• DevilsDaughter

agnus castus, munkpeppar

Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?

• Svar på tråden agnus castus, munkpeppar
  • Pimpinellan
    helena29 skrev 2010-07-14 07:28:00 följande:
    Tack för infon! Mensen var verkligen inte brun, den var klarröd och i början kom det ganska mycket ,men det varade inte så länge. Det avtog ganska snabbt och blev mindre. Dag 4 igår kom det bara lite och jag behövde bara trosskydd, dag 5 ännu ingenting. Jag hoppas inte att detta räknas som segare? Eller vad menas med det?
    Min kom ju på dag31, det är väl inte särskilt sent tror jag. Vad menas egentligen med "dålig äl"? Antingen lossnar väl ägg eller inte? Jag tar fortfarande AC och det genom hela cykeln tills jag plussat, Jag VILL nästan ha biverkningar och symtom för då vet man ju att det händer ngt i alla fall.Hoppas allt har kommit igång bra på mig och att jag verkligen hade ÄL! Kanske med hjälp av AC på traven? Nu i efterhand har jag kommit på att på ca dag 17 började mina bröstvårtor ömma ganska mycket, höll i sig i en vecka drygt. Runt dag 17 borde jag haft ÄL eftersom mensen kom dag 31. Hoppas så var fallet.
    Vilken lustig känsla du haft då, svårt att veta vad det beror på...! Har du fortsatt med AC? Du hade väl ganska positiva effekter?
    Seg mens menas när den är klen i början och slutet,drar ut och/eller gör uppehåll och mest är brunt länge. Dag 31 tyder på äl och är helt normalt. Över 40 dar är oftast äl-lösa. Dålig äl är progesteronvärde mellan 15-20 och väldigt klen mens-då har slemhinnan varit för tunn. Över 20 och helst 30 är bra och tyder på att ägget verkligen släppt. Regelbunden mens tyder i regel på det också om cyklerna är under 40 dar.
    Min "trånghet" kom efter mitt MA. Kändes varje gång som jag var oskuld igen-skitjobbigt! Mitt myom har också känts påstår maken,men nu är det fritt halloj. AC ska tydligen funka på myom också. Och uppenbarligen har jag fått tidigare äl de här två senaste månaderna. Tänker äta tills jag blir gravid-eller minst 18 månader.
  • pixerpie

Hej!

Tänk om jag hitta er tråd för några månader sedan... Har skummat den lite nu istället...

Min erfarenhet av AC- två graviditeter- två missfall. Ett i feb och ett i april... Innan dess blev jag inte ens gravid... Har försökt 2 år nu i syskonverkstaden...

Tror att AC hjält mig till graviditet, men skyller den också för mf:en... Har dock bara ätit fram till äl... Mår annars bra av den... Denna äl kom 2 dagar tidigare... Detta är sista försöket med AC... eller kanske inte.  Jag är kluven...

Hej Pimpinellan- kul att se dig igen... Men hade önskat i en graviditetstråd istället! Härligt att du ff delar med dig av goda råd!

• helena29
    pixerpie skrev 2010-07-14 21:58:16 följande:
    Hej!

Tänk om jag hitta er tråd för några månader sedan... Har skummat den lite nu istället...

Min erfarenhet av AC- två graviditeter- två missfall. Ett i feb och ett i april... Innan dess blev jag inte ens gravid... Har försökt 2 år nu i syskonverkstaden...

Tror att AC hjält mig till graviditet, men skyller den också för mf:en... Har dock bara ätit fram till äl... Mår annars bra av den... Denna äl kom 2 dagar tidigare... Detta är sista försöket med AC... eller kanske inte.  Jag är kluven...

Hej Pimpinellan- kul att se dig igen... Men hade önskat i en graviditetstråd istället! Härligt att du ff delar med dig av goda råd!
    Beklagar missfallen! Fy, så sorgligt...Tror inte att AC har orsakat dina missfall, de kan omöjligt påverka i så tidig graviditet och speciellt inte om du inte tagit det efter ÄL. Testa att prova hela cykeln istället! Är det nån gång man inte ska ta AC är det under mensen, då kroppen ska rensa "själv". Så fort du plussat slutar du med AC. Tar du droppar eller tabletter och hur länge har du använt AC?
  • helena29

Vad är egentligen spottings? Har man bara det INNAN den riktiga mensen kommer? Och varför får man det?

• pixerpie
    helena29 skrev 2010-07-15 07:45:53 följande:
    Beklagar missfallen! Fy, så sorgligt...Tror inte att AC har orsakat dina missfall, de kan omöjligt påverka i så tidig graviditet och speciellt inte om du inte tagit det efter ÄL. Testa att prova hela cykeln istället! Är det nån gång man inte ska ta AC är det under mensen, då kroppen ska rensa "själv". Så fort du plussat slutar du med AC. Tar du droppar eller tabletter och hur länge har du använt AC?
    Använd det sedan i jan så 6 månader... Tar droppar... denna gång tog jag rr med eftersom jag var förkyld... Äl kom igår 3 dagar tidigare än den brukar... så det bådar gått... Nu åter den låånngga vänat med sympomanalys...

Tack för dina tankar... nä- mf berodde kanske på något annat... Men så jobbigt eftersom jag ju trodde det var ATT bli gravid som var problemet och sedan skulle jag få behålla det... Nu är det ju helt andra problem istället/ också...

Lycka till nu på första "riktiga" försöket... Eller har jag missfattat det då? En vårbaby blir mysigt! 

