• DevilsDaughter

agnus castus, munkpeppar

Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?

• Svar på tråden agnus castus, munkpeppar
  • Night sky
    DevilsDaughter skrev 2010-07-25 14:03:34 följande:
    Hej!
    Jag har blivit gravid nu!! Tog AC tills testet visade pluss! Fick positivt 8 dagar efter ÄL. Skönt att man slapp använda sig av progesteron. Inte helt omöjligt då att bli gravid trots kort lutealfas. 
    Grattis DevilsDaughter! Och lycka till! Skrattande
    JaneDoe10 skrev 2010-07-25 09:10:13 följande:
    Jag blev utan äl i tre månader av lchf och fick inte igång den igen förens jag slutade med det och började med AC. Tänkte bara att det kunde vara värt att nämna för de som tänker prova lchf. Är många som blir utan ÄL&mens av det. Glad
    Jag kan tänka att det beror lite på vad orsaken är till att man inte har mens... tex jag misstänker att jag är lite insulinresistent och detta påverkar mina testosteronhalter i kroppen vilket gör att jag inte får mens (jag har vart hos gynekolog och tagit tester så jag vet att det är höga testosteronhalter som påverkar min äl och menscykel). Och genom att äta mindre eller inget socker minskar mina halter av testosteron i kroppen vilket gör att lchf/GI hjälper mig i jakten på mens/äl tillsammans med träning.
  • JaneDoe10
    Night sky skrev 2010-07-27 19:04:50 följande:
    Grattis DevilsDaughter! Och lycka till! Skrattande
    JaneDoe10 skrev 2010-07-25 09:10:13 följande:
    Jag blev utan äl i tre månader av lchf och fick inte igång den igen förens jag slutade med det och började med AC. Tänkte bara att det kunde vara värt att nämna för de som tänker prova lchf. Är många som blir utan ÄL&mens av det. Glad
    Jag kan tänka att det beror lite på vad orsaken är till att man inte har mens... tex jag misstänker att jag är lite insulinresistent och detta påverkar mina testosteronhalter i kroppen vilket gör att jag inte får mens (jag har vart hos gynekolog och tagit tester så jag vet att det är höga testosteronhalter som påverkar min äl och menscykel). Och genom att äta mindre eller inget socker minskar mina halter av testosteron i kroppen vilket gör att lchf/GI hjälper mig i jakten på mens/äl tillsammans med träning.
    Det kan mycket väl vara LCHF som gör att du inte får mens också, jag fick inte äl på de tre månader jag åt så..
    Snälla stanna nu, så vi får träffa dig i mars. <3
  • Night sky
    JaneDoe10 skrev 2010-07-27 19:14:17 följande:
    Det kan mycket väl vara LCHF som gör att du inte får mens också, jag fick inte äl på de tre månader jag åt så..
    Jag har alltså i flera år efter p-piller slut inte haft regelbunden mens. Började med LCHF/GI och tränade regelbundet och mensen kom.
    Nu har jag slutat med LCHF/GI (pga lite yttre omständigheter) och här sitter jag och väntar på en mens som inte kommer igen.
    Bara längtar till att jag kan börja med lågkolhydratkost och AC och träning igen... känner hur mitt sockerberoende bara mer och mer tar överhanden när jag äter söta saker...

Men jag säger inte att jag inte tror dig när du säger att du inte fick mens/äl när du åt LCHF, jag säger bara att det kan vara olika för olika människor beroende på anledningen till utebliven mens/äl.
  • JaneDoe10
    Night sky skrev 2010-07-27 19:34:33 följande:
    Jag har alltså i flera år efter p-piller slut inte haft regelbunden mens. Började med LCHF/GI och tränade regelbundet och mensen kom.
    Nu har jag slutat med LCHF/GI (pga lite yttre omständigheter) och här sitter jag och väntar på en mens som inte kommer igen.
    Bara längtar till att jag kan börja med lågkolhydratkost och AC och träning igen... känner hur mitt sockerberoende bara mer och mer tar överhanden när jag äter söta saker...

