ebolms skrev 2013-07-02 09:52:33 följande:
Giggle
Ja, det gjorde sjukt ont!! Det är typ du och jag som utgör dom där få procenten som råkar ut för det säkert. Man hade ditt cerklage också växt fast eller var det bara svårt att må? Fick ingen eda på op, bara lugnande och lustgas. Men nu vet jag iaf att jag vill ha både eda och lustgas på förlossningen också! Innan ville jag ju bara ha eda. Har gjort två kurvor, en igårkväll efter op och en nu på morgonen. Har fått mer sammandragningar sen klippet men det är nog mest att dom var och retade tappen.
Alltså , jag fick aldrig klarhet i det där och vad som gjorde att det var så svårt. Var liksom lite groggy, men läkaren sa att tappen var så mjuk att det var svårt att få tag om den. Och att den satt så högt upp!? att det var svårt att se nåt överhuvudtaget. Sen dagen efter när det blev operation istället så sa hon samma men sen verkade det svårt att få bort själva bandet när hon väl lyckats klippa knuten så hon fick ringa efter en annan läkare. Men den läkaren fick lös bandet ganska snabbt.
Man blir ju lite orolig för att man ska ha fått sån ärrbildning av bandet att man inte öppnar sig. Har läst på många amerikanska sidor att det lätt kan sluta i kejsarsnitt då. Och det verkar vara ganska vanligt. Jag antar att man upptäcker det först när man gått maximalt över tiden :(
Samtidigt vill man ju inte vara "kräsen" och hålla på och gnälla över eventuell övertid. Man är ju tacksam för att man faktiskt har en fullgången bebis i magen.