• DevilsDaughter

agnus castus, munkpeppar

Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?

• Svar på tråden agnus castus, munkpeppar
  • L86

Testade neg idag på BIM. Har oregelbunden och lång menscykel så jag hoppas att AC ska hjälpa mig. Har fått hem min första burk! Men hur är det... måste man vänta tills mensen kommer eller kan man börja tidgare??? Lycka till ni alla! Kul med den här tråden, den ger lite hopp!

• L86

Ingen som vet om man måste vänta tills mensens första dag för att börja???

• BejbyBoo
    Fru R skrev 2010-10-29 10:37:37 följande:
    mens.....
    Nej, vad tråkigt... 
    monica84 skrev 2010-10-29 10:12:22 följande:
    Måste man börja första dagen man har mens eller kan man börja innan med med AC eller hur gör man???
     Nej, man måste inte vänta. Jag hade en jättelång cykel och började mitt i. Det viktiga är bara att veta att man inte är gravid när man börjar.
    ♥ Älskade, älskade lilla E. 28/12-08 ♥
  • BejbyBoo

Jag har vanligen äl på dag 17-19, men förra cykeln var det inte förrän omkring dag 25 och nu är jag på dag 19 och fortfarande negativt på äl-testerna... De börjar dock påvisa stegring.
    Verkar i alla fall inte som att AC har haft någon supersnabb effekt på mig. 

• Fru R
    BejbyBoo skrev 2010-10-30 13:51:10 följande:
    Jag har vanligen äl på dag 17-19, men förra cykeln var det inte förrän omkring dag 25 och nu är jag på dag 19 och fortfarande negativt på äl-testerna... De börjar dock påvisa stegring.
    Verkar i alla fall inte som att AC har haft någon supersnabb effekt på mig. 
    Oj, och jag hade åt andra hållet. Brukade ha äl dag 14-15 och nu hade jag det dag 11... Det verkar inte finnas någon vidare manual för AC... Det är nog bara att köra på och hoppas.

God morgon tjejer!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • monica84
    BejbyBoo skrev 2010-10-30 13:50:00 följande:
    Nej, vad tråkigt... 
    monica84 skrev 2010-10-29 10:12:22 följande:
    Måste man börja första dagen man har mens eller kan man börja innan med med AC eller hur gör man???
     Nej, man måste inte vänta. Jag hade en jättelång cykel och började mitt i. Det viktiga är bara att veta att man inte är gravid när man börjar.
    jag vill börja NU, för jag vet liksom inte när min mens kommer   :(   trött på att vänta... den hoppar ju lite hur den vill så den kan komma när som...

Så tror jag ska börja och ta en chansning för jag vet ju att jag inte är gravid och jag ammar inte heller.. 
  • BejbyBoo

En liten update från mig!
    Till slut fick jag positivt utslag på ÄL-testerna!! Igår och idag är det fullt utslag! (dag 21 och 22)
    Så liite tidigare har det ju kommit. Men å andra sidan så har jag alla cykler dessförinnan haft äl dag 17-19... Men men. Nu är ÄL i alla fall här och det är bättre än inget! 

• Fru R
    BejbyBoo skrev 2010-11-02 15:52:51 följande:
    En liten update från mig!
    Till slut fick jag positivt utslag på ÄL-testerna!! Igår och idag är det fullt utslag! (dag 21 och 22)
    Så liite tidigare har det ju kommit. Men å andra sidan så har jag alla cykler dessförinnan haft äl dag 17-19... Men men. Nu är ÄL i alla fall här och det är bättre än inget! 
    Gött! Visst älskar man sina äl stickor!!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • monica84

Har äntligen börjat med min agnus castus... började igår morse trots att jag inte hade någon mens... men tji fick jag för 4 timmar senare kom början på min mens... wihoo vad detta känns bra... började med en halv tablett för att ta de lite lugnt i början...
    Någon som vet hur länge man bör hålla sig till en halv tablett innan man kan gå över till en hel???
    Man vill ju inte börja med att överdosera sig eller kroppen...Solig 

• Sandy85
    monica84 skrev 2010-11-04 13:22:48 följande:
    Har äntligen börjat med min agnus castus... började igår morse trots att jag inte hade någon mens... men tji fick jag för 4 timmar senare kom början på min mens... wihoo vad detta känns bra... började med en halv tablett för att ta de lite lugnt i början...
    Någon som vet hur länge man bör hålla sig till en halv tablett innan man kan gå över till en hel???
    Man vill ju inte börja med att överdosera sig eller kroppen...Solig 
    jag körde på hel tablett redan från första dag
Svar på tråden agnus castus, munkpeppar