• DevilsDaughter

agnus castus, munkpeppar

Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?

• Svar på tråden agnus castus, munkpeppar
  • JaneDoe10
    DevilsDaughter skrev 2010-07-25 14:03:34 följande:
    Hej!
    Jag har blivit gravid nu!! Tog AC tills testet visade pluss! Fick positivt 8 dagar efter ÄL. Skönt att man slapp använda sig av progesteron. Inte helt omöjligt då att bli gravid trots kort lutealfas. 
    Stort grattis!
    Snälla stanna nu, så vi får träffa dig i mars. <3
  • Väntan på en liten

Ingen som har svar på mina frågor. Förresten om man beställer imorgon hinner man man få hem det inom 6 dagar? Något tips på bra ställe på nätet som är billiga och skickar fort?

Längtar...11 månaders kamp, lätt som en fjäder att bära, tung som bly att mista. MA 7+1 22/5-10
  • Juliii86
    Väntan på en liten skrev 2010-07-25 14:30:33 följande:
    Ingen som har svar på mina frågor. Förresten om man beställer imorgon hinner man man få hem det inom 6 dagar? Något tips på bra ställe på nätet som är billiga och skickar fort?
    som jag har förstått så ska man äta dom under sin mens fram till man får utslag på äl testet. Efter det ska du avvakta tills du ser ett plus eller om mensen dyker upp ska du åter igen ta tabletterna för att göra ett nytt försök.
    Rätta mig om jag har fel Obestämd

Bodystore.com: Agnus Castus Örtteextrakt, 50 ml(det är droppar) för 159:-
    vitaminbutiken.se:
    Vitex Agnus Castus 1000mg (munkpeppar extrakt)
    för 153:-

Funderar köpa den för 153:-
  • MammaSusan81

Hej i tråden jag undrar om någon av er äter/ätit femicur & hur ni isf mådde då ni åt dem?
    Jag äter femicur för att förhoppningsvis slippa lite av mina pms, har bara ätit i 6dgr men mår illa till & från hela dagarna & är lite yr, jag ska snart ha äl & har ont i magen mer än vanligt.
    Funderar på om detta beror på just femicur.

Våra mirakel Astrid-06 & Vilgot-09
  • Väntan på en liten
    Juliii86 skrev 2010-07-25 14:52:42 följande:
    som jag har förstått så ska man äta dom under sin mens fram till man får utslag på äl testet. Efter det ska du avvakta tills du ser ett plus eller om mensen dyker upp ska du åter igen ta tabletterna för att göra ett nytt försök.
    Rätta mig om jag har fel Obestämd

Bodystore.com: Agnus Castus Örtteextrakt, 50 ml(det är droppar) för 159:-
    vitaminbutiken.se: Vitex Agnus Castus 1000mg (munkpeppar extrakt) för 153:-

Funderar köpa den för 153:-
    Kolla inlägg 633, där står det att man inte ska äta AC under mensen så jag blev lite ställd. Någon som är 100% säker på hur det är?

Vad är det som är så bra med AC till skillnad mot Apiforce då eller Rosenrot?

Ska kolla upp länkarna, men då jag fick mens idag och kanske ska äta det från mensens första dag så är det ju kört denna cykel i så fall.

Pimpinellan: Du verkar kunnig; hur är det? Ska man börja samma dag mensen börjar eller samma dag mensen är slut?
    Längtar...11 månaders kamp, lätt som en fjäder att bära, tung som bly att mista. MA 7+1 22/5-10
  • Väntan på en liten
    MammaSusan81 skrev 2010-07-25 15:20:56 följande:
    Hej i tråden jag undrar om någon av er äter/ätit femicur & hur ni isf mådde då ni åt dem?
    Jag äter femicur för att förhoppningsvis slippa lite av mina pms, har bara ätit i 6dgr men mår illa till & från hela dagarna & är lite yr, jag ska snart ha äl & har ont i magen mer än vanligt.
    Funderar på om detta beror på just femicur.
    Vad är det för tabletter? Är det AC alltså?
  • MammaSusan81

Det är tabletter med munkpeppar i som man ska äta för att få bort/minska pms, hade hoppats på att någon i denna tråd skulle kunna svara på hur de har mått då de ätit detta

Våra mirakel Astrid-06 & Vilgot-09
  • JaneDoe10
    MammaSusan81 skrev 2010-07-25 16:07:07 följande:
    Det är tabletter med munkpeppar i som man ska äta för att få bort/minska pms, hade hoppats på att någon i denna tråd skulle kunna svara på hur de har mått då de ätit detta
    Alla jag sett i den här tråden har tagit mycket högre doser ac än vad som finns i femicur,,,
    Snälla stanna nu, så vi får träffa dig i mars. <3
  • aaaa
    DevilsDaughter skrev 2010-07-25 14:03:34 följande:
    Hej!
    Jag har blivit gravid nu!! Tog AC tills testet visade pluss! Fick positivt 8 dagar efter ÄL. Skönt att man slapp använda sig av progesteron. Inte helt omöjligt då att bli gravid trots kort lutealfas. 
    Mycket stort grattis!!!
Svar på tråden agnus castus, munkpeppar