• DevilsDaughter

agnus castus, munkpeppar

Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?

• Svar på tråden agnus castus, munkpeppar
  • VillBliFyra2011
    BejbyBoo skrev 2010-10-03 21:11:28 följande:
    Vi har precis samma historia!

Vår dotter blev till tre veckor efter att jag slutat med p-piller. Nu har vi försökt sedan april utan framgång.

Hoppas innerligt att det här hjälper oss! 
    Ja de har vi ju verkligen då! Skönt att det finns fler i samma sits... nu hoppas vi verkligen att vi får många fina + här framöver! ska bli spännande.... när har du ÄL? jag tror jag har nån gång mellan 15-20 okt med BIM tidigast 1 nov... seg väntan...
  • BejbyBoo
    VillBliFyra2011 skrev 2010-10-03 21:28:57 följande:
    Ja de har vi ju verkligen då! Skönt att det finns fler i samma sits... nu hoppas vi verkligen att vi får många fina + här framöver! ska bli spännande.... när har du ÄL? jag tror jag har nån gång mellan 15-20 okt med BIM tidigast 1 nov... seg väntan...
    Sedan jag slutade med piller i april har jag fått äl på dag 17-19 och sedan 13-16 dagars lutealfas. Men nu är jag på dag 32 och jag har inte fått något utslag på äl-testerna. Var hos gyn på dag 21 och hon såg ingen ÄL på gång utan trodde att jag har en äl-fri månad...
    Så nu väntar jag väl egentligen på mensen.  
    ♥ Älskade, älskade lilla E. 28/12-08 ♥
  • VillBliFyra2011
    BejbyBoo skrev 2010-10-03 21:34:17 följande:
    Sedan jag slutade med piller i april har jag fått äl på dag 17-19 och sedan 13-16 dagars lutealfas. Men nu är jag på dag 32 och jag har inte fått något utslag på äl-testerna. Var hos gyn på dag 21 och hon såg ingen ÄL på gång utan trodde att jag har en äl-fri månad...
    Så nu väntar jag väl egentligen på mensen.  
    Va jobbigt! Hoppas verkligen mensen kommer igång snart då! när man väntar känns det ju som om tiden står still... kan man gå till gyn för att kolla sin ÄL alltså? undra föresten hur många såna månader man kan ha, alltså ÄL fria och undra varför det blir så? Sa hon nåt om hur vanligt det va?
  • BejbyBoo
    VillBliFyra2011 skrev 2010-10-03 21:40:26 följande:
    Va jobbigt! Hoppas verkligen mensen kommer igång snart då! när man väntar känns det ju som om tiden står still... kan man gå till gyn för att kolla sin ÄL alltså? undra föresten hur många såna månader man kan ha, alltså ÄL fria och undra varför det blir så? Sa hon nåt om hur vanligt det va?
    Jag var där av andra anledningar men "passade på" att göra ett vul och då såg hon det.
    Vi pratade inte så mycket om det, hon sa att det inte var ovanligt att det hände "ibland". När jag läst runt lite på nätet verkar det som att de allra flesta kvinnor har ca 11 ägglossningar/år.
    Jag har dock, mig veterligen, aldrig varit med om det förr.

Men men, vi får väl se vad som händer. Just nu vill jag bara få igång mensen så att vi kan få ett nytt försök... 
  • VillBliFyra2011
    BejbyBoo skrev 2010-10-03 21:48:57 följande:
    Jag var där av andra anledningar men "passade på" att göra ett vul och då såg hon det.
    Vi pratade inte så mycket om det, hon sa att det inte var ovanligt att det hände "ibland". När jag läst runt lite på nätet verkar det som att de allra flesta kvinnor har ca 11 ägglossningar/år.
    Jag har dock, mig veterligen, aldrig varit med om det förr.

Men men, vi får väl se vad som händer. Just nu vill jag bara få igång mensen så att vi kan få ett nytt försök... 
    ja då förstår jag! konstigt hur kroppen fungerar faktiskt... hoppas din mens kommer snart då.. det kan inte vara så att du är gravid då?
    ska själv börja med ÄL tester i slutet av veckan.. känns som tiden står still....
  • Fru R

Hej tjejer!
    Har läst lite i tråden och idag kom min lilla flaska med vad jag hoppas ska hjälpa oss att bli gravida snart!
    Kul att läsa lite solskenshistorier och jag håller tummar och tår att det kommer att funka för oss också. Har försökt i 14 månader nu och ett mf bakom oss så det börjar bli lite.... ja tråkigt är väl det minsta jag kan kalla det! 

~ Alicia 26/2-08 ~
  • BejbyBoo
    Fru R skrev 2010-10-04 20:35:34 följande:
    Hej tjejer!
    Har läst lite i tråden och idag kom min lilla flaska med vad jag hoppas ska hjälpa oss att bli gravida snart!
    Kul att läsa lite solskenshistorier och jag håller tummar och tår att det kommer att funka för oss också. Har försökt i 14 månader nu och ett mf bakom oss så det börjar bli lite.... ja tråkigt är väl det minsta jag kan kalla det! 
    Det förstår jag verkligen.
    Hoppas att vi alla snart får uppleva den stora lyckan! 
  • VillBliFyra2011
    Fru R skrev 2010-10-04 20:35:34 följande:
    Hej tjejer!
    Hej och välkommen hit, förstår verkligen att det känns trist! Men som sagt, jag tror att det vänder snart nu för oss allihop Glad 
  • Kiwi86

Hejhej! Jag har läst rätt så mycket av den här tråden,rätt så kul och det ger ju endel hopp! Jag och min sambo har försökt rätt länge med att skaffa barn,men då jag har rätt så lång cykel ca 42-45 dagar så har jag ju inte ÄL så ofta,men jag har ÄL iaf. Om jag ska tro på ÄL-testen och hur kroppen blir. Har en lutealfas på 11 dagar så jag hoppas att AC ska hjälpa mig dels att korta ner cykeln och dels förlänga lutealfasen så chanserna ökar till bebisis .

Har käkat Ac i en månad nu till veckan...har haft lite småont nere vid ljumskarna och nu har jag fått ömma bröstvårtor som jag annars brukar kunna få efter jag haft ÄL. Men jag har nog inte haft Äl än,inte enligt stickorna. Men jag har inte heller kollat i mer än några dagar,kan ju ha missat ÄL eller så har den inte kommit än...

Lycka tillallihopa!

• Fru R
    VillBliFyra2011 skrev 2010-10-04 22:23:52 följande:
    Hej och välkommen hit, förstår verkligen att det känns trist! Men som sagt, jag tror att det vänder snart nu för oss allihop Glad 
    Gillar din optimism! Och du jäklar ska här hända saker! För första gången på ett tag nu så ser jag positivt på möjligheten att bli gravid, så nu jäklar. Ställde tom in en resa för att inte vara hemifrån under äl.

Kiwi86: Jobbigt med en så lång cykel. Själv har jag en cykel på 29-30 dagar men jag har sedan ett tag tillbaka spottings några dagar före mens så det stör mig. Hoppas AC ska hjälpa mig där.

FlakeZ: jag tror att det är väldigt vanligt att man hoppar över en månad om året. Men det är ju klart att man inte  vill att den månaden ska falla in när man som mest försöker! Obestämd
    ~ Alicia 26/2-08 ~
Svar på tråden agnus castus, munkpeppar