• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • lindaothomas

Håller tummarna. :)

Giggle och ni andra som klippt cerklaget,
    Pinsam fråga..
    När de är bortklippt får man ha sex då fram tills förlossningen startar eller får man inte det då heller?

Kram

• giggle

Linda: Haha, det var det första vi frågade läkaren :D
    Hon sa att så fort man slutat få blod/blodrester så var det fritt fram. Jag har fortfarande lite brungula rester (eller om det är slemproppen som börjat gå?!) så vi tänkte väl gardera oss någon dag till för att slippa infektioner.

Soullight: har du börjat känna av några tecken på förlossning ännu? Vilken vecka är du nu? (Jag är v.37+2)

• Soullight

Det enda jag vet är att man inte ska ha sex när vattnet gått ;) typ. Så kör hårt hehe
    Har noll sexlust, så här är det inte ens på tal om ngt sådant ;) Känner mig ful och antändande tyvärr. Bläää.

Giggle: min slempropp har lossnat lite pö om pö i flera veckors tid. Gul/vit/ljusbrunt slem med ibland lite rosa i. Inte massor utan lite "duttar" då o då. Har i övrigt en hel del sammandragningar som inte gör ont men det är ett bra tryck i dem. Trycker på neråt på ett annat sätt än innan cerclaget. Annars inga fl tecken :)

• Soullight

När vi klippte upp cerclaget i v 36+4 med vår dotter så föddes hon inte förrän v 39+5 så ofta går man hela tiden ut ändå. Seeegt om man frågar mig :)

• Soullight

Jag blödde inte ngt. Ngr röda små stänk kom det precis när trådarna drogs ur men inte mer än så.