• DevilsDaughter

agnus castus, munkpeppar

Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?

• Svar på tråden agnus castus, munkpeppar
  • aaaa

Jag har också Lamberts Vitex AC, men det står inget om att det ska lösas upp...

• Juliii86
    aaaa skrev 2010-08-01 00:39:27 följande:
    Jag har också Lamberts Vitex AC, men det står inget om att det ska lösas upp...
    oki Jag har hittills bara svalt den med vatten, hoppas att jag har gjort rätt Drömmer
    Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv.
  • JaneDoe10
    Juliii86 skrev 2010-08-01 01:10:15 följande:
    oki Jag har hittills bara svalt den med vatten, hoppas att jag har gjort rätt Drömmer
    Ja du har gjort rätt.
    Snälla stanna nu, så vi får träffa dig i mars. <3
  • Juliii86

Janeodoe10: oki då vet jag det

Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv.
  • Virvla
    Juliii86 skrev 2010-07-31 13:45:35 följande:
    Ja det är lite olika på vilken märke på din tablett är. Jag har ialla fall Lamberts Vitex Agnus Castus.
    så här står det, Tid för tabletten att lösas upp: Mindre än 1 timma. Jag kanske har uppfattat det fel?
    Jag tror de menar "lösas upp" i magen, hur lång tid det tar innan kroppen kunnat ta upp tabletten, kanske kan vara bra att veta om man skulle råka bli magsjuk el liknande...
  • lillefrun

har en lite fråga... jag har ätit ac i en månad och slutade förra veckan för jag trodde mensen var på g alternativt att jag skulle plussa..  nu är det bim +2 och inget pluss... kan jag börja äta nu direkt eller ska man vänta på mensen??

• aaaa

Jag skulle vänta några dagar till om jag var du. Jag är i exakt samma situation (BIM+2) och kommer inte att ta förrän mensen är här, eller om jag är neg på torsdag-fredag (då antar jag att mensen är försenad helt enkelt, det är ju inte ovanligt).

• blueeye

Nu har jag precis beställt AC efter att ha läst denna tråd. Jag hoppas på att de ska hjälpa att normalisera cykeln. Har nu haft allt mellan 31 - 48 dagars cykel. Är nu inne på dag 40 och gravtestet visade tyvärr inget plus idag heller. Är så trött på att behöva vänta så länge på att få det bekräftat att det inte blev något plus denna gång heller. För när dag 31 passerat går man ju bara och väntar och väntar på att antingen plusset eller mensen ska komma. Man vill ju inte riktigt ge upp hoppet heller förrän mensen har kommit.
    Jaja, hoppas på av AC ska stabilisera det hela. Har ju läst att det har hjälp för en hel del av er här inne ialla fall :)

• Krupskaja
    Arbetsbien skrev 2010-06-02 19:49:58 följande:
    Jag ska besälla en burk Vitex nu ikväll tror jag.
    Jag har inte haft lika stora eller långvariga problem som flera av er här i tråden, men sedan jag tog ut min p-stav i februari har min lutealfas varit mellan 5 och 8 dagar och cyklerna har varit 28-37 dagar. Det kanske skulle reda upp sig med tiden, men om AC kan fixa till det litet snabbare så vill jag gärna försöka.
    Jag gjorde som jag skrev den 2/6 och beställde en burk från Vitaminbutiken, men ingen kom. Sedan har jag ringt och mailat fram och tillbaka men utan att få vare sig piller eller pengarna tillbaka, och menscykeln har bara blivit ojämnare.
    Är det någon annan som har haft problem med Vitaminbutiken?
  • lillefrun
    aaaa skrev 2010-08-02 16:25:38 följande:
    Jag skulle vänta några dagar till om jag var du. Jag är i exakt samma situation (BIM+2) och kommer inte att ta förrän mensen är här, eller om jag är neg på torsdag-fredag (då antar jag att mensen är försenad helt enkelt, det är ju inte ovanligt).
    oki... tack så mycket.. då väntar jag nog... kanske tom till september... jag hoppas att semestern ska hjälpa till lite.. om mensen behagar komma vill säga så man kan börja om!! tänker testa på lördag om inget hänt då.. 
Svar på tråden agnus castus, munkpeppar