• DevilsDaughter

agnus castus, munkpeppar

Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?

• Svar på tråden agnus castus, munkpeppar
  • Pimpinellan
    EllaCharlotte skrev 2010-09-08 12:46:51 följande:
    Hallå alla!
    Jag är inne på andra månaden med AC. Skulle egentligen ha försökt bli gravid den här månaden men fegade ur och kollar hur den här cykeln blir. Förra månaden slapp jag spottings helt, har haft väldiga problem med dem under lång period innan. Men mina bröst svällde upp så det kändes inte hälsosamt. Den här månaden känns det lite mer balanserat. *nöjd* Är på dag 23 i dag och normalt sett är "spottandet" i full gång då. Men nu har jag inget alls. Jag har läst att man ska äta AC i tre måander innan man uppnått full effekt. är det någon här som ätit under längre period? Har det skett en succesiv förbättring för varje månad eller planar det ut efter tre månader?

Pimpinellan: slapp du spottings den här månaden?
    Man får nog ha tålamod och äta ganska länge innan allt stabiliseras. Jag hade ju två perfekta månader med AC och sen två åt fanders så jag vet inte vad som hände. Ätit knappt två burkar plus lite Femicur så inte alls 4 månader än. Plus då en månads uppehåll. Denna månad den längsta mens jag nånsin haft utom när jag hade MA så vette fåglarna vad som hände. Spottings ett halvt dygn vilket jag minst brukar ha utan AC. Dag 13 idag och känningar av äl.
  • Mustikka

Jag har högt FSH och äter AC.
    Har ju läst att AC sänker FSH. Men har funderat på om den bara sänker värdet, och att orsaken till det höjda värdet fortfarande kvarstår?
    Om någon förstår vad jag menar?

• Ohana 84

Måste bara berätta=) I morse fick ja ett stort fint GRAVID på mitt digitala test!!! *underbart*

Och detta första månaden utan ACn som ni kan läsa i mitt förra inlägg, men utan ACn hade jag antagligen inte fått äl alls!! Så efter 11 månader och inte ens hälften så många ägglossningar tog det sej tillslut Hjärta

• helena29
    Pimpinellan skrev 2010-09-08 15:21:42 följande:
    Man får nog ha tålamod och äta ganska länge innan allt stabiliseras. Jag hade ju två perfekta månader med AC och sen två åt fanders så jag vet inte vad som hände. Ätit knappt två burkar plus lite Femicur så inte alls 4 månader än. Plus då en månads uppehåll. Denna månad den längsta mens jag nånsin haft utom när jag hade MA så vette fåglarna vad som hände. Spottings ett halvt dygn vilket jag minst brukar ha utan AC. Dag 13 idag och känningar av äl.
    Har fått reda på att mitt prolaktinvärde var lite högt. Har ju ätit AC och det står ju att den stimulerar prolaktin samtidigt som det står att den är prolaktinhämmande! Frågan är om Ac har gjort så att jag har högt prolaktin? Vågar jag fortsätta...?
  • Juliii86
    Ohana 84 skrev 2010-09-12 15:51:42 följande:
    Måste bara berätta=) I morse fick ja ett stort fint GRAVID på mitt digitala test!!! *underbart*

Och detta första månaden utan ACn som ni kan läsa i mitt förra inlägg, men utan ACn hade jag antagligen inte fått äl alls!! Så efter 11 månader och inte ens hälften så många ägglossningar tog det sej tillslut Hjärta
    Åh vad roligt, grattis till plusset Glad GravidPlus
    Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv
  • Bossan1967

Åh, vad underbart ohana, jätte grattis!!!

• Spacekotten

Hej på er :) Har tagit AC i 4 dagar nu och har i 3 dagar känt mig så varm och svettas lätt av absolut ingenting, kan det vara en biverkning? Någon som känt likadant?

• ekke
    Spacekotten skrev 2010-09-13 21:22:55 följande:
    Hej på er :) Har tagit AC i 4 dagar nu och har i 3 dagar känt mig så varm och svettas lätt av absolut ingenting, kan det vara en biverkning? Någon som känt likadant?
    jag har ätit i två månader nu och har inte länt så någongång.
    Det sägs att det kan ta upp till tre månader innan AC:n är helt inne i systemet, så det känns ju inte som att det kan bero på AC:n.   
  • Spacekotten
    ekke skrev 2010-09-13 22:03:45 följande:
    jag har ätit i två månader nu och har inte länt så någongång.
    Det sägs att det kan ta upp till tre månader innan AC:n är helt inne i systemet, så det känns ju inte som att det kan bero på AC:n.   
    Okej, nej det beror nog inte på den då. Men lite konstigt är det ändå :P
Svar på tråden agnus castus, munkpeppar