• DevilsDaughter

agnus castus, munkpeppar

Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?

• Svar på tråden agnus castus, munkpeppar
  • jessica1979

Ni som tar AC i form av droppar, tar ni den i bara vatten eller kan man ta det i t.ex. juice eller te? Känns som att det kommer smaka apa i bara vatten med tanke på lukten.

Finns det folk här som har blivit gravid och tror på att ACn hjälpte dom?

• jessica1979

Hur verkar AC egentligen? Vad gör den?

Många frågor nu, men kan inte släppa oron att jag kanske minskar chanserna att bli gravid genom att ta det. Att om jag inte har nåt fel så kanske det bara förstör.

Sorry, men jag är skitnojig, vill så gärna bli gravid nu

• EllaCharlotte

Har lagt av med agnus castus nu! Kommer aldrig mer pröva detta. Min kropp blev helt fördärvad och jag som alltid haft tydlig äl och regelbunden mens (men spottings) har nu fått allt helt upp och ned.
    Första månaden med agnus castus (började veckan innan äl): minskad sexlust, grinig, gigantiska blodådriga bröst, ont i korsryggen,kraftig huvudvärk dock inga spottings.
    Andra månaden med agnus castus: ingen sexlust alls, grining, kraftig huvudvärk, spända bröst, ont i korsryggen, seg brun mens, med spottings. Jag har fått positivt på äl-test från och till i fyra -fem veckor (negativt på alla gravtest).

Jättekul för er som det funkat för men oj så fel det blev för mig.

• lillefrun

Hej tjejer!!! tror att jag ställt denna fråga en gång tidigare men kommer inte ihåg vad ni svarade!!!
     jag har oregelbunden mens, haft en cykel på 3 veckor, en på 5 o nu är jag inne på 7e veckan utan mens... Och utan plus.. =(
    Har en burk med AC tabletter hemma som jag tänkta ta nu när mensen kommer men jag är trött på att vänta.

Kan jag börja ta ACn idag även fast jag inte fått min mens än??  

• helena29
    lillefrun skrev 2010-09-20 16:27:00 följande:
    Hej tjejer!!! tror att jag ställt denna fråga en gång tidigare men kommer inte ihåg vad ni svarade!!!
     jag har oregelbunden mens, haft en cykel på 3 veckor, en på 5 o nu är jag inne på 7e veckan utan mens... Och utan plus.. =(
    Har en burk med AC tabletter hemma som jag tänkta ta nu när mensen kommer men jag är trött på att vänta.

Kan jag börja ta ACn idag även fast jag inte fått min mens än??  
    Såklart att du kan!!! Bara att börja! Har du tagit gravtest och fått minus så kan du börja med AC! Min senaste cykel var 72 dagar....:(
  • lillefrun

Tack för ett snabbt svar!!! testade när jag kom hem från jobbet förut och det var så negativt det kan vara... Har skitont i brösten och kissar ofta , som alltid innan mens. trist att det är samma som gravsymtom bara! =) 

shit!!! 72 dagar!! då hade jag nog blivit knäpp på riktigt. min e ju ca 42 dagar nu och det tycker jag räcker.

Men då ska jag börja redan ikväll!!! Lite nytt hopp kanske!

Hur länge har ni försökt? Tar du AC?

• helena29
    lillefrun skrev 2010-09-20 16:52:03 följande:
    Tack för ett snabbt svar!!! testade när jag kom hem från jobbet förut och det var så negativt det kan vara... Har skitont i brösten och kissar ofta , som alltid innan mens. trist att det är samma som gravsymtom bara! =) 

shit!!! 72 dagar!! då hade jag nog blivit knäpp på riktigt. min e ju ca 42 dagar nu och det tycker jag räcker.

Men då ska jag börja redan ikväll!!! Lite nytt hopp kanske!

Hur länge har ni försökt? Tar du AC?
    Slutade med p-piller  7juni, första riktiga mensen kom efter 30 dagar. Sedan hände ingenting, fick vänta 72 dagar! trodde / hoppades först att jag var gravid, men sån tur hade man ju inte. Mensen kom igår, nu hoppas jag att den blir regelbunden. Jag fortsätter ta Ac och hoppas på det bästa, men har ju inte försökt så länge och det kan ju krångla rejält efter p-piller.
  • lillefrun

jag har fortfarande inte tagit någon tablett... Har antagligen bim på fredag så jag vill inte riskera nåt... =S
    Vi har försökt i ett år ganska precist... Ska definitivt köra med AC om det inte blivit nåt nu.. hade en helt oväntad äl för drygt en vecka sen när jag trodde mensen skulle komma...,  

• helena29
    lillefrun skrev 2010-09-20 22:07:51 följande:
    jag har fortfarande inte tagit någon tablett... Har antagligen bim på fredag så jag vill inte riskera nåt... =S
    Vi har försökt i ett år ganska precist... Ska definitivt köra med AC om det inte blivit nåt nu.. hade en helt oväntad äl för drygt en vecka sen när jag trodde mensen skulle komma...,  
    Hade du regelbunden mens direkt efter du slutat med p-piller (eller annat p-medel...?)
    Ac balanserar alla hormoner, men det kan ta tid...
  • lillefrun
    helena29 skrev 2010-09-21 07:16:49 följande:
    Hade du regelbunden mens direkt efter du slutat med p-piller (eller annat p-medel...?)
    Ac balanserar alla hormoner, men det kan ta tid...
    Jag vet inte riktigt... Jag hade en mens ganska exakt fyra veckor efter p-piller stopp men efter det har det varit helt konstigt... varannan månad tror vi att vi lyckats men det visar sig att mensen bara är allt från 1-3 veckor sen... nu är jag inne på 50 dagar ungefär. vet ju att jag hade äl den 10/9 och testade negativt i måndags... kanske var lite tidigt? Nu har jag iaf superont i brösten, utan bh känns det som dom ska explodera och trilla av!! =) men om det är gravsymtom eller pms vet jag inte.. annars har jag inga andra känningar att mensen är på g... 

Vet inte vad jag ska tro och hoppas på.. vill ha ett plus ju!!

hur länge har du ätit p-piller?? har ni barn sedan innan?

Svar på tråden agnus castus, munkpeppar