• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • FruHellström

Ja, vi har ju bara 25min till sjukan så jag tar bara med mig lite ombyte till mig då, lovar o höra av mig sen

Kram på er i det fantastiska vädret {#emotions_dlg.flower} 

• Mardisch

Hej på er alla :)
    Nu var det ett tag sen jag skrev men jag fäljer och och läser allt ni skriver det kommer behövas för mig senare :)

Har presic kommit hem från gynmottagningen där jag och min sambo har fått träffa en läkare och gått igenom allt om cerclage. om hur allt kommer att bli när jag blir gravid. Så nu vet jag det :)
    Så himla bra läkare vi hade här på vårt sjukhus i Borås. Hon var underbar! Lyssnade på oss och gjorde en gynundersökning och kollade så att allt stod rätt till efter mina 2 sena missfall detta året!! Så allt ser bra ut och nu är det bara att börja igen :) Och sen ringa när jag är gravid så kommer dom lägga upp en plan för mig och det känns ju så himla tryggt.

Tack än en gång till denna tråden med den är så himla bra, man får mycket hjälpa om man har tankar och funderingar.

Lycka till alla.
    Kram

• MiScHoOo
    Mardisch skrev 2011-10-12 12:44:00 följande:
    Nu var det ett tag sen jag skrev men jag fäljer och och läser allt ni skriver det kommer behövas för mig senare :)

Har presic kommit hem från gynmottagningen där jag och min sambo har fått träffa en läkare och gått igenom allt om cerclage. om hur allt kommer att bli när jag blir gravid. Så nu vet jag det :)
    Så himla bra läkare vi hade här på vårt sjukhus i Borås. Hon var underbar! Lyssnade på oss och gjorde en gynundersökning och kollade så att allt stod rätt till efter mina 2 sena missfall detta året!! Så allt ser bra ut och nu är det bara att börja igen :) Och sen ringa när jag är gravid så kommer dom lägga upp en plan för mig och det känns ju så himla tryggt.

Tack än en gång till denna tråden med den är så himla bra, man får mycket hjälpa om man har tankar och funderingar.

Lycka till alla.
    Kram
    Vad skönt att höra att ni har en plan och grattis att ni har en bra läkare. Nu håller jag mina fingrar och tår att ni snart blir gravida och att du får ett levande barn också. Lycka till
  • mamma mys

maria22: vad skönt att höra..o kul att man kan hjälpa till..håller tummarna att du snart får ett barn som du kan mysa med i din famn o inte bara i dina tankar...

• MeOnFire

Klippet gick kanon igår :) Lustgasen var min bästis, ääälskar lustas hehe, kan prata en evighet när jag suger gas haha.. Gick snabbt och smidigt, kändes ju lite grann men gasen tog bort det mesta !
    Jäklar vilken tråd som satt där inne! Jisses vilken tjockis tråd! Idag har det kännts lite annorlunda men inte mycket "värre" än innan klippet.. Skönt att höra att Vixan oxå hade sig ett "lyckat" klipp :)  

• mamma mys

meonfire: skönt o höra att det gick bra..jo lustgas är nice;) tillräckligt mkt tar ju bort det värsta av smärtan...

• MeOnFire
    mamma mys skrev 2011-10-12 17:59:32 följande:
    meonfire: skönt o höra att det gick bra..jo lustgas är nice;) tillräckligt mkt tar ju bort det värsta av smärtan...
    blir på jäkligt bra humör iaf :)
  • vixan

Tror inte lustgasen funkar på mig. Fy vad äckligt det är. Eftersom vi tre tagit bort det nu ska jag säga sanningen. Det gjorde svinont då det vuxit in i tappen men det varade inte så länge. =)  Timade nog inte lustgas och draget. Vet att min läkare knyter åt väldigt hårt och tråden satt ju högt upp. 

Me on fire Var du öppen något eller de kollade kanske inte det? 

• vixan
    Mardisch skrev 2011-10-12 12:44:00 följande:

Lycka till alla.
    Kram
    Denna tråden är super. Läkare skulle nästan läst den så de kunde få ta del av all information vi sitter på.
  • MeOnFire
    vixan skrev 2011-10-12 18:24:59 följande:
    Tror inte lustgasen funkar på mig. Fy vad äckligt det är. Eftersom vi tre tagit bort det nu ska jag säga sanningen. Det gjorde svinont då det vuxit in i tappen men det varade inte så länge. =)  Timade nog inte lustgas och draget. Vet att min läkare knyter åt väldigt hårt och tråden satt ju högt upp. 

Me on fire Var du öppen något eller de kollade kanske inte det? 
    ja jag kan oxå hålla med om att det kändes, helt klart.  Hade maxdosen på gasen o jag sög som en galning tills ja var helt väck o babblade på :)
     Jo jag var öppen 2 cm direkt efteråt! Men ingen bebbe ännu :/