• DevilsDaughter

agnus castus, munkpeppar

Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?

• Svar på tråden agnus castus, munkpeppar
  • aaaa

Nej, jag har beställt därifrån fyra gånger de senaste månaderna och det har funkat utmärkt. Jag tyckte även att det var lätt att komma i kontakt med kundservice då jag hade en fråga.

• sweetgirl89
    Arbetsbien skrev 2010-08-02 16:28:58 följande:
    Jag gjorde som jag skrev den 2/6 och beställde en burk från Vitaminbutiken, men ingen kom. Sedan har jag ringt och mailat fram och tillbaka men utan att få vare sig piller eller pengarna tillbaka, och menscykeln har bara blivit ojämnare.
    Är det någon annan som har haft problem med Vitaminbutiken?
    nja, inte riktigt problem men det tog över 1 vecka innan jag fick hem tabletterna och då va jag tvungen att hämta ut dom på posten för att de inte gick att slänga igen brevinkastet i dörren :P
    ♥Elina 22/1-2010♥
  • Juliii86
    Virvla skrev 2010-08-02 16:02:28 följande:
    Jag tror de menar "lösas upp" i magen, hur lång tid det tar innan kroppen kunnat ta upp tabletten, kanske kan vara bra att veta om man skulle råka bli magsjuk el liknande...
    aaaaaaah! Så är det ju hehe, man blir ju klok på det här.. ialla fall inte jag. Tack så mycket Jag har ju haft jätte dålig mage Förvånad Visste inte varför, försökte lista ut om det var för tabletterna så det kanske är dom ialla fall? Mått så fruktasvärt dåligt. Jag är laktosintorelant, det är vad jag tror att jag är. vet inte om det har med saken att göra.
    Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv.
  • Juliii86

Hm, den gången jag mailade till Vitaminbutiken så skrev jag till dom om när jag skulle få tabletterna, fick inget svar. Skrev sedan efter 3 dagar som jag beställde tabletterna om när jag ska få tabletterna. Fick inget svar där heller och samma dag fick jag dom. Jag skrev inget tillbaka eftersom jag tänkte att dom inte ens kollade på mina mail. Nu idag fick jag ett papper om att hämta en vara på vår närbutik. Jag började fundera vad är det jag kan ha beställt? Kunde liksom inte komma på något.. hela vägen funderade jag vad det kunde vara. När jag får packetet så är det paket till från vitaminbutiken? Förvånad HM? Vad ska jag göra? Ska jag ringa och fråga varför jag har fått det en till? Jag har inte öppnat den så jag vet inte vad det kan vara för något.

• JaneDoe10
    Juliii86 skrev 2010-08-02 16:43:50 följande:
    Hm, den gången jag mailade till Vitaminbutiken så skrev jag till dom om när jag skulle få tabletterna, fick inget svar. Skrev sedan efter 3 dagar som jag beställde tabletterna om när jag ska få tabletterna. Fick inget svar där heller och samma dag fick jag dom. Jag skrev inget tillbaka eftersom jag tänkte att dom inte ens kollade på mina mail. Nu idag fick jag ett papper om att hämta en vara på vår närbutik. Jag började fundera vad är det jag kan ha beställt? Kunde liksom inte komma på något.. hela vägen funderade jag vad det kunde vara. När jag får packetet så är det paket till från vitaminbutiken? Förvånad HM? Vad ska jag göra? Ska jag ringa och fråga varför jag har fått det en till? Jag har inte öppnat den så jag vet inte vad det kan vara för något.
    Du måste ju öppna för att veta vad det är.
    Snälla stanna nu, så vi får träffa dig i mars. <3
  • sassa07

Jag har tagit AC i ca 14 dagar nu, jag tar droppar!!!

Dom senaste 3-4 dagarna har jag mått sååå illa och känner mig spyfärdig, värst på
    morgonen...
    Trodde först att det kanske va min pergotime kur men den avslutade jag för ca 6 dagar sen...

Nån annan som mått dåligt???

• Juliii86

Sasda07: jag har mått skit rent ut sagt. Har aldrig mått så dåligt. Gpr på toa nästan hela tiden. Har myligen käkat dom och börjar undra ifall man ska sluta äta dom. Vet ju inte hur man ska göra för att må bättre. Ne fy...

• Virvla

Juliii: Jag har inte känt av magen pga AC. Tycker att det har fungerat bra och jag har fått mindre spottings. Många tabletter innehåller laktos som bindemedel, vet inte om det gäller för AC, men det borde stå i innehållsförteckningen i så fall. Är du laktosintolerant kan det ju vara det som spökar, då kan det vara bättre med droppar. Hoppas det blir bättre snart!

• Juliii86

Yrväder87: jag har letat och letat på google men hittar inget om att den innehåller mjölksocker. På deras hemsida där jag köpte tabletterna står det allt förutom mjölksocker. Konstigt. Det kanske är något annat som gör att jag blir dålig i magen. Får leta vidare tills jag får mitt svar

• Krupskaja

Tack för hjälpen Sweetgirl 89 och Juliii86. Jag ska fortsätta ringa Vitaminbutiken och försöka få tag på dem.

Vet någon om man kan få tag på AC någonannanstansifrån, för ifall jag skulle lyckas få tillbaka mina pengar vill jag helst inte beställa därifrån igen. Jag har provat gå in i hälsokostbutiker på måfå och fråga, men ingen verkar ha det.

Svar på tråden agnus castus, munkpeppar