agnus castus, munkpeppar
Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?
Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?
Denna cykel 8andra med AC) har också varit värst hittills för mig. Vet inte vad jag ska tro... testar en cykel till.
Vet ej. Kanske beror på ACn. Eller att jag denna cykel började med B-vitamin, Eller att jag var ute och reste i två veckor. Mycket kan påverka. Testar ACn en cykel till och blir det inte bättre då så ajöss.
hoppas att det blir bättre.
Idag har ÄL
på dag 13 och hoppas att det tar sig, WIIIEEE!
Juliii: Lycka till! 
Yrväder78: tack så mycket ![]()
Hej hej!
Har läst i denna tråd ett tag nu. Jag började för drygt en månad sedan med Femicur (innehåller Agnus castus) för att försöka lindra min fruktansvärda PMS. Visste inte att AC kan förbättra fertiliteten också men det låter ju bra, vill gärna bli gravid. En kapsel Femicur innehåller 4 mg Agnus castus, har läst att en del av er tar 100 mg om dagen
det är ju stor skillnad! Kanske jag också ska köpa de starkare tabletterna, men jag tycker att jag har haft mer ont i äggstockarna sedan jag började med Femicur. Kan bero på min endometrios och att jag tog ur hormonspiral i juni också. 
Var bara tvungen att skriva av mig lite.
Lycka till alla som försöker få
!
Har nu genomgått min första period med AC. Tyvärr kan jag inte säga att jag märkt någon skillnad med ACn mot mina tidigare perioder.
1. Ägglossningen har jag inte kännt av alls (om jag ens hade någon, var utomlands och varken kunde el. ville hålla på med tester)
2. Perioden blev inte längre som jag hade hoppats (fortfarande 24)
3. Jag blev inte gravid och mensen betedde sig precis som vanligt (varken mer el. mindre).
Känner mig faktiskt lite besviken, jag som trodde på det här.
Jag tar ju först och främst AC för att få bättre ägglossning, då jag vet att jag har dålig ägglossning utifrån mina progesteronprover jag tog i våras. Ska till gyn den 17/8 och träffa läkaren som förhoppningsvis ger mig pergo. Men tänkte att jag nu under tiden skulle prova AC och se om den gav någon effekt. Men det verkar ju inte som om den har gjort det.
Kanske är det som en del skiver att man får ge den lite tid först.
Ska nog i alla fall köra denna månaden med och ta slut på burken för jag hinner inte få någon pergo till denna perioden ändå. Kanske har jag tur och får bättre resultat denna gången, ska i alla fall testa med ågglossningstest och se om jag kan se någon skillnad där.
Bara att ta nya tag!