Lill Z skrev 2012-03-14 17:38:57 följande:
Grattis Becka!!!
Trassel: Vilken god bit!!!! Hur söt som helst och vilket fint namn som ni valt!
Viola: Har många barn på neo (där jag annars jobbar) som sätter i halsen och då särskilt vid flaskmatning. Nu vet jag inte hur du gör, men förmodar att du redan har minsta hålet på napp ex. Det vi märker ibland är att dessa barn är väldigt gluppska. Har du prövat att ge bröstet innan och sen mata på med flaska el ge en slurk mat på kopp el sked? Har du vårtnapp när du ammar, då får ju barnet ibland ta i lite mer för att få ut maten och då "sitter" det i sen när man får flaska...det upplevde jag med min dotter.
Smileycat: välkommen! Hade jag varit som du hade jag pratat med dem och sagt hur det känns och i vilka banor du tänker. Det behöver ju inte alls bli samma denna grav. Men om ifall att så är det väl skönt att ha en liten plan och att ha pratat igenom det med spec innan. Hoppas att det går bra och att dem kan hjälpa dig.
Tack
Ja, jag ska ta upp detta, då det här oroar mig.. Pratade med min BM igår och hon bokade in ett läkarbesök
den 27e.. Nu är det ju ett tag kvar dit men blir det värre eller så, så skulle jag söka gynakuten "såklart"..
Orsaken för att det dröjer är för att denna läkare bara jobbar extra 1dag/ varannan vecka. Han är egentligen pensionerad men älskar sitt jobb och vill fortsätta hjälpa i den mån han kan
Han är grymt duktig och han är den som gör UL berättade BM, deras andra läkare gör inte det? konstigt egentligen.. men försöker leva "vanligt" men ändock lyssna lite mer på magen
Har lättretlig tapp.. (Då jag nyss hade en kopparspiral som ramlade ur, och sen haft väldiga problem med blödningar o smärtor så upptäcktes cellförändringar, efter flera olika provomgångar så försvann de mesta blödningarna vid biopsin och efter det verkade allt bra

hon verkade knipsa bort proverna precis där jag var mer blödningsbelägen

Så skulle jag bara avvakta mensen för att sätta i en ny spiral då den första var grymt svårplacerad o efter tredje försöket så satt den men blödde som en gris o hade smärtor länge :-/ men tydligen så kom mensen aldrig igen.. Så nu är vi här..

)