Anemonee skrev 2012-08-26 20:11:18 följande:
Jo tack dagarna rullar på så det är okej, lite långtråkigt med allt liggande bara men vad gör man inte.. Grattis att du tagit dig så långt!! Vilken lättnad för dig! Jag bara längtar och hoppas jag oxå får uppleva dagen då ceclaget klipps, vilken frihet man kommer känna då fram tills förlossningen startar! Och skönt att veta att det faktiskt kan gå bra fast man får det akut, hur pass lugn har du varit? Helt sängliggande eller hur har du levt? Tycker det är så svårt då alla läkare säger olika .. Men jag ligger ned ca 20-22 timmar om dygnet skulle jag gissa , förutom som dagarna jag har lökar besök osv.. Hoppas förlossningen som sagt startar fort efter att dom klippt ditt cerclage! Det skulle jag oxå vilja eftersom bebis ändå är färdig då:) kan bara tänka mig vad du längtar efter att få gosa bebis:) kram
Försök hitta något återkommande som kan fylla dina dagar. Jag har följt alla serier på trean. Börjar bli rätt less på dem, speciellt eftersom att det är repris dagen efter så ibland ser jag samma avsnitt 2dagar i rad.
Men det funkar.. =)
Jag har legat rätt mycket. Efter vecka 28började jag röra mig mer. Lagade mat, gick i butiker efter jag varit hos barnmorskan osv. Efter vecka 33 vågade jag mig till ikea.
Så en del har jag kunnat röra mig endå. Rätt skönt.
Tyckte oxå att det var svårt med att läkarna sa olika. Så jag valde att röra mig såpass mycket som jag var bekväm med.
Tack snälla. Känns overligt att vi gått så långt. Var faktiskt inne på akutkontroll idag då jag trodde att vattnet hade gått. Verkar dock som att jag kissat på mig lite i sömnen.. :S
Det känns så dubbelt. Jag längtar till bebisen men vill gärna vara gravid lite längre. Samtidigt som jag är helt inställd på att föda 5/9 när cerclaget klipps. Hahaha...