• DevilsDaughter

agnus castus, munkpeppar

Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?

• Svar på tråden agnus castus, munkpeppar
  • aaaa

Denna cykel 8andra med AC) har också varit värst hittills för mig. Vet inte vad jag ska tro... testar en cykel till.

• Juliii86
    aaaa skrev 2010-08-07 13:31:27 följande:
    Denna cykel 8andra med AC) har också varit värst hittills för mig. Vet inte vad jag ska tro... testar en cykel till.
    Varför har blivit värst? Tråkigt att det har blivit så Obestämd
    Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv.
  • aaaa

Vet ej. Kanske beror på ACn. Eller att jag denna cykel började med B-vitamin, Eller att jag var ute och reste i två veckor. Mycket kan påverka. Testar ACn en cykel till och blir det inte bättre då så ajöss.

• Juliii86
    aaaa skrev 2010-08-07 22:19:48 följande:
    Vet ej. Kanske beror på ACn. Eller att jag denna cykel började med B-vitamin, Eller att jag var ute och reste i två veckor. Mycket kan påverka. Testar ACn en cykel till och blir det inte bättre då så ajöss.
    vad tråkigt att blev så Obestämd hoppas att det blir bättre.
  • Bossan1967
    Pimpinellan skrev 2010-08-07 12:01:25 följande:
    Det ska inte kombineras! Står uttryckligen att man inte ska ta det tillsammans med fertilitetsmediciner.

För egen del har jag slutat med AC. Efter 2 perfekta cykler med tydlig äl.,inga spottings och mens 16 dar senare har jag haft 2 helt sabbade cykler. Ingen tydlig äl alls,mer spottings än nånsin och jättetidig mens. Jag ska ha 16 dar med proggisar,men räknar jag så skulle jag haft äl dag 10-11 vilket är totalt orimligt så AC har sabbat progesteroneffekten vilket jag inte gillar. Får se hur denna månad blir. Tror ändå inte AC ger bättre ägg vilket ju är vad jag behöver. ÄL har jag ju. Stannar kvar här som "referens"-jag har ju provat med och utan AC och kan jämföra.
    Va tråkigt!
    Tänkte oxå sluta först eftersom inget hänt men jag har bra cykler med äl o allt så jag ger det ett tag till!
    Hoppas det blir bättre igen för dej.

kram
  • Juliii86

Idag har ÄL på dag 13 och hoppas att det tar sig, WIIIEEE!

• Juliii86

Yrväder78: tack så mycket

• Mumwannabe79

Hej hej!
    Har läst i denna tråd ett tag nu. Jag började för drygt en månad sedan med Femicur (innehåller Agnus castus) för att försöka lindra min fruktansvärda PMS. Visste inte att AC kan förbättra fertiliteten också men det låter ju bra, vill gärna bli gravid.  En kapsel Femicur innehåller 4 mg Agnus castus, har läst att en del av er tar 100 mg om dagen Förvånad det är ju stor skillnad!  Kanske jag också ska köpa de starkare tabletterna, men jag tycker att jag har haft mer ont i äggstockarna sedan jag började med Femicur. Kan bero på min endometrios och att jag tog ur hormonspiral i juni också. Obestämd
    Var bara tvungen att skriva av mig lite.

Lycka till alla som försöker få Plus!

• Pion82

Har nu genomgått min första period med AC. Tyvärr kan jag inte säga att jag märkt någon skillnad med ACn mot mina tidigare perioder.
    1. Ägglossningen har jag inte kännt av alls (om jag ens hade någon, var utomlands och varken kunde el. ville hålla på med tester)
    2. Perioden blev inte längre som jag hade hoppats (fortfarande 24)
    3. Jag blev inte gravid och mensen betedde sig precis som vanligt (varken mer el. mindre).

Känner mig faktiskt lite besviken, jag som trodde på det här. 
    Jag tar ju först och främst AC för att få bättre ägglossning, då jag vet att jag har dålig ägglossning utifrån mina progesteronprover jag tog i våras. Ska till gyn den 17/8 och träffa läkaren som förhoppningsvis ger mig pergo. Men tänkte att jag nu under tiden skulle prova AC och se om den gav någon effekt. Men det verkar ju inte som om den har gjort det.
    Kanske är det som en del skiver att man får ge den lite tid först.

Ska nog i alla fall köra denna månaden med och ta slut på burken för jag hinner inte få någon pergo till denna perioden ändå. Kanske har jag tur och får bättre resultat denna gången, ska i alla fall testa med ågglossningstest och se om jag kan se någon skillnad där.

Bara att ta nya tag!

Svar på tråden agnus castus, munkpeppar