• DevilsDaughter

agnus castus, munkpeppar

Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?

• Svar på tråden agnus castus, munkpeppar
  • BejbyBoo
    VillBliFyra2011 skrev 2010-10-25 10:12:04 följande:
    Hej tjejer!

Här har det Plus:ats!! Skrattande Kan inte förstå att det är sant, men jag tror faktiskt det är så! (vågar nästan inte tro att det är sant men har testat sen BIM -4 och strecken blir bara starkare för varje dag)  Hoppas såå att allt går vägen nu bara...
    Den här månaden fick jag ju ÄL mycke tidigare än innan utan AC. Körde ju varannan dag och med tester och jag tror sjutton att det gjorde susen! Glad 

Hur går det för er andra??
    Ja, jag har sett det i en annan tråd!! GRATTIS!!! Jättekul!!

Jag går i väntan på ÄL som borde dyka upp vilken dag som helst nu. Verkar dock inte som att AC'n har kortat ner min cykel. Är på dag 14 idag och negativt på ÄL-testet och jag brukar alltid få ÄL bekräftad på 1-2 dagar efter första positiva testet. Så nu lutar det åt att ÄL blir på vanliga dag 17-19... Trist, men hellre det än ingen ÄL alls som förra månaden... 
    ♥ Älskade, älskade lilla E. 28/12-08 ♥
  • Sandy85

jag fick mina tabletter igår, alldeles lägligt till mensens första dag... som btw tog 40 dagar på sig att komma denna gång, och är inte av den mildare varianten... *gahhha*
    Så nu hoppas jag på en kortare cykel och mindre blödning!
    Gärna en graviditet på köpet haha...

• monica84

Efter att ha läst era trådar.... :)

Så har även jag nu beställt det  Glad

Betalade det direkt för att vara säker på att få det lagom tills jag ska ha min mens...

Så nu hoppas jag att detta funkar...

Jag köpte mitt på bodystore och det var flytande som man kan blanda i te eller saft eller kaffe om man nu vill det.

Där var en tjej som hade skrivit en kommentar och där stod det att hon hade länge försökt bli gravid men provat detta i ca 1 mån och blivit gravid direkt. Så hon rekommenderade starkt detta till dem som tror dem ej kan få barn eller som försökt länge... innan man går till en fertilitetsklinik.

Hjälper nu detta så kommer jag skriva en stor tråd med WOWPlus 

Så nu håller vi tummarna tjejer... Cool 

• VillBliFyra2011
    BejbyBoo skrev 2010-10-25 12:13:57 följande:
    Ja, jag har sett det i en annan tråd!! GRATTIS!!! Jättekul!!

Jag går i väntan på ÄL som borde dyka upp vilken dag som helst nu. Verkar dock inte som att AC'n har kortat ner min cykel. Är på dag 14 idag och negativt på ÄL-testet och jag brukar alltid få ÄL bekräftad på 1-2 dagar efter första positiva testet. Så nu lutar det åt att ÄL blir på vanliga dag 17-19... Trist, men hellre det än ingen ÄL alls som förra månaden... 

Tack! Glad
    Synd att AC n inte kortat din cykel nåt, men bättre ÄL än ingen alls! Hoppas du snart får ett Plus 

Sandy85 skrev 2010-10-26 11:03:12 följande:
    jag fick mina tabletter igår, alldeles lägligt till mensens första dag... som btw tog 40 dagar på sig att komma denna gång, och är inte av den mildare varianten... *gahhha*
    monica84 skrev 2010-10-26 12:43:38 följande:
    Efter att ha läst era trådar.... :)

Så har även jag nu beställt det  Glad

Betalade det direkt för att vara säker på att få det lagom tills jag ska ha min mens...

Så nu hoppas jag att detta funkar...

Jag köpte mitt på bodystore och det var flytande som man kan blanda i te eller saft eller kaffe om man nu vill det.

Där var en tjej som hade skrivit en kommentar och där stod det att hon hade länge försökt bli gravid men provat detta i ca 1 mån och blivit gravid direkt. Så hon rekommenderade starkt detta till dem som tror dem ej kan få barn eller som försökt länge... innan man går till en fertilitetsklinik.

Hjälper nu detta så kommer jag skriva en stor tråd med WOWPlus 

Så nu håller vi tummarna tjejer... Cool 

Lycka till båda två! Glad Själv tror jag stenhårt på AC! fastnade också i den här tråden och var riktigt positivt inställd till det och inför detta "försöket" som faktiskt gav Plus för mig!

• Juliii86
    VillBliFyra2011 skrev 2010-10-26 13:54:19 följande:

Tack! Glad
    Synd att AC n inte kortat din cykel nåt, men bättre ÄL än ingen alls! Hoppas du snart får ett Plus 

Sandy85 skrev 2010-10-26 11:03:12 följande:

Lycka till båda två! Glad Själv tror jag stenhårt på AC! fastnade också i den här tråden och var riktigt positivt inställd till det och inför detta "försöket" som faktiskt gav Plus för mig!

