• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • ebolms

Jag trodde inte man behövde något när man tog bort cerklaget, min läkare har inte nämnt nått om det. Och allt har kommit till mig nu dom senaste 2 veckorna typ.. alla känslor och alla tankar. Har liksom inte vågat hoppas på detta innan. Men nu börjar det bli svårt att undvika. Vi ska få lillasyster denna gången! <3 Jag kommer gråta floder när jag klipper, det kommer vara så känslosamt! Orkar inte med om det ska krångla också. Och det vore väl typiskt om det skulle göra det för oss. :(

• giggle

Men GRATTIS Linda!!!!! Vad skönt och snabbt! Du ska se att det får vägen denna gången!!

• ebolms

Åå, stort grattis till pluset Linda! Håller tummarna för er nu! <3

Gjorde det, förhoppningsvis, sista TUL:et idag. Vår lilla tjockis väger 3065g idag, v.35+5, en riktigt knubbig en :) Känns bra att hon lägger på sig lite extra om hon nu ska komma tidigare :) på måndag klipper vi. Läkaren vi träffade idag lugnade mig lite, hon sa att oftast så klarar man sig utan lustgas och hon förklarade lite mer hur man gjorde.. men jag är ändå nervös. 

Håller tummarna för er Giggle och Soullight idag, att era klipp går bra. Tänker lite extra på Giggle, hoppas du slapp bli sövd. Kram på er! <3 

• Soullight

Cerclaget är nu klipp och jag är öppen ca 1 cm. Allt gick smidigt och bra även denna ggn :)
    Lycka till med ditt idag Giggle!

• lindaothomas

ð??? tack alla!
    Känns underbart skönt!

Nått ja ska tänka på nu innan cerklaget?
    Nått ni tycker?
    Kram kram

• ebolms

Soullight, vad skönt! Hade du lugnande och lustgas idag också? Jag vill så gärna ha måndag nuuuu! samtidigt som jag är så nervös! Får man fråga vart du bor, vilket sjukhus du går på? :)

Linda, Kan inte komma på nått speciellt du ska tänka på innan. 

• Soullight

Elboms: Jag hade lustgas. Löööööv lustgas verkligen. Vill ta med en behållare hem ;) Hade ju gått utan lustgasen bägge ggr eg men jag slappnar av bättre när jag har gasen. Gick toppen och superfort även denna ggn.