LisaVäntar skrev 2012-04-02 08:22:47 följande:
Hej igen, då antar jag att det gick bättre för dig? :) grattis!
Jag har tid för vul den 10/4, samma doktor som skrev remiss för utredning precis innan vi blev gravida nu, han är väldigt snäll.. Ska prata med honom om kontroller osv.. Annars tänker jag åka till akuten varannan vecka och FÅ kontroller ändå! Men hoppas verkligen inte att det blir problem denna graviditeten också!! Hur tidigt har ni märkt att det inte har stått rätt till?
Ja, det gick bra för oss den gången. Låg inlagd i drygt fem veckor. Var sen hemma i ungefär fem veckor innan Thea föddes i v 36+. Hon kom på mors dag förra året så det var en fin present...
Hoppas du får förståelse och hjälp av den läkaren, man behöver det stödet när man haft det jobbigt tidigare. Med tanke på din tidigare historia så borde det inte vara svårt för dig att få extra kontroller och extra stöd.
Jag märkte ju aldrig något med Wilton. Jag fick bara helt plötsligt ont och ett par timmar senare låg jag på förlossningen och var fyra cm öppen. Det gick inte och stoppa förlossningen, utan de bara fördröjde den så länge de kunde, vilket blev ungefär 15 timmar, sen föddes han i v 23+. Han var hos oss i fyra timmar, sen vände han om igen. Så när jag blev gravid igen hade jag blivit lovad ett planerat cerklage i v 13.
Jag håller verkligen tummarna för er den här gången! Jag tänkte så mycket på dig och undrade hur det var med dig...