• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • giggle

Vi kom hem från förlossningsavdelningen för ett tag sen där de konstaterade att mitt vatten har gått så nu blir det igångsättning på fredag för mig oxå om jag inte kommit igång av mig själv innan dess. Känns så märkligt.

• Soullight

Giggle va spännande! Kommer att gå skitbra! Passa på att njuta lite de sista timmarna nu :)

• SofieBerglund

Var på ul och kollade tappen idag och det ser jättebra ut! Tappen hade till och med ökat ett par mm och cerclaget sitter jättebra på. Fick även veta att det är en lite pojke vi väntar. Är så glad!! Nu vet jag att det lönar sig att ligga här. Har legat här med strikt sängläge i 2 veckor på sjukan, men det är såååå värt det om det fortsätter så här. Visst vi har lång väg kvar, men hoppet byggs på mer för varje dag nu :)

Behövde bara skriva av mig lite :)

• giggle

Åh Sofie, vad bra!!!!! Jag hade det på känn. Innan du vet ordet av kommer tappen ha ökat en cm till!

• SofieBerglund

Åh tack Giggle! Tänk vad glad man kan bli för ett par mm :)
    Håller tummarna för dig imorgon att det ska gå bra. Tänk att du är i slutet av graviditetsresan!

• Soullight

Mycket bra nyheter Sofie! Det ÄR as jobbigt att ligga inne så som du gör nu men som du själv säger så är det värt all tid i världen i slutändan. Kämpa på och njut av de underbara nyheterna :)

• SofieBerglund

Tack Soullight, vi kämpar på :) Jag är i v 23+4, så det går sakta framåt.