• DevilsDaughter

agnus castus, munkpeppar

Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?

• Svar på tråden agnus castus, munkpeppar
  • Linjoh

Alltså - nu har jag tyvärr inte orkat läsa mig genom alla 66 sidorna med inlägg utan har hoppat lite. Jag fick tips här på familjeliv om att testa Angus Castus eftersom min mens inte kommit igång än efter att jag slutat med mina p-piller. Men på de inlägg jag läst här verkar det som att man ska börja äta dem under mensen... så hade det ju inte blivit i mitt fall eftersom jag fortfarande väntar på mens. Det är 2 månader sedan jag slutade med mina piller men får panik över att jag ännu inte fått någon mens... Vad tror ni? Kan det hjälpa mig att komma igång?

Finns de att köpa i tex hälsokostaffärer eller bara på nätet?

• helena29
    Linjoh skrev 2010-07-26 10:57:38 följande:
    Alltså - nu har jag tyvärr inte orkat läsa mig genom alla 66 sidorna med inlägg utan har hoppat lite. Jag fick tips här på familjeliv om att testa Angus Castus eftersom min mens inte kommit igång än efter att jag slutat med mina p-piller. Men på de inlägg jag läst här verkar det som att man ska börja äta dem under mensen... så hade det ju inte blivit i mitt fall eftersom jag fortfarande väntar på mens. Det är 2 månader sedan jag slutade med mina piller men får panik över att jag ännu inte fått någon mens... Vad tror ni? Kan det hjälpa mig att komma igång?

Börja äta närsomhelst! Har faktiskt inte sett dem i hälsokostaffärer, men det finns på bodystore.se och vitaminbutiken.se- Som droppar eller tabletter. Lycka till! Själv började jag med vitex agnus castus en vecka innan jag slutade med pp. Fick "riktiga" mensen efter pp på dag 31. Nu hoppas jag att jag har Äl i dagarna och att mensen INTE kommer om två veckor...
  • Väntan på en liten
    Linjoh skrev 2010-07-26 10:57:38 följande:

Jag är helt ställd för några säger att man inte ska äta det under mens och andra under. Så jag vet i tusan om det kan dra igång mensen. Skulle råda dig att ta kontakt med gyn för att få provera eller primolut-Nor eller Gestapuran istället.
    Längtar...11 månaders kamp, lätt som en fjäder att bära, tung som bly att mista. MA 7+1 22/5-10
  • Väntan på en liten

När man slutat med P-piller ska man ju helst vänta i 4-5 månader minst innan man försöker bli gravid pga missbildningsrisken, om ni inte visste det.

Längtar...11 månaders kamp, lätt som en fjäder att bära, tung som bly att mista. MA 7+1 22/5-10
  • helena29
    Väntan på en liten skrev 2010-07-26 13:08:22 följande:
    När man slutat med P-piller ska man ju helst vänta i 4-5 månader minst innan man försöker bli gravid pga missbildningsrisken, om ni inte visste det.
    Det har jag aldrig hört varken gynekologer eller barnmorskor upplyst om när man frågat dem?
    Varför? Pillren går ju ur kroppen på ett dygn?
  • Väntan på en liten
    helena29 skrev 2010-07-26 13:59:13 följande:
    Det har jag aldrig hört varken gynekologer eller barnmorskor upplyst om när man frågat dem?
    Varför? Pillren går ju ur kroppen på ett dygn?
    P-piller går inte ur kroppen så snabbt hormonerna och kroppen behöver längre tid på sig än så och BM har ingen koll.
  • helena29
    Väntan på en liten skrev 2010-07-26 14:06:37 följande:
    P-piller går inte ur kroppen så snabbt hormonerna och kroppen behöver längre tid på sig än så och BM har ingen koll.
    Men varför måste man då ta pillrena regelbundet? Men gynekologer borde äl ha koll? Eller har du bättre koll än dem?
  • Väntan på en liten
    helena29 skrev 2010-07-26 14:18:32 följande:
    Men varför måste man då ta pillrena regelbundet? Men gynekologer borde äl ha koll? Eller har du bättre koll än dem?
    Gör såhär gå till bibblan låna en bok eller glutta i Billingsmetodboken av Evelyn Billing Legend inom det hela och allt om fertilitet och läs kapitel om artificiella preventivmedel vad som står där om p-piller där står det att P-piller. Jag kan kopiera av direkt från boken om du vill. Det står att foster riskerar missbildningar i sina genitalier som flickfoster missbildad klitoris och pojkfoster missbildningar på säderledarna.
  • helena29
    Väntan på en liten skrev 2010-07-26 14:23:53 följande:
    Gör såhär gå till bibblan låna en bok eller glutta i Billingsmetodboken av Evelyn Billing Legend inom det hela och allt om fertilitet och läs kapitel om artificiella preventivmedel vad som står där om p-piller där står det att P-piller. Jag kan kopiera av direkt från boken om du vill. Det står att foster riskerar missbildningar i sina genitalier som flickfoster missbildad klitoris och pojkfoster missbildningar på säderledarna.
    Ja,  kopiera av direkt från boken, tack.
  • Väntan på en liten
    helena29 skrev 2010-07-26 14:40:18 följande:
    Ja,  kopiera av direkt från boken, tack.
    Okej ska göra det alldeles strax.
Svar på tråden agnus castus, munkpeppar