• DevilsDaughter

agnus castus, munkpeppar

Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?

• Svar på tråden agnus castus, munkpeppar
  • VillBliFyra2011
    L86 skrev 2010-10-27 18:49:20 följande:
    hej alla!

Nu har jag precis beställt min första burk med AC. Beställde Vitex 1000mg, från vitaminbutiken. Är det en tablett fram till ÄL som man ska ta? Börja första mensdagen?

Har ett par dagar kvar fram till mensen tyvärr borde komma. Har en ganska lång cykel på 34 dagar, så jag hoppas att AC kan hjälpa mig att korta ner den något. Men eftersom jag förmodligen hade ÄL på dag 20 den här gången så är det inte helt kört än :) Om cykeln är på 34 dagar så borde mensen komma på lördag. Testade neg idag, men hoppas på ett sent pluss :)

Har läst nästan allt ni skrivit om AC och tycker det låter toppen för oss med lite oregelbundna och långa cyklar. Har jag förstått det hela rätt då??

Lycka till alla!
    För mig hjälpte det första omgången och jag fick Plus... jag gjorde som du skrev och slutade efter ÄL. Tror man till och med kan ta en halv tablett. Hoppas nu det hjälper dig också Glad Lycka till!
  • VillBliFyra2011
    Kiwi86 skrev 2010-10-27 16:16:54 följande:
    WOW! GRATTIS till alla er som plussat här i tråden .

Jag har själv börjat få lite halvslemmiga flytningar nu,de blir mer och mer för varje dag så jag borde ha ÄL till helgen kanske??? I sånna fall har AC kortat ned min cykel ytterligare en vecka från 35 till 28 dagar typ. Gud från början va ju cykeln på minst 45 dagar!!!! Hoppas att ÄL sker nu i helgen för efter det är sambon borta i 1½ vecka!!! INTE BRA .

Jaja,känner mig positiv! Hoppas det tar sig!
    Lycka till!! Hoppas du får ett fint Plus  Bra att du är positiv Glad
  • joråsattee

Hej på alla er som tror på AC!
    Jag har förstått att det finns olika bud på hur länge man ska äta det. Vad har ni får teorier och erfarenheter? Ska man sluta efter äl eller ta det hela cykeln?  
    Man vill ju inte riskera nåt! För min del var det viktigaste att få en tidig äl och det har jag fått nu så då kanske jag ska sluta? 
    Vad tycker ni? Tacksam för alla åsikter Glad

• VillBliFyra2011
    joråsattee skrev 2010-10-28 10:48:06 följande:
    Jag har förstått att det finns olika bud på hur länge man ska äta det. Vad har ni får teorier och erfarenheter? Ska man sluta efter äl eller ta det hela cykeln?  
    Man vill ju inte riskera nåt! För min del var det viktigaste att få en tidig äl och det har jag fått nu så då kanske jag ska sluta? 
    Jag slutade ju vid ÄL och fick Plus  (nu är jag ju glad att jag slutade vid ÄL) Men det ska ju egentligen inte spela nån roll om man skull äta det hela månaden...
  • Juliii86
    VillBliFyra2011 skrev 2010-10-27 20:45:34 följande:
    Jag fick utslag den 10:e och 11:e (så vi hade sex varannan dag innan dess) sen hade vi sex den 10:e och 11:e och sen inget den 12:e som jag trodde kanske va ÄL dagen. Sen varannan dag efter det. Innan har jag också koncentrerat mig på själv dagen men jag tror knepet är att ta varannan dag när man vet att ÄL är på ingång och sen inte sluta för tidigt utan köra varannan lite över ÄL också. Jag har haft Billiga-testers tester och tycker de har funkar bra!  Detta va 7:e försöket för oss och nu körde vi verkligen stenhårt på varannan dag! Tror faktiskt att det hjälpte! Vilka tester har du kört med?
    Jaha oki nu förstår jag Så roligt att ni har prickat så bra innan och efter ÄL. Vet inte om jag har den turen att köra så ofta. Innan jag började jobba var jag för det mesta hemma och letade jobb men nu när jag nyligen fick jobb så är jag nästan aldrig hemma. Jag jobbar kväll från måndag-torsdag. Får se.. vi kanske kan fixa till det så ofta vi bara kan. Nu har jag slut på mina äl tester men jag hade bebislycka äl stav. Känns som dom inte funkar bra för mig Obestämd Jag fick tips att börja använda testlagret så får jag se om det ger mig större möjlighet.
    Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv
  • monica84

Har idag fått AC och gissa om jag väntar på min mens nu.... Jag tror inte jag har sett fram emot min mens tidigare men nu längtar jag!!!!

Hoppas på att detta kommer hjälpa mig att kanske få en liten knatte till... Har ju 2 pojkar så en liten Tilda eller Tindra hade ju inte suttit fel :D

*LÄNGTANDE*Solig 

• Kiwi86
    joråsattee skrev 2010-10-28 10:48:06 följande:
    Jag äter än så länge hela cykeln,men ska den här gången sluta vid ÄL. Men det ska inte spela någon roll enligt experterna. AC är inte skadligt på något vis tidigt i graviditeten. Men när man får positivt på gravtestet ska man sluta äta dem.

Många tar också bara en halv tablett, cirka 500 mg. Vissa får lite problem med magen och dylikt. testa dig fram vad som känns bäst för dig .

Lycka till!
  • monica84

Måste man börja första dagen man har mens eller kan man börja innan med med AC eller hur gör man???

Jag har ju flytande form och på min flaska stod de bara 15-20 droppar i te eller varmt vatten eller dryck.
    Problemet med mig är ju att jag inte vet när jag har min ägglossning eller mens

Min mens hoppar hela tiden så jag måste alltid vara förberedd...
    Ska jag kanske starta direkt för att få ordning på det hela???

*Orolig* 

• monica84

Ahhh okay då får jag hoppas på att den kommer snart då...Drömmer

Svar på tråden agnus castus, munkpeppar