Kramizzar skrev 2012-03-26 13:30:31 följande:
Hej tjejer och grattis till era små. Är själv gravid i v 9+1 i dag och väntar på mitt cerklage 26/4. Har några frågor att ställa om det är ok för er.
* Hur känns det efteråt, drar det och sliter i livmodershalsen, smärta?
* Blir sjukskriven en vecka på heltid och ska sedan jobba halvtid men får ej lyfta eller stressa. (jobbar som sjuksköterska i äldreomsorgen) Vad bör jag mer tänka på gällande jobb och cerklage.
* Är som många andra gravida hård i magen utimellan åt, kan krystningar spräcka cerklaget

. Bör man ta lösande för magen?
Tacksam för alla tips och råd jag kan få om cerklage och hur livet blir efteråt.
Varma vårkramar till er alla.
Hallå där ute
Nu väntar vi tillökning! Ska till spec mvc den 10 april för diskussion kring cerklage. Vi förlorade en dotter -09 efter att hon fötts i v 23+2. Lillan stannade bara hos oss i två dagar. När vi sedan blev gravida igen fick jag cerklage satt och i juni -10 föddes vår son, i v 38+4.
Och nu är det dags igen! Så himla glad.
Kramizar;
- håller med de andra. Är nog väldigt individuellt hur det känns efteråt. Jag var väldigt öm i ett par dagar men sedan släppte det. Klarade mig på panodil.
- jag blev sjukskriven på heltid från och med det att cerklaget sattes tills det var dags att klippa det. Tycker det råder lite olika uppfattningar om vad man får och inte får göra. Men jag blev i vart fall ordinerad att undvika trappor, inte stå för långa stunder och inte gå mer än max fem minuter åt gången. inte bada utomhus eller i simhallar, inga samlag, ingen träning, inte cykla. Typ nästan inget alls. Men som sagt, vet att andra fått helt andra råd.
- ja det där med hård i magen, jag var så himla rädd för att ta i och i och med att jag var så hård i magen så tog jag laculos hela tiden och ibland köpte jag katrinplommonjuice på apoteket.
Hej o hopp