• DevilsDaughter

agnus castus, munkpeppar

Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?

• Svar på tråden agnus castus, munkpeppar
  • Juliii86
    Arbetsbien skrev 2010-08-03 15:02:44 följande:
    Tack för hjälpen Sweetgirl 89 och Juliii86. Jag ska fortsätta ringa Vitaminbutiken och försöka få tag på dem.

Vet någon om man kan få tag på AC någonannanstansifrån, för ifall jag skulle lyckas få tillbaka mina pengar vill jag helst inte beställa därifrån igen. Jag har provat gå in i hälsokostbutiker på måfå och fråga, men ingen verkar ha det.
    Så jobbigt att få sina tabletter. Men har du provat ringa dom och säga till dem på skarpen att skicka tabletterna eller om inte så vill jag ha mina pengar tillbaka.

Det finns annars andra nätbukiter men då är det med droppar. Jag vet bara att det finns med tabletter från vitaminbutiken.

Kolla den här länken hittar du olika agnus castus
    www.prisjakt.nu/search.php%20castus
    Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv.
  • Bossan1967

Hej alla Angus flickor!
    Nu är jag gift o haft en underbar semester men inget plus!
    Tänkte strunta i Ac först men ångrade mej o beställde 2 flaskor till!

Kram på er o grattis ni som plussat!

• Juliii86
    Virvla skrev 2010-08-03 09:56:06 följande:

Juliii: Jag har inte känt av magen pga AC. Tycker att det har fungerat bra och jag har fått mindre spottings. Många tabletter innehåller laktos som bindemedel, vet inte om det gäller för AC, men det borde stå i innehållsförteckningen i så fall. Är du laktosintolerant kan det ju vara det som spökar, då kan det vara bättre med droppar. Hoppas det blir bättre snart!

Jag har kommit på vad man kan göra åt saken. Delade min tablett och svalde hälften av tabletten. Känner mig mycket bättre, som om ingenting. Jag tror jag kör med ½ tablett om dagen. Det är ju trotts allt 1000mg.
  • MD77

Har precis börjat med AC droppar då Pergo är slut i hela landet verkar det som. HAr läst en del och AC verkar fungera för många, men jag undrar om det är någon som äter AC och pergo? Förhoppningsvis kommer jag att kunna börja med Pergo nästa månad, ska man sluta med AC då eller kan man kombinera?

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • Shitzu

Nu har jag tittat tillbax i dagboken om hur det gick för mig med agnus castus =)
    I sept 2007 började ja ta örtextrakt och gjorde det ungefär 1-2ggr/dag och i okt blev jag gravid efter nästan 3 års längtan och ett missfall. EN MÅNAD BARA!? Så jag rekommenderar varmt detta!
    Då hade vi alltså ingen förklaring på varför vi inte fick barn. Så man ska väl kolla sig hos läkarn innan man börjar med detta.

Den påverkar hypofysen som i sin tur reglerar alla körtlar i kroppen.. jag ska testa det igen för min sköldkörtel.
    Minns oxå.. då 2007.. att jag blev otroligt pigg av det. Jag började jogga som en tok för jag hade så mycket överskottsenergi! Jag var i min livs form =P

Lycka till alla =)

• Krupskaja
    Juliii86 skrev 2010-08-03 15:23:15 följande:
    Så jobbigt att få sina tabletter. Men har du provat ringa dom och säga till dem på skarpen att skicka tabletterna eller om inte så vill jag ha mina pengar tillbaka.

Det finns annars andra nätbukiter men då är det med droppar. Jag vet bara att det finns med tabletter från vitaminbutiken.

Kolla den här länken hittar du olika agnus castus
    www.prisjakt.nu/search.php?query=+vitex+agnus...#rparams=ss=agnus%20castus
    Tack för hjälpen!
    Jo, jag ringde och sade till på skarpen... och då visade det sig at jag råkat skriva mitt gamla efternamn på beställningen, istället för det jag heter nu då jag gift mig. Ytterst pinsamt, men nu skulle jag få tabletterna imorgon eller på måndag, så jag är glad ändå.
  • Juliii86
    Arbetsbien skrev 2010-08-05 18:17:51 följande:
    Tack för hjälpen!
    Jo, jag ringde och sade till på skarpen... och då visade det sig at jag råkat skriva mitt gamla efternamn på beställningen, istället för det jag heter nu då jag gift mig. Ytterst pinsamt, men nu skulle jag få tabletterna imorgon eller på måndag, så jag är glad ändå.
    Det var så lite så
    Jahaaaaa, var det därför. Vilken tur att det ordnade sig till slut Hoppas att du får dom imorgon. Grattis till giftemål
  • Pimpinellan
    MD77 skrev 2010-08-04 20:21:15 följande:
    Har precis börjat med AC droppar då Pergo är slut i hela landet verkar det som. HAr läst en del och AC verkar fungera för många, men jag undrar om det är någon som äter AC och pergo? Förhoppningsvis kommer jag att kunna börja med Pergo nästa månad, ska man sluta med AC då eller kan man kombinera?
    Det ska inte kombineras! Står uttryckligen att man inte ska ta det tillsammans med fertilitetsmediciner.

För egen del har jag slutat med AC. Efter 2 perfekta cykler med tydlig äl.,inga spottings och mens 16 dar senare har jag haft 2 helt sabbade cykler. Ingen tydlig äl alls,mer spottings än nånsin och jättetidig mens. Jag ska ha 16 dar med proggisar,men räknar jag så skulle jag haft äl dag 10-11 vilket är totalt orimligt så AC har sabbat progesteroneffekten vilket jag inte gillar. Får se hur denna månad blir. Tror ändå inte AC ger bättre ägg vilket ju är vad jag behöver. ÄL har jag ju. Stannar kvar här som "referens"-jag har ju provat med och utan AC och kan jämföra.
Svar på tråden agnus castus, munkpeppar