agnus castus, munkpeppar
Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?
Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?
Har nu genomgått min första period med AC. Tyvärr kan jag inte säga att jag märkt någon skillnad med ACn mot mina tidigare perioder.
1. Ägglossningen har jag inte kännt av alls (om jag ens hade någon, var utomlands och varken kunde el. ville hålla på med tester)
2. Perioden blev inte längre som jag hade hoppats (fortfarande 24)
3. Jag blev inte gravid och mensen betedde sig precis som vanligt (varken mer el. mindre).
Känner mig faktiskt lite besviken, jag som trodde på det här.
Jag tar ju först och främst AC för att få bättre ägglossning, då jag vet att jag har dålig ägglossning utifrån mina progesteronprover jag tog i våras. Ska till gyn den 17/8 och träffa läkaren som förhoppningsvis ger mig pergo. Men tänkte att jag nu under tiden skulle prova AC och se om den gav någon effekt. Men det verkar ju inte som om den har gjort det.
Kanske är det som en del skiver att man får ge den lite tid först.
Ska nog i alla fall köra denna månaden med och ta slut på burken för jag hinner inte få någon pergo till denna perioden ändå. Kanske har jag tur och får bättre resultat denna gången, ska i alla fall testa med ågglossningstest och se om jag kan se någon skillnad där.
Bara att ta nya tag!
Slänger in ett wildcard här!! Hur många har testat bisolvon?? Jag tänker testa det denna ÄL. Jag och sambon börjar med det imorgon och slutar på måndag!!
Någon som fått minskad sexlust av agnus castus? Jag tycker att jag har fått det och tydligen använde munkar den örten förr för att klara av kyskheten därav namnet munkpeppar/kyskhetsört.
Hoppar in här hos er och hoppas att det är okej 
Jag åt en kur med femicur förra månaden, kände då inte av äl
överhuvudtaget och mensen kom punktligt.
Så nu har jag beställt hem Agnus Castus Droppar.
Vi har försökt i över 2år nu så hoppas på att
detta ska bli våran räddning.
Hur många här inne har plussat med hjälp av AC?
Hej!
Jag har ätit agnus castus i ett par veckor nu. Min förhoppning är att den ska hjälpa mig att få bort mina spottings. Jag har fått huvudvärk och gigantiska bröst, grinig är jag också. Ska ha mens i mitten av nästa vecka så vi får se hur länge spottingsen håller sig undan. Jag läste att några fått kass mage, men är det fler som fått enorma värkande bröst? Det känns inte riktigt bra alltså, helt blodådriga är de också
. Fult är det och ont gör det!
Hej!
Jag har ätit AC en vecka innan jag slutade med p-piller. Första "riktiga" mensen kom på dag 31.
Jag TROR att jag haft ÄL denna månaden. Kom en geléklump och Äl-testerna visade liiite strakare i två dagar.
Imorgon är jag på dag 36 och ingen mens i sikte! Ska jag tro att cykeln har rubbats helt andra cyklen efter pp eller KAN jag verkligen blivit gravid sååå fort!!!? Vet att jag bara kan testa, men vågar kappt. Rädd att bli besviken att det är minus! Men jag är ändå ganska inställd på det. Frågan är då varför inte mensen kommit?
Nån mer som haft såhär???
Jag hade ju försenad mens med fem dagar denna månad, men var enligt testen inte gravid. (Har dock utslag på magen som stämmer in på beskrivningar av vissa gravida kvinnors hormonutslag, men det säger ju inget. Kan vara vad som helst.)
Däremot så kan du ju naturligtvis ha blivit gravid så snabbt! Det är inte ovanligt.
. Fult är det och ont gör det!Jag har föjt tråden sen uppstart nu av nyfikenhet på AC, men min slutsats är nog att jag inte vågar riskera något och ta denna ört. Det verar ju som att risken för att bli hjälp är lika stor som att bli stjälpt. Jag förstår inte heller hur det gamla syftet med örten, att ta bort sexlusten och förhindra graviditet, nu kan vara tvärtom. Är det att örten bara tas fram till ÄL som gör att det istället ska ha en fertilitetsökande effekt?
Jag hade mer tydlig äl denna månad utan AC. Dag 13. Får se hur mina spottings blir och lutealfasen i stort förstås. Apropå Femicur kontra AC man köper på nätet så innehåller Femicur väldigt lite munkpeppar-bara 4 mg mot 1000 mg i annan AC.