• DevilsDaughter

agnus castus, munkpeppar

Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?

• Svar på tråden agnus castus, munkpeppar
  • Juliii86
    VillBliFyra2011 skrev 2010-09-27 16:27:44 följande:

Hoppar in här.. Försöker att bli gravid med barn 2  och har precis börjat med AC nu. Vi har försökt i 7 månader drygt och jag har en menscykel på allt från 32-40 dagar.... är det några som fått kortare cykel med hjälp av AC?( har inte läst riktigt hela tråden) har ni även fått tydligare ÄL med hjälp av AC?

Jag har fått kortare mycket kortare menscykel, innan hade jag 45-75 dagar och nu vart det 25-29 dagar. Så jag tycker dom har hjälpt mig jätte mycket.
    Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv
  • DevilsDaughter

Jag åt det bara till ägglossning i flera månader, men den månaden som jag blev gravid åt jag det tills jag fick plusset, kan ju ha varit tillfällighet men ändå.. Det var en här på FL som sa till mig att det var viktigt att man åt hela cyklen och inte slutade vid ÄL för den gör mest nytta efter ÄL ,så jag provade!

Lycka till alla!

• VillBliFyra2011
    Juliii86 skrev 2010-09-27 16:30:15 följande:
    Jag har fått kortare mycket kortare menscykel, innan hade jag 45-75 dagar och nu vart det 25-29 dagar. Så jag tycker dom har hjälpt mig jätte mycket.
    Det låter lovande! hoppas det funkar för mig också  hur länge fick du äta innan du märkte skillnad?
  • VillBliFyra2011
    DevilsDaughter skrev 2010-09-27 18:51:36 följande:
    Jag åt det bara till ägglossning i flera månader, men den månaden som jag blev gravid åt jag det tills jag fick plusset, kan ju ha varit tillfällighet men ändå.. Det var en här på FL som sa till mig att det var viktigt att man åt hela cyklen och inte slutade vid ÄL för den gör mest nytta efter ÄL ,så jag provade!

Lycka till alla!
    Hur lång tid tog det för dig att bli gravid sen du började med AC? tack för tipset!
  • Juliii86
    VillBliFyra2011 skrev 2010-09-27 18:57:53 följande:
    Det låter lovande! hoppas det funkar för mig också  hur länge fick du äta innan du märkte skillnad?
    Det tog ett försök med agnus castus då fick jag 29 dagar, andra försöket 24 dagar, tredje försöket tog jag inga tabletter då vi inte har försökt något så jag skippade tabletterna. Ska börja igen när nästa mens kommer.
    Lycka till
    Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv
  • VillBliFyra2011
    Juliii86 skrev 2010-09-27 20:50:16 följande:
    Det tog ett försök med agnus castus då fick jag 29 dagar, andra försöket 24 dagar, tredje försöket tog jag inga tabletter då vi inte har försökt något så jag skippade tabletterna. Ska börja igen när nästa mens kommer.
    Lycka till
    Tack! Glad
  • VillBliFyra2011

Är det någon som har koll på om man kan ta AC samtidigt som man äter Folsyra?

• helena29
    VillBliFyra2011 skrev 2010-09-28 09:54:00 följande:
    Är det någon som har koll på om man kan ta AC samtidigt som man äter Folsyra?
    Såklart att du kan det!:)
  • VillBliFyra2011
    helena29 skrev 2010-09-28 10:14:28 följande:
    Såklart att du kan det!:)
    så bra! Glad då fortsätter jag med det också!
  • Hedi

Jag at hela cykeln och blev gravid! Min läkare sa att man skulle göra det.

Svar på tråden agnus castus, munkpeppar