• DevilsDaughter

agnus castus, munkpeppar

Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?

• Svar på tråden agnus castus, munkpeppar
  • Bambusa

aaaa, ja de är konstigt, men så har de varit båda gångerna för mig (fick dock missfall första gången.. ) andra gången kom smärtan innan ja testade med.. men istället har ja inte mått så illa.. Skrattande

• MissKS
    EllaCharlotte skrev 2010-08-16 14:17:25 följande:
    pixan: konstigt, hur kan det bli så? Jag läste att AC skulle ta bort pms-bröstspänningar och så får man värre än någonsin. Mina spottings är bortblåsta iafSkrattande. Ska ha mens imorgon eller övermorgon och jag har inga spottings alls. Det känns bra!

Miss KS: hade varit jättekul om jag var gravid men jag tror inte det. Min mens är inte sen än, men om den blir det så kommer jag ändå inte våga testa. Vore så trist att få negativt.
    Jag har spottings också! Min gyn säger att de inte påverkar fertiliteten. Nä rjag väl blir gravid kommer blödningarna inte dyka upp den månaden och det sa hon att jag kan ta som ett graviditetstecken. Likväl sa hon att när jag får spottings kan jag vara ganska säker på att jag inte blivit gravid. Jag hoppas på att snart veta om detta stämmer eller inte.
  • aaaa

Många med spottings tycks ha upplevt att de har spottings som vanligt, men ingen mens då de blir gravida.

Och många gyn säger att det inte påverkar med spottings, men det tror jag inte ett dugg på.

• MissKS

Ja, jag har läst det här på FL också. Men kanske är det ändå ovanligt. Man vet ju inte. Hit söker ju sig vi som vill extra mycket, är oroliga för att det inte ska funka och som har "bråttom" att bli gravida för att vi vill så gärna.

Jag var också övertygad ett tag om att det var negativt för fertiliteten. Men jag har lagt ut lite trådar om det och fått svar från folk som inte haft problem alls med att bli gravida trots spottings. Jag hoppas på att det viktigaste är regelbunden ÄL och mens. Att embryot ska fästa i livmodern borde inte kunna hindras av små blödningar.

Blödningar verkar vara genetiskt i min familj, men hittils har ingen haft fertilitetsproblem. hoppas innerligt att jag inte blir den första....

Varför skulle alla gyn ha fel?

• aaaa

Det är mycket de inte vet. T ex används AC av gyn i t ex Tyskland, men här skulle det ju aldrig skrivas ut. De får dock gärna ha rätt om att spottings inte påverkar! Inte mig emot iom att jag har stora problem! :)

• MissKS
    aaaa skrev 2010-08-16 22:56:24 följande:
    Det är mycket de inte vet. T ex används AC av gyn i t ex Tyskland, men här skulle det ju aldrig skrivas ut. De får dock gärna ha rätt om att spottings inte påverkar! Inte mig emot iom att jag har stora problem! :)
    Har aldrig hoppats så mycket i hela mitt liv på att jag har rätt :)
    Har du utretts på något sätt? Förlåt, jag har läst tråden sen början men minns inte allas bakgrund.
    Själv har jag spottings från dag 20 till mens, ibland kommer det tidigare. Alltid ÄL dag 13. Vi är inne på vårt tredje försök. Inte lång tid alls, jag vet. Så jag har råd att hoppa ännu. HAr gått till två olika gyn som säger att allt är ok, och att mina spottings bara är en "förlängd" mens.... Hmmmm....
  • aaaa

Vi ska påbörja vårt sjunde försök i dagarna. Jag försöker få gyntid för mina spottings denna vecka, men det är ett populärt ställe och svårt att komma fram. Men skam den som ger sig! :)

• aaaa

Har fått gyntid nu. Till skillnad från landstinget tog hon genast mina spottings på allvar och ordnade tid på en gång. "Så ska man inte ha det" var det hon sa. Tack!! Känns som att jag kommer att få en gyn som gör sitt allra bästa och blir det inte bra ändå så vet man det i alla fall.

• EllaCharlotte

Fick mens i dag. Endast lite spottings sent i går kväll! Det är ju lyckat men jag gillar inte det som hänt med mina bröst. Det kan inte vara nyttigt att de sväller upp på det viset. Vet inte om jag ska våga mig på att äta AC mer. Nästa månad blir första försöket att bli gravid också och jag vill inte förstöra äl, den brukar funka bra hos mig utan AC.

• Bambusa

ang spottings har ja ne kompis som haft massa problem med de,men blir gravid på en gång.. väntar tom tvillingar nu..

Svar på tråden agnus castus, munkpeppar