• DevilsDaughter

agnus castus, munkpeppar

Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?

• Svar på tråden agnus castus, munkpeppar
  • velicious
    Juliii86 skrev 2010-07-29 20:13:01 följande:
    AHar jag uppfattat det rätt att man ska doppa tabletterna i vattnet eller ska man svälja med vatten?
    pa min burk star de att man ska svälja tabletten med lite vätska, som vatten.
    helena29 skrev 2010-07-29 08:54:12 följande:
    Jaha, så u får dina från gyn? Trodde inte gyn skrev ut sånt? Eller är det på recept?
    Av vilken anledning fick du det av din gyn?
    Vilka förändringar har du märkt?
    jo precis. bor i tyskland sa antar att de är lite olika pa vart man befinner sig. gyn. i sverige vet vell kanske inte sa jättemykt om just ac, o därför inte tipsar om de?
    min gyn. tipsade mig o fragade om jag ville prova i ca.3 manader. eftersom jag haft oregelbunden cykel och spottings..sa fick utskrivet recept av gyn. sen alltsa!
    har mest märkt att spottingsen har försvunnit, mensen är kortare och blöder mindre, och sa tycks jag ha kännt av äl men inte helt säker pa de (:

själv da vad har du/ni märkt?
    Juliii86 skrev 2010-07-29 07:49:58 följande:
    Den kostar 153 kr på vitaminbitiken för 1000mg och det är tablettet sen finns det för 149 kr på bodystore för 50ml och det är med droppar.
    okej tack för svar (: ska kika in genast ;)
    ♥ ᴴeNᴰrik «--ஐ♥
  • helena29
    velicious skrev 2010-07-30 02:05:00 följande:
    ....

själv da vad har du/ni märkt?
    Juliii86 skrev 2010-07-29 07:49:58 följande:
    Den kostar 153 kr på vitaminbitiken för 1000mg och det är tablettet sen finns det för 149 kr på bodystore för 50ml och det är med droppar.
    okej tack för svar (: ska kika in genast ;)
    Jag började med Ac en vecka innan jag tog sista p-pillreten 7 juni, så egentligen vet jag inte vad jag ska märka för förändringar om du förstår vad jag menar.... Det jag hoppades på när jg började i så "god tid" var att mensen och ägglossningar skulle komma igång direkt och regelbundet efter pp. Många har ju problem med det. Min första "riktiga" mens kom på dag 31 ochdet är ju helt normalt. Nu är det ca 14 dgr kvar tills nästa mens, om den nu är egelbunden! Fast helst vill jag ju inte att den ska komma, jag vill ju bli gravid! Osäker på om jag haft ÄL. Testade med Äl-stickor och det blev aldrig helt fullt utslag, bara lite starkare för att sedan gå ner dagen efter igen. Förhoppningsvis var det min stegring! Känner inte av ÄL....Fas denna månaden fick jag - ursäkta detaljerna- en sån där slemklump i trosorna. Antar att det var ÄL-sekret...
    Har du testat med ÄL-stickor?
  • Juliii86
    mrsv: Oki, för på deras hemsida står det att det löses upp i vattnen och det tar mindre en timme.  Ja, gör så Hoppas att du hittar något billigare på nätet.
    Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv.
  • Juliii86

Är det någon som vet hur man ska käka tabletterna, Lamberts vitex agnus castus 1000mg? Behöver svar fort som möjligt Skrattande

• Väntan på en liten

Hur många tabletter eller droppar per dygn?

Längtar...11 månaders kamp,MA 7+1 22/5-10. Nu försök 15 totalt, när blir det min tur?
  • Juliii86
    Väntan på en liten skrev 2010-07-30 15:52:22 följande:
    Hur många tabletter eller droppar per dygn?
    var den frågan till mig Skäms
  • Juliii86

jag tror jag skrev lite fel där.. menade alltså hur ska man göra.. ska man svälja tabletterna med vatten eller löses upp i vattnet?

• velicious
    Juliii86 skrev 2010-07-30 14:16:32 följande:
    mrsv: Oki, för på deras hemsida står det att det löses upp i vattnen och det tar mindre en timme.  Ja, gör så Hoppas att du hittar något billigare på nätet.
    jaha oj de visste jag inget om :O far nog fraga min gyn hur de funkar. eftersom pa min tablettburk star de sahär: "ta 1 tablett dagligen, svälj med vätska" men ja de kanske beror pa vilka tabletter man har kanske?
    helena29 skrev 2010-07-30 10:45:09 följande:
    Jag började med Ac en vecka innan jag tog sista p-pillreten 7 juni, så egentligen vet jag inte vad jag ska märka för förändringar om du förstår vad jag menar.... Det jag hoppades på när jg började i så "god tid" var att mensen och ägglossningar skulle komma igång direkt och regelbundet efter pp. Många har ju problem med det. Min första "riktiga" mens kom på dag 31 ochdet är ju helt normalt. Nu är det ca 14 dgr kvar tills nästa mens, om den nu är egelbunden! Fast helst vill jag ju inte att den ska komma, jag vill ju bli gravid! Osäker på om jag haft ÄL. Testade med Äl-stickor och det blev aldrig helt fullt utslag, bara lite starkare för att sedan gå ner dagen efter igen. Förhoppningsvis var det min stegring! Känner inte av ÄL....Fas denna månaden fick jag - ursäkta detaljerna- en sån där slemklump i trosorna. Antar att det var ÄL-sekret...
    jo jag förstar :) när jag slutade med pillerna kom pillermens som vanligt sen fick jag vänta i 35 dagar tills nästa riktiga mens. efter de började allt strula till sig. sa tycker de är jättebra att du tar ac lite tidigare i samband med pillerna..om man ändo vore sa klok i början jag med hehe ;)
    --
    da haller jag tummar för att de dyker upp ett fint plus för dig
    --
    har använt äl-stickor 1 gang bara men fick inget direkt utslag pa dom och förstar mig inte alls pa dom heller :p sa kör "pa känn" och ac helt enkelt o hoppas pa de bästa.
    om de inte tar sig förräns 13 manader sa börjar jag med cbs äl-tester
    ♥ ᴴeNᴰrik «--ஐ♥
  • Juliii86
    velicious skrev 2010-07-31 09:34:36 följande:
    jaha oj de visste jag inget om :O far nog fraga min gyn hur de funkar. eftersom pa min tablettburk star de sahär: "ta 1 tablett dagligen, svälj med vätska" men ja de kanske beror pa vilka tabletter man har kanske?
    helena29 skrev 2010-07-30 10:45:09 följande:
    Ja det är lite olika på vilken märke på din tablett är. Jag har ialla fall Lamberts Vitex Agnus Castus.
    så här står det, Tid för tabletten att lösas upp: Mindre än 1 timma. Jag kanske har uppfattat det fel?
Svar på tråden agnus castus, munkpeppar