KRAM!  
  • Bambusa

pixan, jag läste förr att just rosenrot kan ge missfall, ja blev gravid när ja hade tagit rr tom äl,sen inge mer, blev 2,ena försvann ut i v 5-6 och andra dog spontant i magen,visade sig v 15-16,då var den i storlek som 11veckor..  

fick massa problem i över ett år efter ma och skrapningen, men sen nästa grav (utan rr) gick allt bra och har nu en dotter på 18mån..

• Pimpinellan
    helena29 skrev 2010-07-15 13:09:11 följande:
    Vad är egentligen spottings? Har man bara det INNAN den riktiga mensen kommer? Och varför får man det?
    Spottings är bruna flytningar el. lite rosa blod som kommer upp till flera dagar innan mensen börjar rejält. Tyder på att slemhinnan lossnar litegrann och infaller det under 10 dagar efter äl får man svårt att behålla en graviditet.
    pixerpie skrev 2010-07-14 21:58:16 följande:
    Hej!

Hej!

Tycker det trots allt är positivt att du blev gravid. Tror AC hjälpte. Missfalllen kan bero på tusen saker,men absolut inte AC eftersom du inte ens åt det när du var gravid.
    Mig kommer man aldrig hitta i en grav.tråd eftersom jag aldrig kommer påstå att jag väntar barn eller kommer bli mamma förrän jag fått ett levande barn. Jag kommer säga att jag kanske är gravid-oavsett hur långt "gången" jag är.
  • JaneDoe10
    Pimpinellan skrev 2010-07-17 17:54:27 följande:
    Jag kommer säga att jag kanske är gravid-oavsett hur långt "gången" jag är.
    Skulle vara obetalbart att se folks ansikten när du säger det till folk när du är gravid i vecka 38Flört

Förstår dock vad du menar, jag tycker att min glädje över att ha blivit gravid är mycket grumlad pga mitt missfall, och kan då bara tänka mig hur det är efter flera missfall. Önskar dig all lycka {#emotions_dlg.flower}
    Snälla stanna nu, så vi får träffa dig i mars. <3
  • Pimpinellan
    JaneDoe10 skrev 2010-07-17 18:05:44 följande:
    Skulle vara obetalbart att se folks ansikten när du säger det till folk när du är gravid i vecka 38Flört

Förstår dock vad du menar, jag tycker att min glädje över att ha blivit gravid är mycket grumlad pga mitt missfall, och kan då bara tänka mig hur det är efter flera missfall. Önskar dig all lycka {#emotions_dlg.flower}
    Man måste ha försökt länge och/eller haft missfall för att förstå hur jag menar. Jag har noll förståelse för de som högt och officiellt basunerar ut v.5 att de ska ha barn om åtta månader! Vad vet de om det? Allt kan hända fram tills man fött ett levande barn. Har en vän som födde ett dött fullgånget barn-han dog 2 timmar innan han kom ut. Extremt ovanligt,men det händer. Dock är ju risken så liten efter v.25 att jag då skulle övergå till att säga att jag troligtvis kommer få barn. Efter den veckan överlever nästan alla en födsel och man känner barnet sparka= alltså kan jag själv veta om jag är gravid. Nåt VUL eller RUL blir det dock inte. Ett till dött barn ska jag inte se på nån tv-skärm och sjukvårdens horribla bemötande vid MA tänker jag inte heller vara med om en gång till!! Blir ingen b.m heller för tjat om abort eller tjat om min höga ålder avstår jag också från. Kommer gå till b.m på min privata klinik för blodprov-det är allt. Är jag gravid visar det sig och blir jag mamma visar det sig också. Under tiden lever jag som vanligt.
  • JaneDoe10
    Pimpinellan skrev 2010-07-17 18:24:17 följande:
    Man måste ha försökt länge och/eller haft missfall för att förstå hur jag menar. Jag har noll förståelse för de som högt och officiellt basunerar ut v.5 att de ska ha barn om åtta månader! Vad vet de om det? Allt kan hända fram tills man fött ett levande barn. Har en vän som födde ett dött fullgånget barn-han dog 2 timmar innan han kom ut. Extremt ovanligt,men det händer. Dock är ju risken så liten efter v.25 att jag då skulle övergå till att säga att jag troligtvis kommer få barn. Efter den veckan överlever nästan alla en födsel och man känner barnet sparka= alltså kan jag själv veta om jag är gravid. Nåt VUL eller RUL blir det dock inte. Ett till dött barn ska jag inte se på nån tv-skärm och sjukvårdens horribla bemötande vid MA tänker jag inte heller vara med om en gång till!! Blir ingen b.m heller för tjat om abort eller tjat om min höga ålder avstår jag också från. Kommer gå till b.m på min privata klinik för blodprov-det är allt. Är jag gravid visar det sig och blir jag mamma visar det sig också. Under tiden lever jag som vanligt.
    Jo, jag förstod hur du menade. Det var bara det att jag fick upp en bild av en höggravid kvinna som säger "jag kanske är gravid". Och fann lite humor i det. Jag själv har inte bokat tid hos BM heller, kommer inte göra det förrens efter ett VUL i vecka 12 som jag bokat privat. Även om jag inte kämpat lika länge som du, så är jag ändå otroligt rädd att bli barnlös och jag vill verkligen inte gå på inskrivning eller liknande utan att veta att mitt foster lever. Det är dock långt kvar tills dess och mycket kan hända innan.

Sjukvårdens bemötande vid missfall/ma lämnar en hel del övrigt att önska utifrån egen upplevelse och andras. Mycket märkligt kan jag tycka. Men, tjatar barnmorskan på dig om abort? Får de ens göra det?
    Snälla stanna nu, så vi får träffa dig i mars. <3
Svar på tråden agnus castus, munkpeppar