• DevilsDaughter

agnus castus, munkpeppar

Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?

• Svar på tråden agnus castus, munkpeppar
  • helena29
    aaaa skrev 2010-08-14 10:01:34 följande:
    Jag hade ju försenad mens med fem dagar denna månad, men var enligt testen inte gravid. (Har dock utslag på magen som stämmer in på beskrivningar av vissa gravida kvinnors hormonutslag, men det säger ju inget. Kan vara vad som helst.)

Däremot så kan du ju naturligtvis ha blivit gravid så snabbt! Det är inte ovanligt.
    Men visste du dag när du hade ÄL?
  • aaaa

Nej, men försenad med fem dagar jämfört med min längsta cykel. Jag är väl medveten om att jag kanske inte ens haft ÄL denna månad. Försenad mens vet man ju bara att man har haft med säkerhet om man har tydliga ÄL-känningar eller ÄL-testar.

Idag har jag prickar på magen och ont i svanskotan utan anledning. Då man söker på "ont i svanskotan" så får man fram graviditetstrådar... :)

• aaaa

Kanske ska tillägga att jag inte alls förväntat mig att få fram graviditets-trådar då jag sökt på dessa saker. Har mer oroat mig psoriasis och ichias. Och jag tror heller inte att jag är gravid, men smålustigt är det ju.

• helena29
    aaaa skrev 2010-08-15 17:54:22 följande:
    Nej, men försenad med fem dagar jämfört med min längsta cykel. Jag är väl medveten om att jag kanske inte ens haft ÄL denna månad. Försenad mens vet man ju bara att man har haft med säkerhet om man har tydliga ÄL-känningar eller ÄL-testar.

Idag har jag prickar på magen och ont i svanskotan utan anledning. Då man söker på "ont i svanskotan" så får man fram graviditetstrådar... :)
    Eftersom jag är ganska säker på att jag hade ÄL dag 18, så BORDE mensen kommit dag 32. Idag är det cykeldag 37, ingen mens! Det är väl inte sååå vanligt med en lutealfas på 19 dagar? Måste testa snart, men är så nervös att det är minus!
  • aaaa

19 dagar är ju +5 dagar från normen så borde väl vara lika ovanligt som en lutealfas på 9 dagar. D.v.s. det finns alla chanser i världen att du är gravid! Jag förstår dock om du vill skjuta upp testandet. Hopp är verkligen en härlig känsla. Besvikelse, not so much.

• Krupskaja
    helena29 skrev 2010-08-15 18:09:40 följande:
    Eftersom jag är ganska säker på att jag hade ÄL dag 18, så BORDE mensen kommit dag 32. Idag är det cykeldag 37, ingen mens! Det är väl inte sååå vanligt med en lutealfas på 19 dagar? Måste testa snart, men är så nervös att det är minus!
    Det låter ju helt klart positivt, håller tummarna för dig!

Själv fick jag just hem min burk Vitex, efter alla om och men. Fast just nu väntar jag på BIM, så jag börjar inte äta dem förrän mensen kommit (om den gör det)
  • Bambusa

aaaa, jag får foglossningssmärtor redan runt 6v när jag är gravid, så de kan ju vara e du har om du är gravid... inte så kul med foglossning, men har man längtat länge efter bebis så är de ju värt de.. *håller tummarna*

• aaaa

Ja, det skulle definitivt vara värt det! Sjukt att man kan få foglossning så tidigt dock. (Men jag tror inte jag är gravid. Har inte ont i svanskotan längre, Men typiskt att alla "fel" man får just nu leder till graviditetssidor...)

• pixerpie
    EllaCharlotte skrev 2010-08-13 16:07:54 följande:
    Hej!
    Jag har ätit agnus castus i ett par veckor nu. Min förhoppning är att den ska hjälpa mig att få bort mina spottings. Jag har fått huvudvärk och gigantiska bröst, grinig är jag också. Ska ha mens i mitten av nästa vecka så vi får se hur länge spottingsen håller sig undan. Jag läste att några fått kass mage, men är det fler som fått enorma värkande bröst? Det känns inte riktigt bra alltså, helt blodådriga är de också Tyst. Fult är det och ont gör det!
    Jag har fått ömma, stora och mjölk i brösten efter AC... Skitskumt- hart yp haft mjölkstockning nästan vissa månader... Denna månad testar jag utan AC- få se vad som händer. Testat AC 6 mån och blivit gravid två av dessa och sen mf... så kroppen kanske spökar ändå...

Lycka till!!
  • EllaCharlotte

pixan: konstigt, hur kan det bli så? Jag läste att AC skulle ta bort pms-bröstspänningar och så får man värre än någonsin. Mina spottings är bortblåsta iafSkrattande. Ska ha mens imorgon eller övermorgon och jag har inga spottings alls. Det känns bra!

Miss KS: hade varit jättekul om jag var gravid men jag tror inte det. Min mens är inte sen än, men om den blir det så kommer jag ändå inte våga testa. Vore så trist att få negativt.

Svar på tråden agnus castus, munkpeppar