snöboll1 skrev 2012-09-10 11:51:13 följande:
Hej! Har ni blivit sövda eller fått ryggbedövning när cerklaget satts? Först sa de sövning men fick nu veta att rutinerna var att i första hand ge ryggbedövning. Hur är era erfarenheter? positivt/negativt med de olika metoderna? Har ngn av er Fragmin? tycker det verkar lite otäckt med fragmin i komb med ryggbedövning men bara man tar sprutan 12h innan op var de lugnt sa narkospersonalen jag pratade med. Vet inte varför men ryggbedövning känns lite otäckt tycker jag...
Jag blev sövd efter eget önskemål. De ville helst ge mig ryggbedövning, främst för att jag hade problem med halsbränna, men jag blir lite smått panikslagen över tanken på att de ska sätta en spruta i ryggen på mig.
Är inte ett dugg rädd för sprutor annars,, men när det kommer till ryggen så ryggar jag (haha)
Kände också att det var väldigt skönt att inte veta vad de grejade med.
Till den här gången funderar jag ändå på ryggbedövning. Känner likadant fortfarande, men mådde så fruktansvärt illa när jag vaknade (vilket jag alltid gör av narkos) och kunde inte få den medicinen jag klarar av pga graviditeten.
Är fortfarande kluven, men har ju ett litet ta till på mig att fudera :)