• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • violatricolor

Becka: Vet hur tradigt det är mot slutet. Man får försöka sysselsätta sig bäst man kan... Hoppas att det snart sätter igång!

Vi bestämde att inte pumpa just nu. Lillan är ju den bästa pumpen och hon suger mycket. Vi ammar och ger tillägg och hoppas att vi kan trappa ner tillägget så småningom.

• Becka81

Vad skönt att de tror det går vägen utan pump, för det är såååå tråkigt. Var faktiskt inne en sväng till förlossningen imorse. Hade då haft ont i ryggen i ett halvt dygn och värkar till och från så de ville ha in mig för koll. Men så fort jag la på telefonen upphörde alla symptom. Hade en kraftig sammandragning på CTG i övrigt var det lite små sd mest hela tiden. Öppen tre cm och blev sedan hemskickad. Hoppas ändå att det snart kan vara dags, knappt sovit nått under natten och nu har jag blivit lite lös i magen också och det kan väl vara ett tecken på att det kan vara på G.

• Becka81

Första gången jag sitter här mitt i natten och skiriver. Vaknade tidigare inatt och hade så ont i ryggen att jag tog en Alvedon. Vaknade nyss med samma smärta och upptäckte att jag hade en värk samtidigt, minst fyra minuter lång. Så nu sitter jag här med en vetevärmekudde och väntar på att det ska lugna ner sig eller kanske inte, så man kan åka till förlossningen igen.

• violatricolor

Å spännande! Undrar hur det går!

Becka81 skrev 2012-03-09 03:07:33 följande:
    Första gången jag sitter här mitt i natten och skiriver. Vaknade tidigare inatt och hade så ont i ryggen att jag tog en Alvedon. Vaknade nyss med samma smärta och upptäckte att jag hade en värk samtidigt, minst fyra minuter lång. Så nu sitter jag här med en vetevärmekudde och väntar på att det ska lugna ner sig eller kanske inte, så man kan åka till förlossningen igen.

• Trassel

Viola, det låter som att amning kommer ordna upp sig! Hur man vet att man har tillräckligt vet jag inte, jag har alltid haft ett överflöd när det väl hoppat igång. Jag tycker det låter vettigt med tillägg för det är jobbigt med hungerskrikande bäbos.

Becka, helt klart att det satte igång där! Hoppas att allt går bra!!!

Här har vi äntligen bestämt att vi har en liten Alve här hemma!     

Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008 och
  • violatricolor
    Trassel skrev 2012-03-09 23:13:19 följande:
    Viola, det låter som att amning kommer ordna upp sig! Hur man vet att man har tillräckligt vet jag inte, jag har alltid haft ett överflöd när det väl hoppat igång. Jag tycker det låter vettigt med tillägg för det är jobbigt med hungerskrikande bäbos.

Becka, helt klart att det satte igång där! Hoppas att allt går bra!!!

Här har vi äntligen bestämt att vi har en liten Alve här hemma!     
    Ja, jag hoppas det ska funka. 

Någon av er som flaskmatat som vet hur man undviker att de sätter i halsen? Min tös har satt ersättningen i halsen ett par ggr och det är ju skitläskigt! Har flaska med minsta hålet. 
  • Becka81

Viola: kanske kan testa att hon inte är så liggande när hon dricker ur just flaskan? Kanske rinner på fortare från flaskan än bröstet och om hon själv inte riktigt hänger med på det utan suger lika kraftigt så... Är hon mer upprätt vid flaska så kanske det rinner ner smidigare i halsen. Bara en vild gissning. Här har det inte blivit bebis än. Inga känningar alls inatt, men misstänker starkt att slemproppen gick imorse. Har inte haft några flytningar alls men så imorse kom det riktigt stora klumpar. Nu har jag haft någon lite starkare värk så hoppas det kör igång snart. Trassel: Alves, ar ett riktigt fint namn. :)

• violatricolor

Becka: Försöker ha henne upprätt och det hjälper men ibland sätter hon i halsen ändå

Nu är det nog nära för dig!