• DevilsDaughter

agnus castus, munkpeppar

Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?

• Svar på tråden agnus castus, munkpeppar
  • Krupskaja

Jag undrar om jag ska börja äta mina AC-piller eller vänta till nästa cykel.
    Jag har haft extremt oregelbunden mens med jättekorta lutealfaser sedan jag tog ut min p-stav i februari, och köpte AC för att råda bot på det. Den senaste cykeln blev dock helt normal, med Äl på dag 19 och mens på dag 14 efter det.
    Nu vet jag inte om jag borde vänta och se om mina cykler skärpt till sig av sig själva så nästa också blir normal, eller om jag kan börja äta AC direkt? 

• Krupskaja
    Juliii86 skrev 2010-08-24 14:25:39 följande:
    Då var mensen här på dag 29 Förvånad Det är min första gång jag äter Agnus Castus och mensen har blivit kortare än vad jag brukar ha. Så den har kortat ner 16 dagar, brukade ha en cykel på 45-75. Jag hoppas att det är tabletterna som har hjälpt mig.. annars får jag se nästa månad om det blir på dag 29. Jag är super glad!! Det gör inget om jag inte blir gravid nu.. kanske om 2 månader
    Vad roligt att det blivit så stora förändringar direkt!
  • Juliii86
    Arbetsbien skrev 2010-08-24 15:21:49 följande:
    Vad roligt att det blivit så stora förändringar direkt!
    Ja visst är det! Trodde aldrig att det skulle gå så fort. Jag kände det redan igår att mensen var på väg och det var den. Nu vet jag ju inte om det kommer fortsätta så här men det kan man alltid hoppas på

Det gör du som tycker men jag personligen skulle ha börjat direkt. Jag började direkt när jag fick mina tabletter fast än det hade gått 3 dagar sen som min mens började.
    Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv. 3missfall i vecka 7 09-01-27, 4missfall i vecka 12 09-07-15
  • Juliii86

hur går det för er alla?

Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv. 3missfall i vecka 7 09-01-27, 4missfall i vecka 12 09-07-15
  • Pion82

Jag fick min mens igår Gråter. Men det kom ju inte direkt som någon chock.
    Jag fortsätter dock äta AC en cykel till innan jag börjar med pergotime eftersom det verkar som jag hade äl denna gången. Annars verkar inte AC gjort några större förändringar på mig mer än att jag fått äl. Kanske jag kan märka lite skillnad på mensen då jag blödde rött blod redan första cykeldagen, det brukar jag aldrig göra annars.
    Bara hålla tummarna och hoppas på en graviditet denna månaden istället!

• Juliii86
    Längtar efter en liten skrev 2010-08-29 20:10:50 följande:
    Jag fick min mens igår Gråter. Men det kom ju inte direkt som någon chock.
    Jag fortsätter dock äta AC en cykel till innan jag börjar med pergotime eftersom det verkar som jag hade äl denna gången. Annars verkar inte AC gjort några större förändringar på mig mer än att jag fått äl. Kanske jag kan märka lite skillnad på mensen då jag blödde rött blod redan första cykeldagen, det brukar jag aldrig göra annars.
    Bara hålla tummarna och hoppas på en graviditet denna månaden istället!
    Fy vad tråkigt Hoppas att det går bättre nästa månad! Håller tummarna!
  • ekke

följer er i det tysta, har nu ätit AC i två månader. Har inte märkt några direkta skillnader. Hade inte någon direkt PMS denna månaden, utan humöret kom tillsammans med mensen istället. Jävla mens. Vet inte om det har med ACn att göra eller inte.

Tror stenhårt på att ac kan vara det som hjälper oss, och det sägs ju att det kan ta tre månader innan kroppen upptagit dem helt.

• Ohana 84

Var ett tagsen jag skrev här hur det går =)

O jag har varit riktigt förvirrad, I början av min förra cykel åkte vi ju på semester en vecka och jag hade inte hunnit få hem min AC innan vi åkte. Så första veckan i den cykeln blev utan AC, men tänkte att det är ju bara 7 dagar av 34 (som min cykel har varit med AC). Så när jag kom hem började jag med AC igen, vet inte om jag hade äl den månaden, testade inte med äl-stickor. Men på ca dag 33, får jag bruna flytningar (spottings?) o tänker att det är väl mensen som är på intåg! Men icke, dessa brun/röda flytningar forsatte i nästan 3 veckor!!
    Så antagligen hade jag INTE äl, slutade med AC nångång under dessa 3 veckorna för ja tyckte bara det kändes onödigt att ta dom.. Mensen kom alltså aldrig igång, vissa dagar var det lite färskt blod men aldrig så jag behövde ha något mer än trosskydd.
    Nu till det som förvirrade mej ännu mer, När dom här tre veckorna med någon slags "låtsas mens" äntligen var över så gick det ca 4 dagar och då fick jag äl-flytningar, har aldrig tidigare haft detta så tog ett äl-test och jodå!! Det va posetivt!!

Så nu återstår bara att se om vi har lyckats pricka in denna helt oförutsedda äl =)
    Men det känns inte jättehoppfullt, det känns som att eftersom jag aldrig hade någon riktig mens så är inte det "gamla" utränsat. Fast det är klart hade jag aldrig äl förra månaden finns kanske inget att ränsa ut?! 

Så nu blir det ett par långa veckors väntan.. och blir det inget denna gång ringer jag gyn! För då har nästan vårt år gått, och eftersom jag har konstaterad PCO så borde vi få hjälp!

Där har ni min uppdatering =)
    Hur går det för er andra som var med i forumet tidigt?!

• sweetgirl89

Jag har börjat äta AC igen  nu denna månad i väntan på att pergotime kommer in på apoteket i slutet på september. så vi får se hur lång cykel jag kommer få.. 2 senaste cykler har varit på 35 dagar..

♥Elina 22/1-2010♥
  • Pimpinellan

Mens i fredags på exakt beräknad dag som det brukar vara utan AC och de första två månaderna med AC. Har dock börjat äta dem igen efter att ha läst om tjejen här som försökt 6 år och gjort 6 IVF.er och blev gravid på första försöket med AC!! Glad Kan bara inte vara slump då! Hon hade f.ö samma "fel" som mig,d.v.s få och svårbefruktade ägg.

Svar på tråden agnus castus, munkpeppar