• DevilsDaughter

agnus castus, munkpeppar

Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?

• Svar på tråden agnus castus, munkpeppar
  • helena29
    lillefrun skrev 2010-09-22 11:03:01 följande:
    Jag vet inte riktigt... Jag hade en mens ganska exakt fyra veckor efter p-piller stopp men efter det har det varit helt konstigt... varannan månad tror vi att vi lyckats men det visar sig att mensen bara är allt från 1-3 veckor sen... nu är jag inne på 50 dagar ungefär. vet ju att jag hade äl den 10/9 och testade negativt i måndags... kanske var lite tidigt? Nu har jag iaf superont i brösten, utan bh känns det som dom ska explodera och trilla av!! =) men om det är gravsymtom eller pms vet jag inte.. annars har jag inga andra känningar att mensen är på g... 

Vet inte vad jag ska tro och hoppas på.. vill ha ett plus ju!!

hur länge har du ätit p-piller?? har ni barn sedan innan?

Jag har ätit p-piller i 10 år! och vi har inga barn sedan innan.... Hoppas det första barnet kommer inom närmsta framtiden!
  • AnnizIS
    jessica1979 skrev 2010-09-16 17:25:01 följande:
    Ni som tar AC i form av droppar, tar ni den i bara vatten eller kan man ta det i t.ex. juice eller te? Känns som att det kommer smaka apa i bara vatten med tanke på lukten.

Finns det folk här som har blivit gravid och tror på att ACn hjälpte dom?
    Halloj!
    Jag tror verkligen att AC-dropparna hjälpte mig att bli gravid.. vi hade försökt bli gravida i ca 3 år och när jag tog dessa droppar blev jag gravid direkt
    Dropparna tog jag i minimalt med vatten som jag värmde lite i micron för det är ju inte direkt gott.. Hade i några sockerbitar också! Slutade att dricka dom så fort jag hade haft ägglossning som jag kollade med hjälp av cb's ägglossningstester.

Är i vecka 32 nu!
    Hoppas på samma resultat för er andra!
  • jessica1979
    AnnizIS skrev 2010-09-22 13:11:44 följande:
    Halloj!
    Jag tror verkligen att AC-dropparna hjälpte mig att bli gravid.. vi hade försökt bli gravida i ca 3 år och när jag tog dessa droppar blev jag gravid direkt
    Dropparna tog jag i minimalt med vatten som jag värmde lite i micron för det är ju inte direkt gott.. Hade i några sockerbitar också! Slutade att dricka dom så fort jag hade haft ägglossning som jag kollade med hjälp av cb's ägglossningstester.

Är i vecka 32 nu!
    Hoppas på samma resultat för er andra!

Tack och grattis till graviditeten!
  • lillefrun

Jag har också ätit i 10 år!!! väntar fortfarande på mensen... jag har konstaterat att jag är kas på att vänta! =) haha.. börjar med ac på måndag i vilket fall som helst om jag inte får plus såklart men det känns inte så! 

Grattis AnnizIS till graviditeten och hoppas vi har samma tur!!

• Nimah

Jag sällar mig gärna till den här tråden! Har just fått min första mens efter sista pillermensen. Det tog nästan 40 dagar innan den kom, så nu har jag börjat men AC för att hjälpa cykeln på traven. Tänkte äta genom hela denna cykel och fram till ägglossningen i nästa då vi ska börja vår bebisverkstad. Om jag har förstått det rätt ska man ta det från första mensdagen till äl och sen göra uppehåll tills man vet om man är gravid eller inte. Stämmer det? Hur noga är det att man slutar precis vid äl? Måste man kombinera med stickor så att det bler exakt på dagen, eller kan man köra på ungefärliga beräkningar? Är inte så insatt i det här än Skäms

• Juliii86
    Nimah skrev 2010-09-25 18:01:36 följande:
    Jag sällar mig gärna till den här tråden! Har just fått min första mens efter sista pillermensen. Det tog nästan 40 dagar innan den kom, så nu har jag börjat men AC för att hjälpa cykeln på traven. Tänkte äta genom hela denna cykel och fram till ägglossningen i nästa då vi ska börja vår bebisverkstad. Om jag har förstått det rätt ska man ta det från första mensdagen till äl och sen göra uppehåll tills man vet om man är gravid eller inte. Stämmer det? Hur noga är det att man slutar precis vid äl? Måste man kombinera med stickor så att det bler exakt på dagen, eller kan man köra på ungefärliga beräkningar? Är inte så insatt i det här än Skäms
    Precis så är det.. ät agnus castus när du får första mensdagen och fram till ÄL sedan ska du avvakta tills du får mens eller gravid. Om man ska äta agnus castus så ska man helst använda Äl tester för att veta ungefär när man har ÄL. När du får utslag på äl testet ska du helst inte ta agnus castus. Vet inte om det är någon annan som gör annorlunda men det är så jag gör.
    Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv
  • jessica1979
    Juliii86 skrev 2010-09-25 20:00:43 följande:
    Precis så är det.. ät agnus castus när du får första mensdagen och fram till ÄL sedan ska du avvakta tills du får mens eller gravid. Om man ska äta agnus castus så ska man helst använda Äl tester för att veta ungefär när man har ÄL. När du får utslag på äl testet ska du helst inte ta agnus castus. Vet inte om det är någon annan som gör annorlunda men det är så jag gör.
    Jag har fattat det som att man inte ska behöva göra uppehåll utan kan äta hela cykeln, ska tydligen rekommenderas i Tyskland och fostret ska inte påverkas så tidigt. Rätt eller fel?
  • Juliii86
    jessica1979 skrev 2010-09-25 22:07:20 följande:
    Jag har fattat det som att man inte ska behöva göra uppehåll utan kan äta hela cykeln, ska tydligen rekommenderas i Tyskland och fostret ska inte påverkas så tidigt. Rätt eller fel?
    Jaha, det visste inte jag =) Vet inte riktigt vad som är rätt och fel men jag har alltid slutat äta när jag fått utslag på äl test. Däremot har jag läst på en engelsk sida att man KAN äta det tidigt i graviditet men dom rekomenderar det inte. Näää jag skulle nog inte vilja chansa äta det i hela cykel =) men men man gör det man tycker det känns bäst för en.
    Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv
  • Nimah

Tack för era svar! Konstigt att det kan vara så olika rekommendationer i olika länder. Jag får se hur jag gör helt enkelt! Vi kanske skulle ordna en omröstning för att se vilket av alternativen som är vanligast här Glad

• VillBliFyra2011

Hoppar in här.. Försöker att bli gravid med barn 2  och har precis börjat med AC nu. Vi har försökt i 7 månader drygt och jag har en menscykel på allt från 32-40 dagar.... är det några som fått kortare cykel med hjälp av AC?( har inte läst riktigt hela tråden) har ni även fått tydligare ÄL med hjälp av AC?

Svar på tråden agnus castus, munkpeppar