Men jag säger inte att jag inte tror dig när du säger att du inte fick mens/äl när du åt LCHF, jag säger bara att det kan vara olika för olika människor beroende på anledningen till utebliven mens/äl.
    Ah, okej. Toppenbra att det funkade för dig =) Jag hade oregelbunden Äl och mens men den kom iallafall, men när jag åt lchf kom den inte alls.. Är väl kanske olika=) Lycka till hursom helst =)
    Snälla stanna nu, så vi får träffa dig i mars. <3
  • velicious

här kom mensen förut sa blir nya tag. igen :( bra att cykeln har blivit regelbunden av ac men attans att de inte vill ta sig..hur länge ska man behöva vänta? 4-5 manaden med ac nu.

♥ ᴴeNᴰrik «--ஐ♥
  • Pimpinellan
    Väntan på en liten skrev 2010-07-25 13:02:26 följande:
    Men gud vilken fråga? Jag har tack å lov inte fått den, man kontaktar ju knappast MVC om man vill göra abort så.

Jag har några frågor; ska man inte ta AC under mensen? Jag tänkte prova AC nu och undrar om tabletterna är bättre än droppar och hur många tabletter man då ska ta varje dag? Äter man dom fram tills man plussar om man nu har sån enorm tur? Kan man äta AC när man äter Levaxin och folsyra? ÄL-test fungerar som vanligt?
    Jag tar AC hela tiden. En tablett per dag vilket står på min burk. Man slutar vid plusset ja. Går utmärkt blanda med folsyra och levaxin. Folsyra får alla i sig-det är ju bara vanligt b-vitamin så det kan helt enkelt inte interagera med nåt för då skulle man få sluta äta mat. Levaxin interagerar med väldigt få hälsokost. AC kan inte påverka äl-test-det kan bara PCO.
  • helena29
    Pimpinellan skrev 2010-07-27 23:19:29 följande:
    Jag tar AC hela tiden. En tablett per dag vilket står på min burk. Man slutar vid plusset ja. Går utmärkt blanda med folsyra och levaxin. Folsyra får alla i sig-det är ju bara vanligt b-vitamin så det kan helt enkelt inte interagera med nåt för då skulle man få sluta äta mat. Levaxin interagerar med väldigt få hälsokost. AC kan inte påverka äl-test-det kan bara PCO.
    Jag tar också AC och provat med ÄL-tester denna måmaden. Förra månaden var cykeln 30 dgr. Började testa på dag 11-blankt. Sen blev det liite liite strakare för varje dag. Dag 16 och 17 var det strakast, (dock inte lika brett streck som teststrecket och nästintill lika starkt) Dag18 var strecket svagare. Kan detta varit min stegring? Trots att det inte var 100% lika starkt streck? Eftersom det var svagare dag 18 igen? Blir inte klok på dessa test!
  • aaaa

Om man ska gå efter testinstruktioner så har du inte haft ÄL... Men det visste du ju redan, så nej... jag kan inte hjälpa dig denna gång.

MEN. Investera i ClearBlue digitalt till nästa månad. Använd billiga teststickor tills du ser en rejäl höjning. Använd sedan ClearBlue för att bekräfta. En smiley går inte att tolka eller missuppfatta. Och även om ClearBlue är mkt dyrare så använder du bara ett eller två test i månaden.

På din beskrivning av dina testresultat hade jag dragit fram CB på dag 16 (blir alltså två ÄL-test på samma dag, ett billigt och ett dyrt). Har funkat utmärkt för mig då jag gjort så och det har gått enbart ett CB i månaden och sen vet man säkert. Eller så säkert man kan utan läkarbesök. ÄL-tester betyder ju faktiskt tyvärr inte att man garanterat har ÄL.

• Juliii86

någon som har beställt agnus castus på vitaminbutiken hemsida? Jag beställde mina i deras hemsida i måndgs men har inte fått dom än Obestämd Hur länge dröjde för er? När jag beställde dom så fanns det i lager och tycker man att jag bodde får dom idag.

• Virvla

Juliii: Jag beställde från Vitaminbutiken, tog 4 dagar innan jag fick dem, kanske spelar roll vilken tid på dagen du gjorde beställningen... eller så har de sommarbemanning

Svar på tråden agnus castus, munkpeppar