till 11 dagar innan BF. Då tar du inte från din FP-dagar men är kanske lite sent att söka.
    hmm, okej, jag får se vad de säger imorgon då. Annars får jag kränga prylar på tradera i en rasande fartTungan ute

Får ju bara en halv "lön" denna månad så :/
  • FruHellström
    violatricolor skrev 2011-10-13 18:14:24 följande:
    Tack! Hoppas det håller länge nu! Inte få värkar...,
    Klart det blir en otäck upplevelse när man varit sövd, sen när det rör ens lilla barn blir det ju såklart värre. Ta det lungt nu o vila o ladda batterierna så kommer allt gå superbra! Kramis{#emotions_dlg.flower}
  • violatricolor
    FruHellström skrev 2011-10-13 18:22:22 följande:
    Klart det blir en otäck upplevelse när man varit sövd, sen när det rör ens lilla barn blir det ju såklart värre. Ta det lungt nu o vila o ladda batterierna så kommer allt gå superbra! Kramis{#emotions_dlg.flower}
    Tack

• MiScHoOo
    FruHellström skrev 2011-10-13 18:17:42 följande:
    man har ju ngt främmande i kroppen, därav kroppen försöker stöta bort/rena det främmande materialet. Jag trodde jag läckte förut, men då förklarade läkaren att det va normalt...

tack snälla, min läkare såg för en och en halv vecka sedan att jag hade ökat flyttning, men sa att det var helt normalt eftersom jag har cerklage. Men idag var klumpen dubbel så stor, jag blev nojig
  • violatricolor

Har alla ni fått restriktioner? Jag har bara fått det tills jag slutar blöda....

När cerklaget tas bort: Är det bara lustgas som gäller? Eller finns alternativ?