• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • Soullight

Linda: hade personligen undvikit tyngre lyft innan cerclaget. Resten kan man inte påverka i tidiga veckor ändå tyvärr. Så slappna av så gott det går. :)

• ebolms

Soullight. 
    Okej. Jag är så rädd för saker jag inte har testat förr så jag är ju såklart rädd för lustgasen.. ska försöka klara mig utan den. Men går det inte så går det inte. Vad skönt att det gick smidigt även denna gång! :) Hoppas bebis kommer snart då! Hur snabbt har det gått dom andra gångerna? 

• SofieBerglund

Ååh vad jag längtar efter när det är min tur och klippa! Hoppas att ni alla mår bra och får era bebisar hos er snart.

Jag blev inlagd idag och de opererade in ett nytt cerclage. Mitt första satt inte alls på, men idag blev de nöjda över operationen. Det var svårt för dom o sätta dit det, men just nu sitter det. Hoppas att det håller den här gången!

• giggle

Nu är mitt cerclage borta oxå. Men till och med under operation var det svårt att få bort. Tydligen är det väldigt ovanligt så jag tror inte ni övriga behöver oroa er. Fick väl ingen direkt förklaring på varför det var så svårt men får känslan att det är en kombo mellan läkaren som kändes ovan och att tappen var så mjuk och nu satt så högt upp.

Jag är hemma igen efter 12 timmar på sjukhuset och mår jättebra i tapp och vagina. Men däremot fick jag vrålont i urinröret av katetern, känns som att jag kissar brinnande rakblad. Minns inte om det var samma sak efter katetern när jag satte cerclaget.

BRA att de satte dit ett nytt cerclage Sofie. Innan du vet ordet av är set du som ligger inne för att få det klippt!

Ebolms: Lustgasen var mycket mildare än jag trodde, och jag är känslig. Det gick snabbt att reglera om man dragit i sig mycket genom att ta några andetag utanför masken. Sen finns det ju olika doser så du kan ju börja med det lägsta.

• ebolms

Giggle. Vad skönt att höra att det är borta nu! Nu är det fritt fram för bebis! :) men usch vilken jobbig erfarenhet du fick :( även om bebis är värd all smärta i världen! Nu får vi se när hon kommer, för visst var det en tjej? :) alltså jag är så nojig över måndag och lustgas, så himla töntigt, jag vet :P förlossningen är jag inte rädd för, det har jag ju gått igenom en gång tidigare, så jag vet ju vad jag har att vänta. Fast denna gången ska jag höra en skrikande bebis komma ut! Det är väl mest alla känslor jag är rädd för tror jag..

3 dagar kvar nu... <3

Sofie. Skönt att det sitter ett nytt cerklage nu, hoppas det stannar där också! :) vilken v. är du i nu?

• Soullight

Giggle: va skönt att det äntligen är borta! :) bara slutspurten kvar nu ju! Längtar ihjäl mig men jag ligger pall sen 11 dagar då jag har en jätte jobbig virusinfektion. Hostar slem o snyter ut hjärnan snart tror jag ;) Hoppas jag mår bra innan bebis vill ut. Tror iofs att kroppen är smart o väntar ut det.

• ebolms

Soullight. Å vad jobbigt för dig! Hoppas du är kry snart! Och att bebis kommer snart såklart! :)

Imorgon klipper vi cerklaget!! Hjälp!! Snart är lillasyster här! Å vad jag längtar efter hennes skrik! Vi måste få höra hennes skrik!

• SofieBerglund

Lycka till med klippet idag ebolms :)

• Soullight

Har du klippt det nu elboms? Skönt att bli av med det! :)
    Många djupa andetag och positiva tankar så går allt enklare. Kram