• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • SaraDK

Är lite nervöst här just nu... Fick brunaktiga flytningar i lördags och har sen dess bara blivit värre med klumpar och nu börjar det bli mer rött blod...
    KK säger att sålänge det inte blöder mer, så behöver jag inte komma in. Klarar mig med trosskydd just nu. Har inte blött under mina 3 tidigare graviditeter, så det känns verkligen inte bra just nu. Har fått mensvärk också, så här håller vi bara tummarna just nu. Har fått tid för blödningskontroll nästa onsdag och ska åka in till KK-akuten om det blir värre.

• SofieBerglund

Hej och hå, här gick det fort! Igår den 30/10 kl 17.18 föddes vår älskade Christian :) Värkarna som jag kände av började vid 11 tiden så han hade bråttom ut när det väl började. Det var inte konstigt att jag hade så ont sa bm för jag var öppen 10 cm när jag kom in! 50 cm lång och 3430 g, perfekt liten kille :)

• lindaothomas

SARA DK.
    Nemen.. Hoppas verkligen de avtar.. Vilken vecka är du i nu?
    Ja blödde en del mellan v 6-v10 typ sen blev de mera brunt men allt såg bra ut iaf.
    Så hoppas och håller alla tummar ja kan att de går vägen nu!
    Jobbig väntan att få komma in på koll :/

• lindaothomas

Sofie Berglund.

Åhhhh. Stort grattis!
    Lill plutten kom innan BF iaf ;) mysigt!
    Gick allt bra? Som de skulle och så?
    Skönt kanske att de gick rätt fort me så du slapp ligga dygn med smärta!
    Kul!! Stort grattis!
    Njut av tiden nu... Uppdatera när du orkar!

• SaraDK

SofieBerglund:

Stort grattis till pojken! Alltid lite extra skoj när det går bra för oss som har fått vara smått nervösa hela graviditeten!

lindaothomas:

Gick in i v 10 idag... Skönt att höra att man inte behöver ge upp än, när det gick bra för dig!
    Har verkligen inte varit ett dugg inställd på tidigt missfall, eftersom det är de sena som är min risk. Känns jobbigt eftersom jag berättat för familjen och dotterns dagis (för att förbereda dem för sjukskrivningen). Jag berättade för mina föräldrar och systrar ganska tidigt, eftersom min lillebror gick bort för 4 veckor sen och jag kände att de kanske skulle behöva nåt att glädjas över framöver... Hur går det för dig? Uttråkad?

• lindaothomas

Sara dk.
    Men usch va jobbigt. :/
    Blöder du mycket? Fortfarande ont?

Beklagar din bror. Va hemskt :(

De går upp och ner att vara hemma. Vissa dagar är hemska och vissa är lättare...
    Ska på koll av tappen imorn så de känns jätteskönt. Är rädd hela tiden typ nu! :/
    Tungt! Nervöst. Skulle vilja kolla varannan dag typ.... Blä blä!

• SaraDK

lindaothomas:
    Tycker det är ganska skönt att slappa o kolla på tv, men när man är tvungen så kryper det i benen och det förlorar sin charm... :-/  Några veckor till, sen är det säkrare i alla fall!

Blöder inte mindre än innan och snarare mer rött nu...  Har ont som svagare mensvärk och känns som ligamenten värker lite. Klarar mig dock med 2 trosskydd/dag. Tja, ber om ursäkt för intim beskrivning... ;-/ 
    Får se om jag pallar vänta tills på onsdag om det fortsätter. Mannen fyller år imorgon och vet inte om jag vill få dåliga besked då bara. Ska överraska honom med bowling och middag med några vänner på kvällen. Försöker ta det lugnt nu för att kompensera morgondagen...

• Novia

Åh grattis Sofie!

Saradk, jag har blött 2 av 3 grav och det har ändå gått bra. Håller tummarna för dig.

Jag var på koll igår, tappen hade krymt lite men den var fortfarande lång och fin så inget att oroa sig för.

• lindaothomas

Sara dk.

Åkte du in på koll sen eller ?
    Har du varit på nått vul tidigare?

Jobbigt med lång väntan!
    Visst e de skönt att ta de lugnt men inte när man gjort de i 10 veckor. Nu börjar ja tröttna... De vore skillnad om ja kunde städa och styra hemma.
    Men bara ligga o typ läsa eller se tv heeela dagarna blir ja tokig :) vill gå promenad ;)
    Haha. Bara för att ja inte kan antagligen :) haha