Alla ni som har plussat hur mycket sexade ni för att det tog sig för er med tabletterna? Hade ni det runt ÄL eller varanan dag eller varje dag? Vore kul och jämföra lite på hur mycket sexandet det blev för er. Haha, hm.. missförstå mig inte det sista Skäms
    Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv
  • VillBliFyra2011
    Juliii86 skrev 2010-10-27 09:19:38 följande:
    Alla ni som har plussat hur mycket sexade ni för att det tog sig för er med tabletterna? Hade ni det runt ÄL eller varanan dag eller varje dag? Vore kul och jämföra lite på hur mycket sexandet det blev för er. Haha, hm.. missförstå mig inte det sista Skäms
    Jag testade med ÄL stickor och så körde vi varannan dag också.. Men 2 dagar i sträck före ÄL precis... Sen tror jag att vi missade själva ÄL dagen. (Men tydligen spelade inte det nån roll eller så hade jag ÄL innan jag trodde) Glad Jag fick ju starka streck på ÄL testet 2 dagar i rad! Men sen fortsatte vi varannan dag hela den veckan även om ÄL testerna inte längre gav utslag..    Så frågan e om  du blev nåt klokare av det mitt inlägg Flört Tog ett CB digital med veckoindikator idag och då stod det "Gravid 2-3 veckor "så mina beräkningar stämmer att jag hade ÄL nån gång mellan 10-13 okt...
  • Juliii86
    VillBliFyra2011 skrev 2010-10-27 10:50:37 följande:
    Jag testade med ÄL stickor och så körde vi varannan dag också.. Men 2 dagar i sträck före ÄL precis... Sen tror jag att vi missade själva ÄL dagen. (Men tydligen spelade inte det nån roll eller så hade jag ÄL innan jag trodde) Glad Jag fick ju starka streck på ÄL testet 2 dagar i rad! Men sen fortsatte vi varannan dag hela den veckan även om ÄL testerna inte längre gav utslag..    Så frågan e om  du blev nåt klokare av det mitt inlägg Flört Tog ett CB digital med veckoindikator idag och då stod det "Gravid 2-3 veckor "så mina beräkningar stämmer att jag hade ÄL nån gång mellan 10-13 okt...
    Hmm jag tror jag förstår vad du menar.. men när fick du utslag på äl stickan? Vilken äl test använde du? För jag tycker att mina äl stavar inte är så kanoners =/ Jag har sexat några gånger på den dagen som jag har fått utslag på äl staven men ändå inte blivit gravid så jag ska byta till något annat sen vet jag att ibland har man inte ÄL varje månad men ändå vill jag vara säker på när jag har ÄL.
    Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv
  • Kiwi86

WOW! GRATTIS till alla er som plussat här i tråden .

Jag har själv börjat få lite halvslemmiga flytningar nu,de blir mer och mer för varje dag så jag borde ha ÄL till helgen kanske??? I sånna fall har AC kortat ned min cykel ytterligare en vecka från 35 till 28 dagar typ. Gud från början va ju cykeln på minst 45 dagar!!!! Hoppas att ÄL sker nu i helgen för efter det är sambon borta i 1½ vecka!!! INTE BRA .

Jaja,känner mig positiv! Hoppas det tar sig!

• L86

hej alla!

Nu har jag precis beställt min första burk med AC. Beställde Vitex 1000mg, från vitaminbutiken. Är det en tablett fram till ÄL som man ska ta? Börja första mensdagen?

Har ett par dagar kvar fram till mensen tyvärr borde komma. Har en ganska lång cykel på 34 dagar, så jag hoppas att AC kan hjälpa mig att korta ner den något. Men eftersom jag förmodligen hade ÄL på dag 20 den här gången så är det inte helt kört än :) Om cykeln är på 34 dagar så borde mensen komma på lördag. Testade neg idag, men hoppas på ett sent pluss :)

Har läst nästan allt ni skrivit om AC och tycker det låter toppen för oss med lite oregelbundna och långa cyklar. Har jag förstått det hela rätt då??

Lycka till alla!

• VillBliFyra2011
    Juliii86 skrev 2010-10-27 11:06:52 följande:
    Hmm jag tror jag förstår vad du menar.. men när fick du utslag på äl stickan? Vilken äl test använde du? För jag tycker att mina äl stavar inte är så kanoners =/ Jag har sexat några gånger på den dagen som jag har fått utslag på äl staven men ändå inte blivit gravid så jag ska byta till något annat sen vet jag att ibland har man inte ÄL varje månad men ändå vill jag vara säker på när jag har ÄL.
    Jag fick utslag den 10:e och 11:e (så vi hade sex varannan dag innan dess) sen hade vi sex den 10:e och 11:e och sen inget den 12:e som jag trodde kanske va ÄL dagen. Sen varannan dag efter det. Innan har jag också koncentrerat mig på själv dagen men jag tror knepet är att ta varannan dag när man vet att ÄL är på ingång och sen inte sluta för tidigt utan köra varannan lite över ÄL också. Jag har haft Billiga-testers tester och tycker de har funkar bra!  Detta va 7:e försöket för oss och nu körde vi verkligen stenhårt på varannan dag! Tror faktiskt att det hjälpte! Vilka tester har du kört med?
Svar på tråden agnus castus, munkpeppar