• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • SaraDK

Har nyss kommit hem från KK. Håller på att få missfall. Embryot var bara 4-5 mm och skulle varit större nu i v 10. Var på vul för 2½ vecka sen och då såg man ett hjärta ticka, men inte nu... :´-(
    Stannar gärna kvar på tråden, eftersom jag förhoppningsvis är aktuell här snart igen...

• lindaothomas

Novia.
    Jobbigt att den krympt
    Men den e ju ändå lång! Så skönt de!
    Blir de att fortsätta ta de lugnt?
    Min va som vanligt idag ca 4 cm.
    Så de e skönt att den håller sig :)

Vet du va du väntar för kön?

• Novia

Oj hade missat saras inlägg. Fy så trist. Beklagar verkligen.

Linda, jo jag tar det lugnt, imorgon ska vi ut på middag och flickorna ska på disco så då följer jag med. I övrigt är jag typ bara hemma och gör inget.

Jag är faktiskt inte så orolig att den krymt eftersom den fortfarande är så pass lång, jag hoppas bara den inte fortsätter krympa mer.

• lindaothomas

Novia.
    Spännande att inte veta könet ;)
    Står du upp en hel kväll då? skönt att våga göra det ändå... :)
    Ja längtar tills ja får röra mig mera!

• Novia

Gårdagens festigheter var inte så påfrestande. Jag satt på en stol och kollade på när dom dansade, sen gick vi till en annan stol och åt, sen tillbaks till första stolen igen ;) Det var kul att se flickorna ha så kul. Man känner sig inte som världens roligaste mamma just nu.

• lindaothomas

Novia.
    Ja förstår dig.. Just nu känner ja ju att ja e glad om ja överhuvudtaget får ett barn.
    Men om detta funkar så vill man såklart ha flera om de går.
    Men fy så jobbigt att inte kunna vara med och leka med sina barn :(
    måste vara hemskt jobbigt! :/

När har du BF sa du?